Permalänk
Medlem

antec sonata usb i fronten!?

Har kopplat in USB till moderkortet men endå så vill inte de två usb portarna i fronten fungera.. nån som vet nått?

thx i förväg

Visa signatur

[Skräpdator] [Skräplaptop]

Permalänk
Medlem

Har du kollat att de "extra" USB-portarna är aktiverade i BIOSen? Har du fått kontakterna rätt på moderkortet?

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem

det är ett msi k8n neo platinum s754.. ja dom sitter rätt + de fanns inge "extra usb portar" i bios allt va enabled.

nån annan som har någon aning?

Visa signatur

[Skräpdator] [Skräplaptop]

Permalänk
Medlem

Kolla i moderkortsmanualen om det finns någon jumper att ställa om. Du hade kanske fått fler o bättre svar om frågan var ställt i rätt forumsdel. Tänk på det tills nästa gång du undrar något.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Processorer - Moderkort - Minnen*

Svårt att placera denna ... men troligen är det moderkortet som spökar därför lägger jag tråden här.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

okej >_<

Visa signatur

[Skräpdator] [Skräplaptop]

Permalänk

säker på att du kopplat rätt? benämningen är helt skilld mellan lådans- och moderkortsmanual.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Jag, skulle också föreslå att du kikar anslutningen en gång till, använd de lösa kablarna och inte hela kontakten och kika i manualen vilken sladd som ska sitta på vilken pinne, tog ett tag att sätta dit dem, men har alltid fungerat för mig sen dess iaf.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W