Permalänk

Hur fan?

Hur fan ska man göra för att formatera om ens hdd i xp ?

Visa signatur

Livet e som en stor sill burk sur och trång
Asus A7N8X Deluxe nfocfe2 Athlon XP 2600+ 512ddr Samsung(333) 1 40gb 1 160gb sata, Fx 9200 128 MB

Permalänk
Medlem

Använd XP eller Win2k skivan.
Eller varför inte en gammal hederlig Win98 Startdiskett?
Eller varför inte cfdisk när du ska installera Linux?

Beror helt på vad du ska göra.
Om du vill installera XP / 2000 på nytt släng bara i skivan och starta om burken.

Permalänk
Avstängd

Se FAQ: forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=127421 om hur du formaterar disken FÖR installation av XP eller W2K

Vill du formatera en separat disk eller partition när du redan är inne i windows..

Använd då Diskhanteraren som du hittar under administrationsverktyg!
(du kan dock inte formatera systempartitionen från windows av förklarliga skäl!)

Permalänk

Jag skulle visst ha förklarat mig bättre allt det ni har sagt visste jag tyvärr redan men vad gör man när datorn startar om och stänger sig själv när den själv vill? Och när jag inte kan ta bort partitionen så att jag kan installera en helt ny fin XP installation och det går väl inte att formatera hddn me en 98 diskett? Provade innan men det gick inte :S

Visa signatur

Livet e som en stor sill burk sur och trång
Asus A7N8X Deluxe nfocfe2 Athlon XP 2600+ 512ddr Samsung(333) 1 40gb 1 160gb sata, Fx 9200 128 MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av algemorph
Jag skulle visst ha förklarat mig bättre allt det ni har sagt e rätt själcklart men vad gör man när datorn startar om och stänger sig själv när den själv vill? Och när jag inte kan ta bort partitionen så att jag kan installera en helt ny fin XP installation och det går väl inte att formatera hddn me en 98 diskett? Provade innan men inte fan gick d :S

Detta skulle altså framgå ur "Hur fan ska man göra för att formatera om ens hdd i xp ?"?

Skönt när man tar sig tid till att formulera sitt problem på ett vettigt sätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men altså....

Stoppa i din Windows XP skiva i datorn.
Ställ in i BIOS att den skall starta från CD först.
I installationsprogrammet till Windows XP kan du sedan ta bort partitioner / skapa nya hur du nu än vill ha det.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd

Hallå!!!

Är jag osynlig!!

jag skrev ( i inlägget ovan): "Se FAQ: forum.sweclockers.com/showthread.ph...threadid=127421 om hur du formaterar disken FÖR installation av XP eller W2K"

Detta inlägg finns nästan längst ner på sidan!!
& tar upp allt detta!

Om du läser där, så får du en komplett beskrivning..

?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

algemorph: Du har fått en varning. Ta dig gärna mera tid än 10 sekunder när du skriver ett inlägg och förbättra din attityd rejält!

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

En liten moderatornot:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks
Hallå!!!

Är jag osynlig!!

jag skrev ( i inlägget ovan): "Se FAQ:"

Om du läser den tråd du länkar till så ser du att den inte är någon FAQ. Windows FAQ finns på http://wiki.sweclockers.com/WindowsFAQ Ditt inlägg i tråden kan och kommer försvinna när som helst. Lägg till infon i FAQ om du anser att den är av vikt. Tack.

Tillbaka till ämnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks
Hallå!!!

Är jag osynlig!!

jag skrev ( i inlägget ovan): "Se FAQ: forum.sweclockers.com/showthread.ph...threadid=127421 om hur du formaterar disken FÖR installation av XP eller W2K"

Detta inlägg finns nästan längst ner på sidan!!
& tar upp allt detta!

Om du läser där, så får du en komplett beskrivning..

?

Det är ju ändå ingen som bryr sig om vad du skriver..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Nej nej hur man installerar XP har jag redan gjort flera gånger men hur ska jag göra det när datorn stänger ner och startar om sig som den själv vill? Där ligger problemet jag har fått reda på av en annan tråd att det kan vara mitt moderkort som är orsaken.

Visa signatur

Livet e som en stor sill burk sur och trång
Asus A7N8X Deluxe nfocfe2 Athlon XP 2600+ 512ddr Samsung(333) 1 40gb 1 160gb sata, Fx 9200 128 MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av algemorph
Nej nej hur man installerar XP har jag redan gjort flera gånger men hur ska jag göra det när datorn stänger ner och startar om sig som den själv vill? Där ligger problemet jag har fått reda på av en annan tråd att det kan vara mitt moderkort som är orsaken.

???
Det var väl inte det du skrev i din fråga från början ju....

Att den stänger ner och startar om har med att du har settingen att när XP "får" en blåskärm av någon anledning så startad den om istället för att visa blåskärmen.