Permalänk

Router (Dl-604) blockar server

Hej alla

Nu är det såhär att jag har två datorer hemma och en hemmaserver. När jag kopplar min server direkt i modemet och skriver sedan in den externa ip:n så kommer jag till den datorn, alltså servern fungerar

MEN....(alltid ett men :S) när jag sedan sätter servern i routern (den måste gå igenom den för jag vill ha internet på resten av nätverket också) så fungerar det inte. Det konstiga är ju att jag har öppnat port 80 (och 8080 för tests skull) och riktat de portarna mot server datorns interna ip...
Tilllägg: servern använder PWS

Vad kan vara fel?

Jag har till och med använt något som heter DMZ (Demilitarized Zone) som fanns på routern som tydligen ska öppna en valfri datorn helt till internet, men inte det fungerar heller...
Det e så sjukt, för det verkar ju itne gå att komma förbi den..
Hjälp

Tack sam för alla svar

Permalänk
Medlem

Vad kör du för server?
Vad är PWS?

Visa signatur

AMD 64 3500+ Socket 939 | ASUS A8N-SLI-PREMIUM| 2x512 Mb PC4000 Kingmax Hardcore | ASUS GeForce 7800 GT | 2x120 Gb S-ATA RAID 0 + 160 Gb IDE | Telia ADSL 24/1

Permalänk
Avstängd

Likadant med mig har gjort exakt likadant fast andra portar ... men jag har öppnat dmz o allt har en vill ha en cs server

Permalänk

ja hade me problem me min di-604 router när ja skulle koppla in alla hemmets datorer...

testa genom o logga in på din router o ändra ip från ex. 192.144.0.1 till 192.144.1.1 o sen kör du ipconfig, ipconfig /release, ipconfig /renew ... i den ordningen... o efter de så funka allt för mig iaf ..

lr så e ja helt fel ute =).. jaja

hoppas du löser de

Visa signatur

visste du att flingor är släkt med popcorn?

Permalänk
Medlem

Du måste använda interna ip:n för att komma åt servern.

EXEMPEL:

Du ahr en dator och en server i ett nätverk med NAT. Om du vill komma åt servern från din vanliga dator kan du INTE använda din externa ip (213.xx.x.x.x.xx, 217.xxx.xxx.xxx, 81.xx..xx ETC.) utan måste använda den interna IP servern blivit tilldelad(192.168.x.xxx ETC).

Dock kan datorer över internet kontakta din server med din externa IP.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Det konstiga är att även fast jag försöker komma åt min dator med interna så kommer jag inte till den... :S

men du du säger verkar vara sant, men som jag skrev så fungerar inte ens det...