Permalänk

Asus A7V8X-X

Tjena jag har svåra problem med detta moderbordet, det vägrar helt enkelt att starta. Fick igång det en gång sen strejkade det igen. Jag har provat med 4 olika minnen, 3 olika prollar olika graffekort m.m.

Några tips?

Visa signatur

Wise men talk because they have something to say, fools because they have to say something.

Permalänk
Medlem

hm.. du har nog fixat med timmings.. det moderkortet är ändå inget att ha.. ska själv köpa nytt :D:D det suger

Permalänk

jo orkar inte jävlas mycket mer med det där skitkortet. Blir bara så förbannad när det vägrar starta hehe

Visa signatur

Wise men talk because they have something to say, fools because they have to say something.

Permalänk

Har samma kort själv men mitt har funkat perfekt vid överklockning, har överklockat med 300mhz fast jag har väl haft tur med mitt isåfall:P

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på A7V8X & A7V8X-X?

Min son har ett A7V8X med en XP1700+ som jag har haft uppe i 180Mhz i fsb... dvs drygt 2Ghz (11x180).

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: Asus A7V8X-X Startar inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av copyright
Tjena jag har svåra problem med detta moderbordet, det vägrar helt enkelt att starta. Fick igång det en gång sen strejkade det igen. Jag har provat med 4 olika minnen, 3 olika prollar olika graffekort m.m.

Några tips?

TJenare! hade exakt samma fel på mitt, så jag sket totalt i den o slängde den!
Köpte ett Abit NF7-S
ist