Permalänk
Medlem

Vad blire för fläkt då?

Permalänk
Avstängd

Köpte en Zalman 7000Alcu.
Äntligen funkar min dator också.
Fixade ny diskett med drivers till sata hddn. Och nu sitter man i windows.

Permalänk
Medlem

haha, härligt!

Får se hur högt du kan ändra FBS:en, själv kunde jag bara till 220, 230 så slutade den hitta SATA diskarna, var jag tvungen att Cleara CMOS, sen nu har jag oklockat. funkar bra.

En sak till är att jag fan bara fick 2300p i 3D Mark 03 med det jag har i topic. Illa tycker jag.

Permalänk
Avstängd

Jag har mailat komplett och se om man kan häva köpet..
Jag är besviken på amd,abit whatever.

ATt det funkar så pass dåligt..
Så mycket som denna krånglat är inte acceptabelt enligt mig..

Den började pipa inne i windows. sen startade den inte. Var tvungen att cleara Cmos ett antal gånger innan det funkade..

Om jag lyckas få pengarna tillbaka så ska jag köpa Intel istället.. Där vet jag iaf vad jag får.
har aldrig haft problem med mina intel datorer, däremot har AMD krånglat allt som oftast...

Intel har alltid varit mera stabilt än AMD i mina ögon och av mina erfarenheter..

Uppdatering:
Kan inte kolla 3Dmark03 eller 3Dmark2001 för jag kan inte slutföra någon av dom.
Dom stängs bara ner i slutet av sista testen och får inte fram resultat eller något..

Woho AMD!.

Permalänk
Medlem

oy, problems problems. :/
tja, har alltid som haft AMD efter P2:an, så...
vet inte riktigt vad jag ska säga. men, för mig funkar allt hyffast bra iaf.

Permalänk

kanske välldigt Offtopic,em ändå:
Soviac vad får du för temps med den fläkten?
ska köpa en själv

Permalänk
Medlem

Hm, 48 grader...
fast då står burken öppen + att jag har en bordsfläkt mot hårddiskarna som står på golvet. ^^

håller på moddar casen, därför... så exakt kan jag inte säga.

Permalänk
Avstängd

Nehe. Man kan tydligen inte skicka tillbaka skiten och få nya varor för pengarna. Då cpun är använd.

Finns det på något sätt man kan överklaga detta?, dra in konsumentverket eller så?

Datorn funkar inte alls bra, kommer ofta att den påbörjar dumpning av fysiskt minne. Blåskärm då alltså, sen startar den om.

Vad kan det vara för fel?

"SUCK"!

Permalänk
Medlem

konsumentverket.
ända rätta. :/

Testat med nytt moderkort som Fixarn gjorde, funkar allt så är det moderkortet. Funkar inte, så är det väl antagligen CPUn.
Eller är det CPUn du ska skicka tillbaka? Eller alltihopa?

Permalänk
Avstängd

Jag ska inte skicka tillbaka något för retur.
Eftersom det är slumpmässiga problem så kommer dom inte hitta något och jag åker på flera hundralappar i felsökningsavgift,frakt o sånt skit..

Håller på att köra lite mem test osv nu för att se ur det funkar..

Tror jag har hittat flaskhalsen.
Minnet.

Jag köpte Kompletts Winbond 512mb minnen. 1x512mb
Datorn fick blåskärm direkt när jag startade 3dmark03 med 512mb minnet i.

Bytte till en kompis 256MB Pc2700 Twinmos orgina. Funkade att köra igenom benchmarken. Och ävne 3dmark2001. Funkade inte heller med 512:an.

Så minnet får dom fan ta tillbaka. Jag kan ju inte få pengarna tillbaka för cpu. Men minnet funkar så det ska jag iaf få pengarna tillbaka för. För det funkar inte med detta systemet.

Permalänk
Medlem

ok, hur är det man kör memtest? genom dos eller genom windows?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nehe. Man kan tydligen inte skicka tillbaka skiten och få nya varor för pengarna. Då cpun är använd.

Finns det på något sätt man kan överklaga detta?, dra in konsumentverket eller så?

Datorn funkar inte alls bra, kommer ofta att den påbörjar dumpning av fysiskt minne. Blåskärm då alltså, sen startar den om.

Vad kan det vara för fel?

"SUCK"!

Jag hade också det hela tiden på mitt KV8-MAX3, jag satte upp volten på HT, AGP, minne o cpu med 0.05 på varje, har faktiskt funkat klockrent sedan dess.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

hm... så vad är dina nuvarande inställningar då NoAim?

Permalänk
Medlem

Kommer jag inte ihåg, 0.05 högre än default

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Kan man skada något ifall man höjer?
Vad är det bra för?

Permalänk
Medlem

Tja jag fick alltid blåskärmar, bytte drivers o efter det så hängde sig "bara" datorn när jag spelade, men läste att nån här på swec sa att A64 ska ha 1.6V men min stod på 1.5, så jag drog upp 0.05 till att börja med, och det verkar ha räckt. Med en sån liten ökning tvivlar jag på att det kan hända något.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

ok, jag klockade upp processorn till 2,2 men sen när jag började spela CC Generals Zero Hour så blev hela bilden blå och en reboot.
Så, ifall jag sätter den på 1.6 själv så bör detta inte hända?
Finns det några risker?

Permalänk
Medlem

Jag har ju iofs inte överklockat min, så jag vågar ju inte säga att det funkar bara för att du höjer volten, min krånglade såhär på originalhastigheten.
Bör väl rimligtvis inte hända något men den där lilla lilla risken finns väl alltid.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
ok, hur är det man kör memtest? genom dos eller genom windows?

Du kör det via dos med en floppy som är bootbar.

Finns på SweC ftp.

tanka ner versionen som funkar med AMD64.

Permalänk
Medlem

Fick min cpu och moderkort idag...... och givetvis så saknades metallplattan.... men det va faktiskt nästan lite väntat.

Har Abit alltid gjort kassa moderkort.

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Abit gör bland de bättre, detta kort är inte dåligt. bara det.
Metallplattan följer inte med ifall du inte köper en fläkt, vilket som du (inte) gjorde? eller?

Permalänk
Medlem

Metall plattan följde med när jag köpte cpun, fick inte av den innan jag skulle skicka kortet tillbaka till komplett.....

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Aha, på så vis. Då bör du ju ringa dom och säga det.
Annars kanske du kan handgöra en metallplatta tillsvidare?

Permalänk

kingston hyper X minnen funkar lika dåligt som Corsair XMS minnen till amd64. Jag vet. jag har båda. roligt roligt. massa pengar i closetten.

Börjar hysa agg mot komplett som rekommenderat det ena efter det andra skit minnet. Inte ens value selecten som dom garanterade skulle funka funkar. Finns det några grunder att anmäla dom på när dom rekommenderat inkompatibela delar? När det som resultat blivit att jag har fått oanvändbara varor liggande i snart två månader?

ojoj.

Visa signatur

Athlon64 3000+

Permalänk
Medlem

Men hyperX ska ju funka..... står ju tom på Abits sida... gör dom inte det så blir jag riktigt Jäv*a förbannad.

http://www2.abit.com.tw/test_report/KV8-MAX3/index.php

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk

Kanske att dom funkar med amd64 men inte med epox moderkort som jag sitter på? Dubbelkolla alltid. från och med nu.

Visa signatur

Athlon64 3000+

Permalänk
Medlem

Kollade på epox sida men hittade ingen minnes guide....

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

hm, mina corsair twinx verkar fungera, fast jag har inte dragit memtest än... om man verkligen ska sitta och iddla i 24h... så vette fan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
hm, mina corsair twinx verkar fungera, fast jag har inte dragit memtest än... om man verkligen ska sitta och iddla i 24h... så vette fan.

Det är ju inte oftsat fel på minnet. Typ mina KHX3200 funkar utmärkt men inte i DDR400 tyvär så jag måste köra dom i DDR333. Men själva minnet i sig är ju helt. så i memtest upptäcker du nog inget..

Permalänk
Medlem

hm, så... ifall jag upptäcker något, då blir jag bara besviken och måste skicka tillbaka dom. och då har man ingen dator på 1-2veckor.

så jag skiter i det.