Permalänk
Medlem

Tagan 380W kan du hitta för 695:- på kylning.com och det kan du köpa i butik(odenplan)

Du måste dock ringa till dem för att få tag i 380W-modellen.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Pengar kommer inte med på frågan när det gäller nätdelar. tagans 480w ser starkare ut o är inte så ruskigt dyr... + Att den stödjer btx och är väldigt tyst är väll ett plus i kanten. Tack ska ni ha för era svar ..
Ilfirin jobbar du på kylning.com eller? bara undrar
mvh

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos

Ilfirin jobbar du på kylning.com eller? bara undrar
mvh

I wish Nä men seriöst, jag jobbar på SF.

Men butiker med bra priser förtjänar att synas, inte minst för konsumenternas skull.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Vad jag har föstått så ska man låta bli Q-TEC nätagg, men beror det på ljudnivån eller är det ojämna strömmar. Vad gäller ljudnivån så tillverkar de även nätagg med 120mm fläkt vilket är betydligt tystare än de med 2 80mm fläktar. Har någon nån recension på Q-tec nätaggen, hittar inte? http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13980

De är inte direkt dyra, runt 350 kr.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

vart kan man beställa detta Tagan aggregat? nån svensk(lätt)sida?

Visa signatur

Äkta O Väl!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dasket
vart kan man beställa detta Tagan aggregat? nån svensk(lätt)sida?

www.kylning.com

www.gtek.net

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

Äkta O Väl!

Permalänk
Medlem

En kompis köpte ett "ColorIT"-chassi, och fick med ett nätaggregat ("PowerIT"). Ett 400W kostar 290 spänn på den affären där han köpte det. Är det någon vidare kvalité? Det är iallafall riktigt tyst, så jag funderar på att köpa ett sådant.

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

Tydligen värkar Q-Tec 550w nätaggen vara riktigt bra... och finns för runt 500kr.

Då måste jag bara hitta en låda (kanske blir en Antec Plusview 1080AMG).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

Nu har jag varit o köpt mig ett Qtec 550W som alla säger är så skit. Anledning var dels priset, 400spänn i AFFÄR, sen ska jag inte ha mer än typ 2 hårddiskar o inget fancy shit så det duger nog för mig. Kan ju roa er med att skriva strömstyrkorna, då dessa inte verkar finnas att hitta på nätet, inte ens deras egen hemsida.
3,3V Peak 30A, max 20A
5V Peak 40A max 35A
12V Peak 20A max 14A

Och det är som många sagt Peakwatten som skrivs ut på nätagget, alltså ca 550W, vilket är lite B, men räknar man på maxwatt så blir det ju ändå runt 400, vilket iallafall jag tycker är rätt bra för 400spänn.

Kan återkomma om hur det funkar i dels mitt nuvarande system och såsmåningom i mitt nya med typ nån 3Ghz, en hel hög minne o ett Radeon 9800...
Enjoy...

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem

Är Aspire 520W något att ha? låter den mycket? finns det fläkt kontroll med?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

är det PFC på Tagan 380W?

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOTDOG2004
är det PFC på Tagan 380W?

____________________________________________________

Tagan 380w Power Supply

Features:

All connectors are gold-plated
Cable sets have twisted wire-lines
Excellent return wire (ground wire) to increase system stability
AC-switch with rubber protection cap
Black anodized heat-sink
Active PFC (Power-Factor-Correction) PF-value 0.99
Over Current- Over Voltage, Short Circuit-Protection (OCP, OVP, SCP)
Immune against electrostatic discharge (ESD up to 3KV)
Standard PS2 dimensions (WxHxD): 150mm x 86mm x 160mm
Specifications:

ATX12V Version 1.3* and downwards compatible
Intel Pentium 4 & AMD K7/K8 CPU compatible
TSCT : Tagan Silence Control Technology with "push-pull" Dual-Fans for whispering operation of 21dB (up to 50% Load)
2 Serial-ATA (Advance Technology Attachment) hard disk connectors built-in
12V/22A supporting more Peripheral-Devices
5VSB stand-by supplying up to 2.5A (continuous)
Power Switch with Rubber Protection Cover for more security
Universal wide-range input of 95-250VAC

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

hjälp med val. snabbt :)

valet står mellan ett: Levicom 420W Dual Fan, 590 Kr och ett Tagan 380W black silence, 695:-
vilket ska jag ta
min dator är en:

p4 3,0 HT
Radeon 9800pro
2 hårddiskar (sata)
1 dvdrw
1 cdrw

help me...

Visa signatur

BRiCKE

Permalänk
Medlem

Re: hjälp med val. snabbt :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BRiCKE
valet står mellan ett: Levicom 420W Dual Fan, 590 Kr och ett Tagan 380W black silence, 695:-
vilket ska jag ta
min dator är en:

p4 3,0 HT
Radeon 9800pro
2 hårddiskar (sata)
1 dvdrw
1 cdrw

help me...

Tagan 380W alla dagar.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Tagan 380W kan du hitta för 695:- på kylning.com och det kan du köpa i butik(odenplan)

Du måste dock ringa till dem för att få tag i 380W-modellen.

Var hittar jag butiken? Sökte efter adress på kylning.com men hittade inte.

Edit: Hittade till slut!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla om någon har nån erfarenhet av detta nätagg http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1510&session=553dae45ad4e122edacdf9e4c5fd458c
Har inte hört speciellt mycket om 3R Systems men på pappret ser det ju ut att ha sjyssta spänningar elr?

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk

Jag har ett Codegen 300W

Antar att detta är rätt kassa värden? Står så här på det, undrar vad som menas med 165W max?

3,3V 5V | 12V |

14A 30A | 13A |

165W max | / |

Funderar nu på ett Tagan eller Antec Neopower, kanske mest pga kablaget för sistnämnda.

edit: A word of warning

Här står om ett tickande ljud som kan förekomma hos Tagan när datorn är avstängd men nätsladden i:

Citat:

I bought a Tagan TG480-U01 two weeks ago from Scan. After installing it all, I found that the power supply emitted a ticking noise when it was plugged into the mains but not powering the computer. When in normal operation, this noise sounds like this (mp3) and is very irritating. ... The replacement arrived and I plugged it in .... same problem as before.

Och ett allmänt tips:

Citat:

Q. Is there a way to improve the effectivness of this PSU?

A. For increased reliability, and operating effectiveness, we recommend that this PSU be installed "upside down", so that the Power button is in the lower Right hand corner, and the Heat sinks as shown in the above Photo (Ie, Heat sinks on top.) This will result in a better Flow of heat, and a quieter operation.

Visa signatur

Win2kSP4| XP 2500+ | NF7-S Rev.2.0 | Corsair TWINX1024-3200LL 1024MB | Maxtor 80Gb 8mb | Sapphire 9800 Pro 128mb | Antec NeoPower 480W |

Permalänk
Medlem

ja skulle ha haft tag i ett m-atx agg me +300W ngn som kan tipsa om vart ja kan hitta ett sådant ?det är till ett Q-Tec Chassi med ett 200W agg i nu.. men ja ska ska fixa en AMD64 så ja behöver lite mer POWER ! aja... tack på förhand..

Visa signatur

Knappen "Citera" är bra, för då hittar jag tillbaka :)

Permalänk

Någon som har rekomendation för ett nätagg istället för mitt brända 380W (inkluderat med Antec Sonata)?

Krav:
*Tyst!!
*Kvalité
*Voltreglering för chassifläktar (fläkten i Sonatans nätagg är tempstyrd och så är även en Fan-only-kabel som man kopplar chassifläktarna till)

Gärna en molex-kontakt på baksidan som på Sonatans också

Egentligen vill jag ha ett sånt nätagg som i Sonatan, men lite klurigt att få tag i utan att köpa en ny låda..
har eventuellt ett på g, men jag får se vad som händer.

Tack på förhand /TW

Permalänk
Medlem

Det borde väl inte vara svårt att få tag på? Antec säljer ju massa lösa nätdelar.

Jag har en fråga om Tagan-nätdelarna. Det står att de ha två fläktar men jag kan int ehitta nån bild på det. Sitter en på undersidan?

Jag har en Lian-Li PC 61 Låda och man ska helst inte ha nätdelar med två fläktar som jag förstår det eftersom det inte finns plats för utblås där andra fläkten alltid sitter.

Om inte Tagan funkar så antar jag att Zalman borde funka (bara 1 fläkt tror jag), men jag vill testa Tagan om det går.

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zamn
Det borde väl inte vara svårt att få tag på? Antec säljer ju massa lösa nätdelar.

Jag har en fråga om Tagan-nätdelarna. Det står att de ha två fläktar men jag kan int ehitta nån bild på det. Sitter en på undersidan?

Jag har en Lian-Li PC 61 Låda och man ska helst inte ha nätdelar med två fläktar som jag förstår det eftersom det inte finns plats för utblås där andra fläkten alltid sitter.

Om inte Tagan funkar så antar jag att Zalman borde funka (bara 1 fläkt tror jag), men jag vill testa Tagan om det går.

Tagan har två fläktar, en bak och en fram och ej under, som fungerar som uppsug på andra nätdelar. Så det ska fungera bra med din låda. http://www.tagan.com.tw/main.htm Den inre fläkten aktiveras endast vid hård belastning på nätdelen annars går bara den yttre fläkten och det är en mycket tyst nätdel. Jag har en 480 watts modell som jag är nöjd med.

/Saint25

Permalänk
Avstängd

HAHAHAHAAHHAHAHAHAA

Permalänk
Medlem

Lästa att Tagan Nätaggen har ett klickande ljud när datorn är avstängs hur ät det med det egenligen?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Lästa att Tagan Nätaggen har ett klickande ljud när datorn är avstängs hur ät det med det egenligen?

Ja, skulle snarare kalla det tickande; låter som ett armbandsur. Hörbart bakom datorn om man är nära, ej framför.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Tagan's kablage är lite mysko?
Kablarna är väldigt långa, nåstan för långa?
Dessutom är kablarna tvinnade, är jag den ende som tycker att det är, rent ut sagt, fult?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zamn
Det borde väl inte vara svårt att få tag på? Antec säljer ju massa lösa nätdelar.

Jag har en fråga om Tagan-nätdelarna. Det står att de ha två fläktar men jag kan int ehitta nån bild på det. Sitter en på undersidan?

Jag har en Lian-Li PC 61 Låda och man ska helst inte ha nätdelar med två fläktar som jag förstår det eftersom det inte finns plats för utblås där andra fläkten alltid sitter.

Om inte Tagan funkar så antar jag att Zalman borde funka (bara 1 fläkt tror jag), men jag vill testa Tagan om det går.

Men inte det nätagget som medföljer Antec Sonata.... Och de säljer inga likvärdiga heller.
Någon med nått bra förslag?

Permalänk
Medlem

Min flickvän har ett i sin sonata-burk men hon vill nog inte sälja. Hur mycket kan du tänka dig att ge för det isåfall? Om du är desperat så säljer hon säkert om hon kan köpa ett nytt för 1000kr....

Jag har förresten lånat hennes och använder det i min burk eftersom jag brände mitt Zalman 300W av någon konstig anlending, och jag kan intyga att Antecet funkar bra iaf, även om det låter lite mer än mitt andra gjorde.

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk

En ny Sonata kostar 990:-
Så _så_ desperat är jag inte
men tack ändå

Permalänk
Medlem

En dator som låser sig/fryser i bild och i bland startar om kan det problemet ha med nätagget att göra. En vän till mej har detta problem jag hittar inte lösningen efter ha felsökt nästan alla komponenter.

intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800
Abit VT7 Moderkort for S478/800mhz
MSI GeForce MX4000 128MB DDR
Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 256MB Unbuffered, Non-parity, 32Megx64, CL2.5

nuvarande nätagg är på 300W

Har ni tips om vad som kan vara fel.