Vad tror ni.. Har Bostream uppgraderat stationen idag som de lovade?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni.. Har Bostream uppgraderat stationen idag som de lovade?

Yes.. I Onsdags förra veckan lovade man att min station (Huskvarna) skulle uppgraderas för scream idag tisdag.

Vad tror ni oddsen är att det verkligen blir av denna gång?.. Rösta!!

Jag ringer till dem i eftermiddag eller imorrn och kollar hur det gått.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på "Är du dum i huvudet"
Det är väl självklart, att dom håller vad dom lovar....eller?

Permalänk
Medlem

Hihi.. Jo.. hej Vito.. Yes.. alla får tro vad de vill här i min tråd

Permalänk

Du borde ändra pollen till...

"Hur stor chans är det att Bostream skyller ifrån sig på Skanova (som vanligt?) när inkopplingen av mitt scream inte är gjort?"

*Kryssar själv i 100% rutan*

Permalänk
Medlem

Om två timmar vet vi

*edit.. Hittills verkar det som jag är dum i huvet

Permalänk
Medlem

Haha never trust a isp

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

ok.. verkar som jag inte är så dum ändå.. kanske.. de sa precis att stationen är nsätan färdig.. lite konfigurering först bara :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem

Hahaha..grattis i så fall, när väl mitt kom igång var det så gott som väl värt det..den eviga väntan alltså..

Permalänk
Hedersmedlem

heh
för mig tog det 8månader från beställning: vilket betydde ca 6,5månaders försening

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd

haha Ice Frontier jag går på samma station som dig, ditt tele nummer börjar på 13 visst? Har ringt dom ett antal ggr de senaste månaderna och jag skiter i dom nu, har beställt Telia 8000.

Bor 2700meter från stationen (Österängen) så det skulle bara bli 8\1 adsl så jag kan likaväl ta Telia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Jag röstade på "Är du dum i huvudet"
Det är väl självklart, att dom håller vad dom lovar....eller?

Uttalar du dig som anställd eller som privatperson?

Ref. till en annan tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=330104&p...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
Uttalar du dig som anställd eller som privatperson?

Ref. till en annan tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=330104&p...

Det var då värst vad du hoppar på mig så här på kvällskvisten!

Jag försökte vara ironisk, då Bostream inte har lyckats levera Scream VDSL inom dom tidsramar dom har lovat kunderna otaliga gånger.

Men jag förstår att ironi kan vara svårt för vissa....

Permalänk
Medlem

kallekofot.. det gjorde du rätt i. Jag har fn Telia 8000 och det funkar kanon. Men jag bor nära stationen (strax bakom biblioteket) så jag kan förhoppningsvis få vdsl hit å d vill man ju ha.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni oddsen är att det verkligen blir av denna gång?.. Rösta!!

Herregud, kan man inte kräva att folk är över 2 år innan dom får skapa egna trådar...

Permalänk
Medlem

Det är 314 pers som läst tråden, 49 som röstat och 13 som svarat inklusive dig.

Är de också under två år tycker du eftersom de inte bara läser tråden utan ofta röstar och svarar??

Headern beskriver ganska väl vad den handlar om eller hur?

Jo svaret ligger i att en del människor har humor samtidigt som de vet om hur illa Bostream har betett sig.

Btw.. håll dig borta från mina trådar i fortsättningen! Det är stor risk för att de blir minst lika barnsliga.

Btw2.. Jag skrev först ett annat svar med en massa F**k You's och "Die asshole", jag berättade lite mer vad jag egentligen tycker om såna som bara klagar, men jag ångrade mig och skrev ett snällare svar.

Permalänk
Medlem

Det är inte 314 pers som har läst den , sidan har visats så många gånger

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
Uttalar du dig som anställd eller som privatperson?

Ref. till en annan tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=330104&p...

Men snälla, ta det lite lugnt! Jag skulle tro att när han utalar sig som tjänsteman inom Telia så skriver han det! Om jag skulle vara tjänsteman för PTS, skulle du då tro att allt jag skriver på SweC är det PTS självaverket tror/tycker/säger? Han är en privatperson och har lika mycket rätt till egen åsikt som du och jag.

Ontopic: Är du dum i huvudet

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Vet inte om man kan lita på dem! Bor i Linköping och fick brev att de skulle uppgradera stationerna i början maj. nu är det v37 efter 10 ändringen!

När man mailar dem så säger de att det är deras underleverantör som bygger ut stationerna och att de har vissa problem med leverans av delar???

Låter som ett bra sammarbete. Om jag skulle driva ett företag och anlitat en firma för att göra ett jobb så skulle jag ju inte tillåta att det drar ut på tiden (3-4mån)

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så tror jag inte på att det är klart här förräns jag har min första terabyte nerladdad.

Måste nog ringa och tjata lite idag med, för sähkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Douhane
Vet inte om man kan lita på dem! Bor i Linköping och fick brev att de skulle uppgradera stationerna i början maj. nu är det v37 efter 10 ändringen!

När man mailar dem så säger de att det är deras underleverantör som bygger ut stationerna och att de har vissa problem med leverans av delar???

Låter som ett bra sammarbete. Om jag skulle driva ett företag och anlitat en firma för att göra ett jobb så skulle jag ju inte tillåta att det drar ut på tiden (3-4mån)

Håller med, hur fan man kan låte en underleverantör göra så det blir förseningar på flera månader..ok att bostream kanske inte bryr sig då man kanske redan har beställt och för att säga upp beställningen måste man tanka hem å skriva ut ett papper som men sedan skriver under samt skickar in..på BBB var det bara att maila å säga att man ångrat sig.

Frågan är hur det kan ha blivit så försenat..BBB och bostream gick ut med annonserna ungefär samtidigt men BBB har kunnat leverera i flera månader nu...dom borde sparkat dom som fick installationskontraktet å tagit dom BBB använde

Men nu ser jag ljuset i tunneln...för ÄNTLIGEN!!! Nu ska stationen här i linköping vara utbyggd. sista budet jag fick var V42 och mailade i slutet på V42 och frågade hur det gick, Skrev nått i stil med" bla bla..undrar om utbyggdnaden är klar för det jag hörde sist var V42...hoppas jag slipper få det vanliga svaret att det är försenat 3veckor.."

Fick till svar att den nu var utbyggd.

jävligt dåligt är dock att man inte äns kan få ett mail ang alla förseningar och vad dom beror på mm.

Jaja. Nu är det bara att vänta å hoppas att inget annat strular. MINST 3 veckor tar det för dom att skicka ut modemet =/

Om man väntar får man väl nån gång (förhoppningsvis under sin livstid) gratis uppgradering till 5mbit men vill inte vänta. Men förhoppningsvis får man snabbare med scream.

Permalänk
Avstängd

Japp den är utbyggd nu, fick reklam i lådan nu i dagarna(Huskvarna station).