Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Ice Frontier kommer att få en varning om han skriver mer sånt.

*bort*

// Editerat av Ulvenstein

Permalänk

Jag ringde precis sigenarna för att kolla hur snabbt scream jag skulle kunna få.
De sa att jag ligger 1km ifrån telestationen och därför bara kan få adsl 8/0.8

Permalänk
Medlem

Inte för att man blir förvånad längre, slutligen får man modemet och en installationstid på papper som säger vecka 25-26..
Men genast faller de in gamla vanliga visan: nu är det vecka 27-28 som gäller.
Det förvånar kanske ingen men följande är mer intressant:

När jag ringde misstförstod kundtjänsten mig och trodde att jag var en ny kund, och då beskedet var att det installerat och klart.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Jag har 2mbit men jag maxar i 860 kb/sek. Jävligt konsigt. Hur mycket bör man kunna maxa om man har 2mbit

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail idag om att bostream har nya dns:er i göteborg... kanske detta kan ge något för den dåliga pingen...

BTW: Jag maxar download på ca 2MB/s stabil i dc... (när jag ladda från flera källor...)

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

viking_ck.. vad jag förstår är det numera knappt 800 meter som gäller för bostream för att de ska släppa till vdsl.

Om jag vore du skulle jag skaffa Com Hem 8 mbit om det finns tillgängligt. Det funkar kanon enligt flera av mina kompisar som har det.

Eller Adamo lr Uvtc 8/1 mbit för 297/275 kr i månaden. Mkt prisvärt.

Har du Com Hem kan du dessutom dumpa ditt telia telefonabonnemang och satsa på tex Tele2 ip telefoni. 99:- i månanden och då får du ringa alla sverigesamtal utan minuttaxa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Jag fick ett mail idag om att bostream har nya dns:er i göteborg... kanske detta kan ge något för den dåliga pingen...

BTW: Jag maxar download på ca 2MB/s stabil i dc... (när jag ladda från flera källor...)

hehe tyvärr har inte DNS något med hastigheten att göra
Den översätter bara host tex. www.bostream.se till ett ip nummer 212.32.191.93.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeaceQ
Jag har 2mbit men jag maxar i 860 kb/sek. Jävligt konsigt. Hur mycket bör man kunna maxa om man har 2mbit

(2*1024) / 8 kb/sek.. dvs 256

Permalänk
Medlem

Killme.. du har fel.. eller.. mja.. det beror lite på vem man frågar.

En KB= 1024 bytes, en megabyte= 1024 KB=1048576 bytes.. osv.

Det finns dock dem som definierar en megabyte som 1000000 bytes.. nämligen hårddisktillverkarna. Och tydligen har de rätt att göra så då definitionen på vad en megabyte är inte är riktigt fast.

Men du kan vara säker på att inuti din dator är en megabyte 1048576 bytes.

Permalänk

hehe ja, förutsatte att han hade telias tjänst som dom själva beskriver som
"Telia Bredband 2000 (upp till 2000 Kbit/s)" på deras hemsida.

Men det är en avrundning ändå.

Permalänk
Medlem

yes det är det.. men man kommer ju aldrig upp i maxvärdet ändå i princip.. så att avrunda neråt lite är inte fel.

Permalänk

suuuck alltså är det fler på Göteborg / Masthugget som fortfarande har helkass upload och download?

Bostream säger att den är lagad (dock en lvl1 snubbe som inte visste något alls)

Men dom snackar skit ?

Permalänk
Medlem

det är fortfarande kass fart på masthugget ja,

udp(20/12) har bra värden men tcp är allt annat än bra

Ligger ofta väldigt lågt, nere på 2-3mbit / 2-1mbit

Permalänk

ja vafan säger dom att den är fixad för då... var säkert en sommarjobbare SUCK, men det kännde jag på mig så jag sa till honom att han fick fråga någon som visste och sedan ringa upp mig.. får se när dom behagar ringa..

Fan aptass det är synd om oss =((( Har haft vdsl i 4v nu och det har ju varit helt pajj hela tiden... Har du ringt å snackat med dom också eller ? Tror inte att det sitter så många vdsl-kunder på våran station så bostream verakr skit i oss =( Jag försöker få dom att göra något men alla vettiga verkar va på semester =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413

Fan aptass det är synd om oss =((( Har haft vdsl i 4v nu och det har ju varit helt pajj hela tiden... Har du ringt å snackat med dom också eller ? Tror inte att det sitter så många vdsl-kunder på våran station så bostream verakr skit i oss =( Jag försöker få dom att göra något men alla vettiga verkar va på semester =(

Fick mitt på tisdagen v19, funkade tom torsdagen sedan dess har uploaden varit kass..haha
Jag har ringt och klagat minst 20 gånger, och någon form av ersättning kan jag inte få förrrän det funkar så man vet hur länge jag inte haft en fungerande tjänst. Och verkar ju ta tid så dom klarar väl sig..

Permalänk
Medlem

det är väl vi tre + volvia som har vdsl på masthugget bara då

Det stör mig inte så mycket att farten är kass osv så länge linan är stabil för övrigt och inte går ner.
Därimot är det bostreams hela hantering av kunder när det gäller scream som retat upp mig.

Sen att dom aldrig kan säga ärligt vad dom håller på med utan hittar på olika historier varje gång man hör av sig.

Tror dom hade vunnit mycket anseende på att vara ärliga mot kunderna.

Får väl hoppas dom lyckas rätta till vår station nångång. Ser ju inte just ut

Permalänk

mm fan gubbar ska vi knalla ner till kontoret med strora plakat och skrika
' VI VILL HA FUNGERANDE VDSL!!' ?

Permalänk
Medlem

Just nu är det skitsegt att surfa. Börjar tröttna på Bostream verkligen.....

Station: GBG/Biskopsgården

Permalänk

mm fyfan.. på måndag ringer jag å då blire av med vantarna.. Tänker inte sitta här på sverigest fetaste dsl-uppkoppling som går i ISDN-hastighet.
Tänker ju inte betala för tiden det varit kass men jag vill hellre ha en fungerande lina.

Permalänk
Avstängd

Hur många av er som klagar här inne har gått till ARN eller KO?

Nu har jag scream ADSL o inga problem men jag skulle inte tåla detta.

Stå på er och anmäl dem, nåt måste hända!!!

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Jag är ny här, men har följt denna tråd ett tag. Min Bostream-historia om någon skulle vara intresserad:

Sitter på Masthugget/Gbg med scream som lovar upp till 8/0.8 Mbps på 3.5 km. Fick massutskick 12 juni 2003 (hade deras 2.5 Mbps då) där de sa sig kunna leverera i juli. Jag beställde knappt två veckor senare, och efter en massa förhalningsturer fick jag det till slut i slutet på januari, dvs 7 månader efter beställningen efter förespeglat 1 månad!

Själva uppkopplingen har krånglat emellanåt. Värst har det varit de senaste två månaderna cirka med ständiga nedkopplingar på en halvminut var. Någon gång har linan varit nere ett halvdygn eller så.

Hastigheten är det jag är mest irriterad på. Sällan över 5 Mbps ner tcp, ofta ner mot 1-1.5 Mbps (vilket är sämre än den superstabila xstream jag hade innan). Verkar vara någon form av belastningsproblem i stationen, för det är kvällar det är värst. Har kollat med tptest och diverse webtjänster med samma resultat.

Pingar dock 5 ms till dns:erna, men c:a 9 ms till den nya tvåan de bytte till (varför det nu då?). Ok iaf. 5 ms även till gateway.

Funderar på att byta till BBB pga av detta. Vad har ni för känsla? Är de lika illa? Blir det samma station med samma problem osv.

PS. Hänger gärna in mitt gnäll på en TheScream-sida om nån har ork att fixa en.

Visa signatur

vayenn

Permalänk
Avstängd

Måste kommentera vayenn:

Jag sitter oxå på GBG/Masthugget och har gjort sedan nov-03. Min uppkoppling har funkat perfa, inga downs eller speciella perioder med taskig hastighet.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

mitt scream ADSL på GBG/Masthugget funkade också utmärkt undertiden jag hade det. Men VDSL är en helt annan historia

Permalänk
Medlem

Har varit skitsegt att surfa under de här 4-5 dagarna, typ 0,25/2MBit....Pingen pendlar kraftigt från 16-40ms....
Nån på Biskopsgården/GBG som har samma problem?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
mitt scream ADSL på GBG/Masthugget funkade också utmärkt undertiden jag hade det. Men VDSL är en helt annan historia

Jo jag kommenterade vayenn som oxå har d.

*Läs mitt svar längre upp ang VDSL*

Aure

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

ahh NoStream har gjort det igen, försökte få info om när dom tänkt fixa VDSL på GBG/Masthugget, men han sa att dom vet INGENTING om när den ska lagas. Ingen information alls fick jag, för det fanns ingen.

Nähä.. vafan ska jag göra då?.. orka sitta här på den rötnaste uppkopplingen i stan i mygla...SUCK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
ahh NoStream har gjort det igen, försökte få info om när dom tänkt fixa VDSL på GBG/Masthugget, men han sa att dom vet INGENTING om när den ska lagas. Ingen information alls fick jag, för det fanns ingen.

Nähä.. vafan ska jag göra då?.. orka sitta här på den rötnaste uppkopplingen i stan i mygla...SUCK

HAha Exakt de svaren har jag fått när jag ringt.. haha dom e för sköna alltså..
eller, "han som vet är ute", den har jag också fått..mm detman får till svar är ring om någon vecka igen..

Den senaste gången var för 2,5 vecka sedan för att fråga samma gamla fråga om nä dom kan tänkas fixa problemet med uploaden och då sa faktiskt den killen jag pratade med att något var på gång och inom 2-3 veckor skulle de vara fixat.. de har med andra ord denna vecka på sig.
Grejen e den, de kan forfarande inte säga vad som är fel !!?? den e skön, mer att det är ett hårdvarufel..
Ja vad skall man göra ?

Nu hör jag dock till kungsholmens station i Stockholm..

Är det ingen swecare som hör dit tro ?? Alla verkar bo i götet..

Permalänk
Avstängd

Men anmäl dom!!! Ni blir inte av med er uppkoppling därför, mne ni kanske kan få rejäl kompensation om ni går till ARN eller KO.

Jag hade bara anmält dom för att se vad som händer.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

finns inget att anmäla, jag betalar inte ett öre så länge det är kass å det går dom med på så vad ska jag anmäla?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
finns inget att anmäla, jag betalar inte ett öre så länge det är kass å det går dom med på så vad ska jag anmäla?

Att du inte får din tjänst, lr?

ARN är det kraftigaste klagoalt. du har idag, jag vet, jag jobbar 'väldigt tätt' mot dem.

Aure

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180