Permalänk
Avstängd

The Sims 2

Som nog de flesta vet så börjar juh Sims 2 släppas nu snart här i Sverige. Vad har ni för olika tankar och förväntningar angående Sims 2?

Kommer det bli lika populärt som 1:an?

Vilka nya "features" kommer det finnas?

Kom gärna med intressanta länkar och förslag, vore kul ifall tråden kunde arta sig fram tills när spelet släpps. Så man kan skriva ner vad man tycker om spelet etc.

http://thesims2.ea.com/index_flash.php Finns lite info om spelet. Står att det släpps den 17:de september, men det lär väl dröjja ett tag till innan det kommer till Sverige.

Kom med intressanta länkar och gärna mkt bilder!!

Tack!!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

jag kommer defentivt testa det verkar lite små kul.

och jag tror nog att det kommer ut den 17: onde har i storstaden har det suttit reklamer lite över allt om att det kommer ut den 17: onde.

Permalänk
Avstängd

Redan spelat det å de är la ok

Permalänk
Medlem

Ärligt talat har jag aldrig gillat The Sims, så bryr mig väl inte alltför mycket kring Sims 2 heller. Tjejen däremot, hon vill gärna ha det

Permalänk
Medlem

Kul att det alltid poppar upp trådar om "Hur tror du att spelet kommer att bli?" samma dag som det släpps loss på diverse kanaler.

Nåväll, spelet har jag inga som helst förväntningar över. Originalet var kul till en viss del, sedan tröttnade man. Och det faktum att de försökte mjölka ur vartenda litet öre ur min ficka för en massa expansioner vart störtsta innehåll var 10 nya soffor gjorde att jag tappade all respekt för EA.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

9.4/10 på ign
5/5 på gamespy

Får vänta in lite fler reviews men succén verkar ju given redan

Iochförsig fick ju Doom 3 också höga betyg överallt så det behöver ju inte betyda att spelet är bra, men i detta fall tror jag det är det.

Metascore 93% än så länge, fast bara grundat på 4 recensioner:
http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/sims2/

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Jag tror att Sims 2 kommer att bli bra. Det skall vara mer uppdragsbaserat denna gång så man har något mål att spela till. Simmarna skall också vara mycket smartare och det innebär att dom kommer att "skapa" problem för sig själva. Jag tror att sims 2 kommer att bli bättre än det första...

Permalänk

Sims2 kommer rocka. Är ju bara se på alla reviews, blir nog årets spel helt enkelt, haha.

Permalänk
Medlem

Nu kommer alla skriva "jag har det redan" och få varningar.

Hoppas det är bättre än 1:an. 1:an tröttnade man på efter 1 timme :/

Permalänk
Avstängd

the sims är ett tjejspel... blä

Visa signatur

oOo

Permalänk
Medlem

"The Sims är ett tjejspel" är en typisk fjortiskommentar
Hör den överallt, och det är antagligen samma fjortisar som tankar/köper spelet åt sin flickvän/småsyskon

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Och Doom 3 är för män med hår på bröstet inte att glömma!

Avskydde ettan men har bokat tvåan! Man kan ju alltid hoppas att jag "fastnar" för det nu!

Ettan blec alldeles för mycket indelat i "rutiner"!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Kärring spel! Riktiga män spelar 18 Wheels of Steel Pedal to the Metal:D
Nää men det kan väll vara värt att lira! Kanska schysst grafik iaf...

Permalänk

Jag har faktiskt försökt undvika ettan och inte alls ens testat det faktiskt.
Dock så ska jag köpa tvåan jag vet inte varför men det kan vara kul med något nytt och är det så många som gillar det så kan det ju inte vara dåligt... eller.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Spelade 1:a spelet ett tag och tyckte det var roligt. Men efter ett tag så tyckte jag att det bara var en massa uppreppningar hela tiden. Sen anser jag att man inte borde behöva släppa en halv miljon addons till ett spel .. varför kunde de bara inte göra det komplett från början:P

Permalänk
Medlem

Underbart underhållande, klart man ska lira tvåan

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zORREh
the sims är ett tjejspel... blä

Jävla fascist! XI
Jag har inga förväntningar. Ska väl testa det vid tillfälle.

Permalänk

Spelen saknar själ. Enformiga och för lite action
Satt en dag med ettan och ville att det skulle vara kul men det blev det aldrig. Gillar inte heller allt tilläggssläppande. Dålig stil!

Permalänk
Medlem

jag ska helt klart skaffa 2:an!:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här lite om det höga sytemkrav som förväntas av din maskin. Själv får jag köpa nya delar för att spela det på bästa prestanda *suck*

Initiala systemkrav:

Om du har ett grafikkort som kan hantera T&L (Transform & Lighting) med minst 32 MB RAM (ex. NVIDIA GeForce 2, ATI Radeon 7000, eller bättre) så behöver du:
600 MHz Pentium III processor
256 MB RAM (Windows XP)
128 MB RAM (Windows 98, Windows ME eller Windows 2000)

Om du inte har ett grafikkort som hanterar T&L (ex. TNT2, Intel eller Rage) så behöver du:
1.5 GHz processor
256 MB RAM (Windows XP)
128 MB RAM (Windows 98, Windows ME eller Windows 2000)

Rekommenderade grafikkort (ju mer arbetsminne, RAM, desto bättre):
ATI Radeon 9800 Pro
NVIDIA GeForce 4

Översatt från NVIDIAs webbplats:
Transform & Lighting (T&L) är två olika tekniker som hanteras av grafikkortet vilka ger en kraftfull och balanserad grund för krävande situationer med ett högt antal polygoner. "Transform" avgör hur komplexa föremål kan vara och hur många föremål som kan visas samtidigt utan att det blir försämrad "frame rate". "Lighting" bidrar till högre realism beroende på hur föremål visas med olika ljuskällor.

T&L grafikkort har funnits i ca tre år. Om din dator är några år gammal bör du kolla upp om den har ett T&L grafikkort.

Permalänk
Medlem

Retar mig på att tiden går felaktigt i ettan. Ingen människa behöver 2 timmar på sig på morgonen för att dricka kaffe och borsta tänderna.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

Ettan var kul, särskilt med tillägget "livin' it up",
men sen när det dröste ut en massa tillägg så bojkottade jag sims totalt, så jävla dårligt att lura folk på pengar på det viset!!!

Men tvåan kan bli kul, men jag undviker EA helst...
Dom tjänar en j*vla massa pengar på sina torftiga tillägg som nog inte tar mer än en vecka att göra!!

Fan de tjänar väl så mycket att de snart köper upp blizzard och gör diablo, warcraft etc. till ett par j*ädra luffspel!!:mad:

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk

Kan bli kul. Nu har man ju mål att uppnå som man inte hade i ettan så det ger mer spelglädje... jag saknade att man inte hade något att uppnå i ettan.

Permalänk
Medlem

ja jag ska köpa det till pinglan o be till gud att hon gillar det.. gillar inte det soms själv..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Vad är det för mål man ska uppnå? Det är väl inte så att open gameplay är borta och ersatt av några jäkla missions???
Och mål har man väl ändå alltid i ett sånt spel....kämpa upp nån egenskap för att få bättre jobb för att kunna köpa bättre prylar till huset, eller köpa helt nytt hus osv osv.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

haha pallar itne att mitt alterego i ett spel ska klara sig bättre i livet en vad jag gör

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

nu när vi ändå snackar om sims: Är "sims: bustin out" bra?
och isf vad e det man gör där?
(PC)

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Om nån redan har provat sims 2, kan ni då svara på följande; hur kraftfull dator krävs?
Jag har en 2gHz:are med ett GF4Ti4200, borde väl räcka, eller blir det segt?
Tjejen vill köpa spelet så det vore ju kul om det flöt på bra.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

frågan är inte om det kommer bli en lika stor hitt som 1:an,utan frågan är,kommer det att suga lika hårt som 1:an eller har det blivivgt en förbättring?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Spelet har ju fått en förbättring av grafiken, men annars är det ingen större skillnad på 1'an och 2'an tycker jag.

..Jävligt porrigt är det också

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.