Sorry en CS thread igen.

Permalänk
Avstängd

Sorry en CS thread igen.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/CS.JPG

Har gjort MASSOR av förfrågningar om detta error men ingen har svar.

1, Det händer på alla servrar så felet ligger på mitt bord.

2, Jag har installerat om 6 ggr, även windows en gång.

3, Det händer med alla maps men inte alltid, så det är inget fel på kartorna.

Börjar tro att det är Hardware fel, slängde in ett mem stick(256ddr) och ett annant G kort(ti4200 128mb *4) för ett par veckor sen.

Fick memory fel men slängde runt dom lite och bytte plats så det försvann. G kortet är en annan femma Kontrollpanelen, prestanda och underhåll, system, enhetshanterare, när jag försöker kolla på kortet så låser sig datorn går bara att ändra options genom Nvidia(har dom senaste drivers) programet.

Kortet fungera som det ska annars.

Har inga virus heller.

Permalänk
Medlem

är ju inte hårdvarans fel att den inte hittar "map/de_dust" kolla om den ligger där.. Kanske något typ av..Virus.. som har strulat till och blandat dina filer..

Permalänk
Medlem

Snälla du. Kan du inte använda de svenska orden när det faktiskt finns en översättning till b.la "memory", "hardware", "maps", "error", drivers", osv. Testa att ta bort alla kartor så kanske du kan ladda ner dem igen från servern. Så var det iaf när jag spelade CS.

Permalänk
Medlem

Har du läst vad det står i felmeddelandet? Det är självklart att det banorna inte är samma. Antingen kör servern en nyare eller en äldre version av banan dust. Eftersom det händer med alla servrar, har du en äldre version, vilket betyder att du bör uppdatera ditt cs.

Permalänk
Avstängd

Jag ångrar helt klart att jag skrev denna threaden här bland alla idioter, det är inget fel på kartorna ELLER servrarna. Läs för fan hela threaden innan ni svarar.

Och för det andra, det gåt inte att ta bort dust, dust2, italy, inferno och fan i mej så vidare de är inbyggda i clienten.

Jag har installerar om hl\cs många gånnger så det är uppdaterat, och dettat error gäller ALLA servera så de är intedom heller.

och det finns inga virus på denna datorn.

(edit) Admin lås tråden, sista gången jag frågar något här som barn ska svara på.

Permalänk
Medlem

Går visst öppna Pakflien med PakScape

Eller laddar man hem banorna varje gång man ska starta spelet?

Permalänk
Medlem

Formatera, installera steaminstall_cs.exe så ska du nog se att det löser sig lilla gubben.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Formatera, installera steaminstall_cs.exe så ska du nog se att det löser sig lilla gubben.

Man behöver orginalkey med..

Så du behöver inte ens ha Cs-skivorna

Permalänk
Avstängd

Skriv inte mer i denna tråden, när ni inte kan läsa.

Jag har installerar om 6 gånger, men olika .exe filer och direkt från Steam, även formaterat HD och slängt in ett färskt OS.

Läs för 3, på in första post.

I bland kan jag spela banorna ibland inte, och detta gäller SAMMA server men jag har testat hundratals servrar.

Ingen firewall, ingen router ingent utöver det vanliga.

Permalänk
Medlem

Tecken på att lägga ner cs. Kan inte förstå varför det inte skulle funka då..

Firewall? något som blockar något?

Permalänk
Hedersmedlem

När du laddar in en bana så räknar datorn fram en checksumma av den lokala filen och jämför med checksumman som servern har, om de inte är samma så får du det felet.
Det jag kan tänka mig händer för dig är att processorn och/eller minnet inte funkar 100% och checksumman räknas ut fel och då får du självklart inte samma resultat som servern.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Felmeddelandet säger att det är banorna som är fel, alltså, testa släng alla banor, så den laddar ner själv senare, bara gör det först, och om inte det fungerar så kom tillbacks och gnäll lite till så ska jag försöka hjälpa dig på nåt annat sätt

Permalänk
Medlem

Jag har också fått samma fel då och då..
Och det har alltid varit i samband med att datorn har strulat på något vis (har laborerat med klockning etc).
Ni som gett dumma svar: Om ni hade läst ordentligt hade ni sett att han fått detta felet IBLAnd, DVS då och då, vilket tyder på att det inte har med själva banorna på hans Steam/cs att göra.
Iaf, tror också det har att göra med att din dator är lite ostabil / räknar fel.
har du klockat? Klocka ner i så fall. testa flytta runt minnena, såg inte om du hade 2x256, prova att köra med en åt gången, ja du testa dej fram men jag tror det är hårdvarubaserat.

/Peter

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta och testa att skriva frågan i ett CS forum, där får du troligen bättre respons och mindre dryga svar.

Permalänk
Avstängd

Det var minnet med 100% säkerhet, plockade ut mitt gamla minne och satte det nya på gamla minnes platsen så det är inget fel på det. Nu är frågan ändrad till varför dom inte är så sammspelta? visst är det 2 olika hastigeter på dem men det kan ju inte vara så farligt?

ZaphoX: Jag har skrivit ett par insändare dä redan. Vill fråga här om hårdvaran på grund att det finns fler computer wiz här, men också ett par wannanbes med som du själv ser på denna tråden.

Liten mentalnote också: Har vi lärt oss något av dennan tråden? Jo uteslut inget ifall du inte kan ELLER inte har läst hela tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Det var minnet med 100% säkerhet, plockade ut mitt gamla minne och satte det nya på gamla minnes platsen så det är inget fel på det. Nu är frågan ändrad till varför dom inte är så sammspelta? visst är det 2 olika hastigeter på dem men det kan ju inte vara så farligt?

ZaphoX: Jag har skrivit ett par insändare dä redan. Vill fråga här om hårdvaran på grund att det finns fler computer wiz här, men också ett par wannanbes med som du själv ser på denna tråden.

Liten mentalnote också: Har vi lärt oss något av dennan tråden? Jo uteslut inget ifall du inte kan ELLER inte har läst hela tråden.

Om du med 100% säkerhet vill veta om det är minnet så kan du dra ner MemTest från den här sidan och testa hela minnet.

http://www.memtest86.com/

Hittar inte MemTest något fel så är det garanterat inget fel på minnet.

Permalänk
Medlem

Du skrev att det låste sig när du försökte gå in på ditt graffikort, Har du fixat det? Jag hade samma problem med mitt GeForce 4, med dom nyaste drivrutinerna, jag fick ta snäppet äldre för att det skulle fungera.

Permalänk
Avstängd

tabort den banan. sen laddar han ner den själv senare

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

När jag fick ett sånt meddelande så startade jag bara om datorn.. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Liten mentalnote också: Har vi lärt oss något av dennan tråden? Jo uteslut inget ifall du inte kan ELLER inte har läst hela tråden.

Vi har kanske också lärt oss att sluta hoppa på folk när dom föreslår saker, svara så aggresivt så fort någon INTE har lösningen på ditt problem, när folk svarar något som KAN vara till hjälp (men inte visste att det inte var så). Eller?

Permalänk
Avstängd

Ärligt Icetec jag förstår inte varför du ens skriver på denna tråden ditt första inlägg var knappast till någon hjälp, jag undanber dig att skriva på mina trådar igen på grund av att du inte har något vettigt att tilläga.

And by the way, i doubt you got your "Anmärkningar: 1" cos you were nice.

--------------------

Folk måste lyssna på vad personen i frågan har sagt och inte idiot förklara, jag hade sagt klart och tydligt att det inte är fel på servrana eller banorna men fan inte lyssnar folk.

Jag fick ett vettigt svar av typ 15 och det var från Donan Fear.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Ärligt Icetec jag förstår inte varför du ens skriver på denna tråden ditt första inlägg var knappast till någon hjälp, jag undanber dig att skriva på mina trådar igen på grund av att du inte har något vettigt att tilläga.

And by the way, i doubt you got your "Anmärkningar: 1" cos you were nice.

--------------------

Folk måste lyssna på vad personen i frågan har sagt och inte idiot förklara, jag hade sagt klart och tydligt att det inte är fel på servrana eller banorna men fan inte lyssnar folk.

Jag fick ett vettigt svar av typ 15 och det var från Donan Fear.

Så det var inte vettigt att föreslå att du skulle slänga alla mapsen och dra ner dom från servern du försöker joina? Det är det första jag skulle gjort om det felmedelandet hade kommit upp för mig, sedan efter det så skulle jag skrivit ungefär så här i min tråd

Jag har nu testat att slänga alla mapsen och laddat ner från servern där jag försökt joina men det går ändå inte, så tydligen beror det inte på att jag har fel på mina maps.

Någon som kan komma på något annat det kan vara fel på?

Och eftersom att du inte skrivit att du hat testat att ladda ner nya maps utan enbart, så ville jag att du skulle testa det först, men istället så kallas jag ovettig och onödig bara för att jag föreslår det som troligen är felet. För du måste väl hålla med om att med det felmedelandet så är det mapsen det är fel på.

(Och klaga inte på att jag skriver mapsen, map osv osv för så gör jag)

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska inte lägga in egna maps, låt det bara vara när du har installerat så finns dom där.

Permalänk
Avstängd

Spelar ingen roll, det är fixat och det var på grund av ett mem stick.

Folk har mycket svårt att förstå, när jag säjer att det inte är fel på banorna eller servers SÅ FÖR F-N LYSSNA.

Alla fall tack Donan Fear, vill bara får en second opinon på att det kunde var hardware fel(vill inte tro det först)

Permalänk
Medlem

Antingen har du uppdaterat före servern eller tvärtom så blev de för mej när ja skulle spela Nuke på ljusdals servern

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

Härligt att bland engelska och svenska här, känns lite proffsigare på nåt sätt, inte.