OnOff - Datorexperternas jobb :D

Permalänk
Medlem

OnOff - Datorexperternas jobb :D

Fyfan.. var på OnOff för ett tag sedan, Stog en kille runt 25-30år, och fråga en onoff-arbetare om dem hade nån bra dator som han kunde spela doom 3, half-life2 med bra flyt och rätt bra grafik också.. Då säger OnOff killen att han ska köpa denna: http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvActiveP...

säger bara fyfan, Hur ska man kunna spela Doom 3 och Hl2 på en sådan skit dator? Jag gick fram och sa att doom 3 och hl2 iaf behöver minst 128mb grafiskt minne, helst 256, då svarar onoff killen: Nej, min son brukar lira dem spelen och vi har en sån här dator, Jasså tänkte jag då, Är HL2 släppt? Då sa han ja, ok ok tänkte jag och skratta, och sa till killen som skulle köpa dator att fråga någon dator kunnig om han kan hjälpa dig med en ny dator, gav även killen min msn så han har nu köpt en mkt bättre dator som han nu lirar doom3 flytande lätt på.. fyfan va besviken han skulle bli då hans onoff dator med 64mb gfx minne skulle kommit och hans skulle försökt spelat doom3 :/

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

"Grafikkort: Ja"

Härligt, ett sånt vill man ju helst inte vara utan.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

bra att du hjälpte honom iallafall.

Permalänk

Jobbar mycket "datorkunninga" på såna där ställen... Det enda de kan är väl att le och koka kaffe....

Visa signatur

AMD FX8320 @ 4,4GHz (Corsair H60), ASUS Sabertooth 990 rev. 2, XFX Radeon R9 290, 16GB Crucial Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderKezo
Jobbar mycket "datorkunninga" på såna där ställen... Det enda de kan är väl att le och koka kaffe....

Haha, dagens sanning.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

jag spyr bara jag tänker på dem. lura folk på pengar på detta sätt.

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

bra jobbat "tummen upp"-ikon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejv
bra jobbat

Permalänk
Medlem

nej men va taskigt nu får du säga hur man gör en sån!

Permalänk
Avstängd

Hahah det roliga är juh att folk som inte kan så mkt om datorer verkligen går och köper dem datorerna, ofta så fattar dem inte att det är dålig prestanda heller då dem inte har så stor visdom om datorer.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejv
nej men va taskigt nu får du säga hur man gör en sån!

: up :

Visa signatur

:]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Hahah det roliga är juh att folk som inte kan så mkt om datorer verkligen går och köper dem datorerna, ofta så fattar dem inte att det är dålig prestanda heller då dem inte har så stor visdom om datorer.

Vad är det roliga i det? Snarare sorgligt att skrupel-fria säljare fritt får pracka på icke ont anande kunder så mycket skit.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

mcmoj är dagens hjälte...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Avstängd

Hittade för ett tag sedan på elgigantens hemsida, en super PC med den senaste Intel P4 Celeron prollen i mailade och fråga va det var för ett pucko som hade skrivit så.

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Hedersmedlem

Fel forumsdel.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Angående HL2. Det sista jag hörde var att de hade något problem. Vet någon något alls mer? Jag har haft det bokat på webhallen i ett år nu =/.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk

Nästan varje gång jag är inne på något sånt där ställe så är det någon försäljare som står och försöker lura på någon stackare nåt.

Nästa gång ska jag fan stå upp mot dem!
Tack för insperationen McMoj...

Permalänk

Mmm. Acer är visserligen bra grejor (åtminstånde deras bärbara), men då till vad de är byggda till. Det där är ju en kontorsdator. Den integrerade grafiken lär ju inte va nån höjdare.

Permalänk
Medlem

hehe när jag praode på siba så försökte säljaren sälja ett half-life du ve tstort pack som kostar ca 300. Då gick jag fram och sa ska du bara köra cs så behöver du bara hl för 150kr. Sen sa jag ta min msn så får du en valid Snacka om att han blev förvånad

Permalänk
Medlem

Inte samma sak men när jag skickade tjejen till SIBA idag för att jag behövde en DVDskiva för linsrengöring till min DVD så sa försäljaren att sådana inte existerade....
Om man jobbar med prylar dagarna i ända så borde man väl kunna vad som finns på marknaden...

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad det är för hårddisk i den? 7400 rpm´s hårddiskar har jag inte hört talas om.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Finns inget som heter service eller kunskap hos företagsanställda idag, speciellt inte hos stora kedjor som onoff, elgiganten, siba och liknande. Har ännu inte träffat någon säljare som haft kunskap om det han/hon säljer! Det enda dom gör är faktiskt att hitta på saker och ting, allt för att lura kunden att köpa. Säljaren tjänar ju pengar på detta, dom får bonus, inte på varan men på försäkringen dom försöker pracka på en. Går så långt att dom faktiskt börjar trakkassera och hota en ifall man inte vill ha försäkring.

Gör som jag, förklara åt dom hur saker och ting ligger till. Jag brukar ofta fråga en dålig säljare hur han lyckades få jobbet! Då dom blir dom oftast stumma och illröda i ansiktet...Tror problemet idag ligger i att folk inte vågar säga ifrån, skulle fler säga ifrån så kanske problemen skulle lösas.

Permalänk

Re: OnOff - Datorexperternas jobb :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Fyfan.. var på OnOff för ett tag sedan, Stog en kille runt 25-30år, och fråga en onoff-arbetare om dem hade nån bra dator som han kunde spela doom 3, half-life2 med bra flyt och rätt bra grafik också.. Då säger OnOff killen att han ska köpa denna: http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvActiveP...

säger bara fyfan, Hur ska man kunna spela Doom 3 och Hl2 på en sådan skit dator? Jag gick fram och sa att doom 3 och hl2 iaf behöver minst 128mb grafiskt minne, helst 256, då svarar onoff killen: Nej, min son brukar lira dem spelen och vi har en sån här dator, Jasså tänkte jag då, Är HL2 släppt? Då sa han ja, ok ok tänkte jag och skratta, och sa till killen som skulle köpa dator att fråga någon dator kunnig om han kan hjälpa dig med en ny dator, gav även killen min msn så han har nu köpt en mkt bättre dator som han nu lirar doom3 flytande lätt på.. fyfan va besviken han skulle bli då hans onoff dator med 64mb gfx minne skulle kommit och hans skulle försökt spelat doom3 :/

på vilket onoff var det på ?, iofs man kan spela med ett 64mb kort ... men grafiken blir lite kass,
på det onoff där jag jobbar så har vi kunniga datorsnubbar,

Permalänk

Re: Re: OnOff - Datorexperternas jobb :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av clawfinger
på vilket onoff var det på ?, iofs man kan spela med ett 64mb kort ... men grafiken blir lite kass,
på det onoff där jag jobbar så har vi kunniga datorsnubbar,

"64Mb delat", den snorr alltså 64Mb från ramminnet. Vet ju inte hur mycket du testat men enligt min menning suger det rejält. Kunder som ska spela försöker jag åtminstånde styra över till mellan segmentet av grafikkort (1500-2000kr)

Permalänk
Medlem

Kunde det inte leda till falsk marknadsföring om han hade sålt dator? Menar att starta DOOM3 på en dator som delar minnet med ramminnet hade inte funkat.

Alla är inte så, men tyvärr är majoriteten det fortfarande