Hur avinstallera windows mediaplayer???

Permalänk
Medlem

Hur avinstallera windows mediaplayer???

Frågan lyder som topic, hur gör jag?

Mediaplayer spelar inte upp nåt numer, den bara säger att det var nåt fel i nånting och stänger ner sig. Oavsett om det är ljudfil eller videoklipp, alla filer funkar i andra program.

Så jag undrar hur kan jag ta bort den? Är det överhuvudtaget möjligt?

Tacksam för svar.

Visa signatur

/-_-

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, men varför inte radera länkarna och sluta använda den?

Permalänk
Medlem

Ändra så att filmer och musik spelas upp med ett annat program?

VLC och iTunes kanske

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

winamp istället för itunes ffs

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kanel har FEL

Du kan antingen manuellt stänga av windows file protection och helt enkelt ta bort den, eller så kan du använda program som t.ex. XPlite (http://www.litepc.com/)

Permalänk
Medlem

¨Winamp!

EDIT: kanske du har rätt...

kan ju inte få min skiva att komma in i winamp :S

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Hedersmedlem

Naturligtvis går det att ta bort (avinstallera kan jag inte kalla det), men det kräver ganska avancerade metoder.
WFP ska man helst inte ändra och XPlite är ett kommersiellt program.

Känns dumt att betala när det räcker att associera filtyper till andra program och slänga alla länkar till WMP.

Permalänk

Jag har ställt in att alla filmer ska öppnas med Media player classic, men likt förbaskat öppnas mpg med Windows media player om man dubbelklickar på dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du bockat ur mpeg ur 'Verktyg' | 'Alternativ' | 'Filtyper' i WMP?

Permalänk

Trodde det räckte att göra det i egenskaper. Men ok, ja nu funkar det. Tack!

Ett problem är dock att Explorer nu inte spelar upp mpg.
Men men vem använder Explorer? Firefox vill inte alls spela upp mpg. Hur får man den att göra det då?

"When Windows Media Player 9.0 is installed, Mozilla still uses the Windows Media Player 6.4 control (bug 193883). Workaround: Applying the Windows Media Player 9.0 registry patch will make Mozilla use the Windows Media Player 9.0 control. "

Nån som kan förklara hur man tillämpar denna patch?
_____________________________________________
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\ShimInclusionList\MOZILLA.EXE]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\ShimInclusionList\PHOENIX.EXE]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\ShimInclusionList\MOZILLAFIREBIRD.EXE]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\ShimInclusionList\FIREFOX.EXE]
______________________________________________

Borde ju dock inte funka i vilket fall om man nu säger till WMP att inte spela mpg under Verktyg -> Filtyper så.. Inget annat alternativ?

Permalänk
Hedersmedlem

Klistra in texten mellan strecken i Anteckningar (Notepad) och spara den som "ffx.reg" (inkl. citationstecknen!). Dubbelklicka sen på den och välj 'Ok'.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
winamp istället för itunes ffs

WinAmp och iTunes? Man tröttnar ändå på WinAmp så småningom.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se