Tappar uppkoppling till MSN, ICQ, DC hela tiden

Permalänk
Medlem

Tappar uppkoppling till MSN, ICQ, DC hela tiden

Om vi börjar med Direct Connect... ungefär vart 10e minut så tappar jag uppkopplingen från hubben jag är i och oftast så tappar ja slots på det. SKITSTÖRANDE!
Ja får felet:

SocketException: Connection reset by server

Sen på ICQn så tappar ja uppkopplingen stup i kvarten oxå och där kopplar den inte upp automatiskt ibland...
MSN är likadan ungefär fast där händer det inte lika ofta...
Är det nån som vet varför allt detta händer?? Det är jävligt störande!

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Re: Tappar uppkoppling till MSN, ICQ, DC hela tiden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Om vi börjar med Direct Connect... ungefär vart 10e minut så tappar jag uppkopplingen från hubben jag är i och oftast så tappar ja slots på det. SKITSTÖRANDE!
Ja får felet:

SocketException: Connection reset by server

Sen på ICQn så tappar ja uppkopplingen stup i kvarten oxå och där kopplar den inte upp automatiskt ibland...
MSN är likadan ungefär fast där händer det inte lika ofta...
Är det nån som vet varför allt detta händer?? Det är jävligt störande!

Vilket bredband?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

har på ett ungefär samma problem
telias 0.5.
Men för mig handlar det om 6 timmar frekvens.
Då blir jag rent utloggad.
Har igång ett pingscritp på min server, så den använder linan var 20e minut. har provat ha igång ping'en varje minut och skicka rätt stora packet.
Men problemet kvarstod.
Tänkte om det var nått om att telia loggade ut en om man inte använde sin bandbredd eller något dylikt.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

ja tror mitt löste sig nu när jag stängde av UPnP på routern

Ja har ADSL 2000 från Telia

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Hedersmedlem

stänga av uPnP sa du? Testar det får vi se vad som händer. Vart läste du det tricket?

Permalänk
Medlem

hittar inget om UPnP på min dlink 804V ...
hmmm.. mysko..

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

har ett svagt minne att ja läst de på nåt forum men ja är int helt säker... fast nu är ja HELT säker på att de blev bättre. Har inte tappat uppkopplingen en enda gång nu som ja märkt av

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoterNet
hittar inget om UPnP på min dlink 804V ...
hmmm.. mysko..

Det ligger under Tools > Misc på min 704p.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Hjälpte inte för mig =/


vad kör du för router?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ

vad kör du för router?

Speedtouch 510, ADSL-modem + router + 4-portars switch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clawf|nger
Det ligger under Tools > Misc på min 704p.

På en D-link DI 804 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zum0
På en D-link DI 804 ?

har en di 804v själv, har letat igenom men hittar inget om UPnP.
har även kollat manualen, inget där heller..
Vi får helt enkelt klara oss utan

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Stängde också av UPnP på min router & nu verkar det faktiskt funka!
Kör en D-link 514 & jag har varit uppkoplad hela 20min & det är ett nytt rekord på dessa 2 dagar

Visa signatur

Man måste gilla läget.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem innan. Det hela löste jag med att stänga av server funktionen i min Alcatel 510 router. Och dirrigera portar var för sig.

Testa det!

Permalänk
Medlem

Min uppkopling har funkat hela dagen men nyss började jag ställa in säkerheten & tryckte in lite nycklar så inte grannarna ska komma åt routern.
10 min senare så börjar jag kopplas ner igen! även om jag har UPnP avstängd fan va detta suger! Det är ganska drygt att ladda ner saker när det håller på såhär!

Visa signatur

Man måste gilla läget.

Permalänk
Avstängd

vilken tur att fler än jag har problem med Telia.. var på väg att ta sönder något riktigt jävla irriterande, man vet ju heller inte om det är ens egna prylar eller om det är "Stabila" Telia.

Permalänk
Medlem

_Det_ är inte Telia som är problmet i 99.9% av dessa fall! Det är router inställningar.

Permalänk
Medlem

Har ni installerat senaste firmwaren i eventuell router? Det fixade iaf mina problem på min router.

Permalänk
Medlem

Jag slog på UPnP och nu verkar det funka...

Visa signatur

Never underestimate the power of the dark side.

Permalänk
Medlem

Var ställer man un det däringa med UPnP om man delar sitt internet med win 2k3 server ?
Och va har igentligen UPnP för funktion ?

Visa signatur

Intel P4 2.8@Massa NW Malaysia
226w Peltier Idel: -16 Full: +3
ATI 9800Pro

Permalänk
Medlem

Man blir inte utloggad vid inaktivitet hos telia längre. Förr va det så.
Kör med LF Connection Keeper (www.lfdomain.com) och se om det blir bättre...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oz-car
Jag hade samma problem innan. Det hela löste jag med att stänga av server funktionen i min Alcatel 510 router. Och dirrigera portar var för sig.

Testa det!

Det här tyckte jag var intressant... Vad menar du med "server funktionen"? DHCP-server, NAT, DNS-server...?

Permalänk
Medlem

min kompis hade konstiga problem, för honom hjälpte det att stänga av RIP i routern... behövs endå inte som hemanvändare...

Visa signatur

[size="1"]Allt går att fixa med lite våld, vaselin och silvertejp...[/size]

Permalänk
Medlem

Har någon löst det som har en speedtoych 510?? eller e det bara felia användare som har fått löst det och i så fall hur gjorde ni???????

Har haft det så sen i agusti förra året när jag fick det

Visa signatur

En go kille:)

Permalänk
Medlem

Jag har liknande, stora problem med min router, under vissa perioder så går internet ner var 5e minut. Ibland håller det på så i flera dagar, ibland under bara några timmar. Vet inte vad man kan göra åt detta? En kompis sa att routern känner av något virus som finns på min dator, och därför disconnectar routern så ofta, och att jag borde formatera. Finns det någon annan lösning? :/ tack på förhand.. (har en D-Link 604, Telia ADSL 0.5) (orkar inte starta en ny tråd, eftersom vi har liknande problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shio
Jag har liknande, stora problem med min router, under vissa perioder så går internet ner var 5e minut. Ibland håller det på så i flera dagar, ibland under bara några timmar. Vet inte vad man kan göra åt detta? En kompis sa att routern känner av något virus som finns på min dator, och därför disconnectar routern så ofta, och att jag borde formatera. Finns det någon annan lösning? :/ tack på förhand.. (har en D-Link 604, Telia ADSL 0.5) (orkar inte starta en ny tråd, eftersom vi har liknande problem

har du testat att stänga av UPNP i routern?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Snackade med en lirare på netgear för några dar sedan han sa att många av problemen med netgears router var att folk inte resettade routern efter dom hade installerat ny firmware.

Permalänk
Avstängd

Re: Tappar uppkoppling till MSN, ICQ, DC hela tiden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Om vi börjar med Direct Connect... ungefär vart 10e minut så tappar jag uppkopplingen från hubben jag är i och oftast så tappar ja slots på det. SKITSTÖRANDE!
Ja får felet:

SocketException: Connection reset by server

Sen på ICQn så tappar ja uppkopplingen stup i kvarten oxå och där kopplar den inte upp automatiskt ibland...
MSN är likadan ungefär fast där händer det inte lika ofta...
Är det nån som vet varför allt detta händer?? Det är jävligt störande!

Stackars!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-