Permalänk

jag hade min 2500+ i 8.43 ghz, men ms paint pajade, precis som för macci?

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk

känner sig lite lurad när man köpte en ny för en månad sen på 2.2GHz

Slår vad att de är först med 7GHz också...

Men grejorna är väl inte dagsfärska, det kunde ju gjorts för nån manad sedan...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starflake|nisse
jag hade min 2500+ i 8.43 ghz, men ms paint pajade, precis som för macci?

**ger dej en klapp på hakan**

är du uppmärksamhets beroende !?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Ifrån 2000 till 2004 har det gått ifrån 1 GHz till 6 GHz. Något säger mig, början eller våren av år 2006.

Lite väl optimistiskt då även Intel har förstått att Netburst-arkitekturen inte har mer att ge.

Att Intel också kommer satsa på IPC dvs bygga vidare på P6 arkitekturen, som de redan gjort på mobile-marknaden. Alltså kommer man förmodligen inte se mycket snabbare cpuer än 2.6GHz nästa år från vardera tillverkare. Dual core och effektivare design är framtiden precis som på superdator/datacenter marknaden där de förstått det sedan länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
www.förmycketfritid.com

För mycket pengar också Tänk så lätt det kan hända en liten olycka, hinken med vattnet ner i moderkortet och poff så är en massa papp borta. Finnarna är lite tokiga, men de är kul att någon pressar gränserna.

Permalänk

Jävligt grymmt!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
känner sig lite lurad när man köpte en ny för en månad sen på 2.2GHz

:D:D:D
Hoppas du skojar.
Om det är en A64 3500+ som din profil säger så har du inte blivit lurad

Visa signatur
Permalänk

Definitivt årets händelse efter Geforce 6800.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

den perfekta sufdatorn för en svenson

Permalänk
Medlem

Najs, nu väntar vi bara på att Intel ska släppa en som kan kylas med fläktar.

Visa signatur

.: Intel Core 2 Duo E6600 : ASUS P5N32-E SLI Plus : Corsair Dominator PC-6400 2GB : Antec SONATA : Sapphire ATI Radeon x1950XT 256MB : Samsung 215TW : 1x500GB Samsung - 1x320GB Maxtor - 1x120GB Seagate :.

Permalänk
Medlem

Inte illa alls

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Avstängd

kul att någon vågar leka med flytande kväve på nyaste dyra leksakerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Radeon
Najs, nu väntar vi bara på att Intel ska släppa en som kan kylas med fläktar.

Då får du vänta tills Intel satsar på P6 som Petterk säger.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Finnarna är lite tokiga, men de är kul att någon pressar gränserna.

Klart vi är, du vill inte veta hur mycket sprit det gick ikväll, speciellt absinth och vaniljvodka

Men sant, dessa rekord är ungefär lika "upphetsande" som dyno-queens i bilvärlden. Inte så mycket att hänga upp i granen all-around prestations mässigt som t.ex. Koeningsegg och McLaren F1. (För att dra lite paralleller såhär i lyllan )

Citat:

x1zt
Då får du vänta tills Intel satsar på P6 som Petterk säger.

MEN LOL! Klart man trycker rensa fält när man skrivit massor med text, i fyllan dessutom (enda gånger man i, princip, skriver nåt längre här på swec.). Hur som helst håller jag med och få se om jag skriver det jag skrev just igen nångång, det var iaf långt och flummigt.)

Jag tackar för mig.

Edit: stavfel som faen

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starflake|nisse
jag hade min 2500+ i 8.43 ghz, men ms paint pajade, precis som för macci?

Är du så jävla dum att du inte läser hela artikeln innan du gör bort dig!? De lyckades att få upp processorn i 6108MHz men datorn var inte tillräckligt stabil. Trots det finns ett skärmskott på 6009MHz.
http://www.akiba-pc.com/775/36e_6009_cpuz.gif

Läs på lite innan du öppnar käften nästa gång, tack.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Är du så jävla dum att du inte läser hela artikeln innan du gör bort dig!? De lyckades att få upp processorn i 6108MHz men när datorn var inte tillräckligt stabil. Trots det finns ett skärmskott på 6108MHz.
http://www.akiba-pc.com/775/36e_6009_cpuz.gif

Läs på lite innan du öppnar käften nästa gång, tack.

Har vi vaknat på fel sida idag?

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Ifrån 2000 till 2004 har det gått ifrån 1 GHz till 6 GHz. Något säger mig, början eller våren av år 2006.

Själv har jag lessnat på prestanda-jakter. Hellre stabila system som är tysta för min del. Iofs lite intressant att pressa upp en P4 3,6 GHz till 6 GHz. Det saknas iofs 1,2 GHz tills MHz:en fördubblats. (Celeron 300 samt Celeron "2" med cC0-stepping är fina exempel på fördubblad MHz med lite tur, kylning och överklockning.)

hm vi har snarare gått från 1Ghz till kanske 3.6Ghz

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

:EDIT: För er som läste artikeln, överlevde cpu:n?

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Är du så jävla dum att du inte läser hela artikeln innan du gör bort dig!? De lyckades att få upp processorn i 6108MHz men när datorn var inte tillräckligt stabil. Trots det finns ett skärmskott på 6108MHz.
http://www.akiba-pc.com/775/36e_6009_cpuz.gif

Läs på lite innan du öppnar käften nästa gång, tack.

Jag har visserligen feber, men än så länge tror jag att jag inte hallucinerar (ta i trä) vart sre du siffrorna 6108 i den där skärmDUMPEN (inte skott)

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
Har vi vaknat på fel sida idag?

Nja, hade inte ätit frukost. Nu är jag gladare. Inte nog att jag skäller på någon sate, så har jag inte läst igenom mitt egna inlägg. Fullt med fel! Måste ändra snabbt som satan.

Skit! Hade jag editerat posten 20 sekunder tidigare hade den onda jultomten inte hunnit läst de felaktiga siffrorna.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

hur ofta behöver man byta kvävet när man klockar sådär?

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk

Beror på hur mycke kväve man häller i lr på...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna fylla på flytande kväve istället för arcton i ett Vipo?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Definitivt årets händelse efter Geforce 6800.

Nja skulle nog säga att upplåsandet av P4:an av ASUS är årets händelse.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerPuffMicke
hur ofta behöver man byta kvävet när man klockar sådär?

Man kan inte byta, bara hälla på mer...
Lär gå åt rätt så stora mängder.

Permalänk
Medlem

FAN VAD GRYMT!!!!!!!!!!!!!!

I`m lovin it

Visa signatur

GameStation: ||Gigabyte K8NXP-9||AMD A64 3700+ "San Diego"||Corsair XMS 2x1024||XFX 7800GT 450/1100 + ArticCooling||75Gb Raptor + 250Gb Hitachi||Hiper Type-R 580W||Lian-Li PC7 "Scandinavian-edition"||Razer Coperhead-blå||
3DMark05 - 7220p 3DMark06 - 3528p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Borde man inte kunna fylla på flytande kväve istället för arcton i ett Vipo?

Hmm, skall man tolka den meningen som att du vill fyllla på N2 (kväve) i en Vapochill eller liknande utrustning? Svar: Nej det går inte, kompressorn går garanterat åt helvete (om inte resten också gör det före.) Trycket kommer bli så högt att något kommer gå sönder. Nitrogenen kommer inte kunna kondensera i ett vanligt enstegssystem.

Tolkade det som att du ville hälla i flytande kväve i en vapo iaf eftersom Arcton är INEOS Fluors varumärke för HCFC köldmedier såsom R22 :).

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Hehe, fett me grymt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Nja skulle nog säga att upplåsandet av P4:an av ASUS är årets händelse.

Länk ?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Länk ?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34064...