Permalänk
Medlem

Chello Plus 4mbit

I väntan med att chellos 8mbit tjänst ska komma till mig i november fick ja idag ett litet trevligt vykort att chello plus ska uppgraderas till 4mbit och 1mbit upp. Detta gäller från och med första oktober.

Permalänk
Medlem

UPC med tjänsten Chello tar överpris!

UPC med tjänsten Chello tar överpris för sina tjänster och levererar en otroligt dålig och ojämn kvlitét på sina tjänster. Jag har en stor erfarenhet av ovan nämda leverantör. Vill tillägga att jag inte är kund hos dom längre på samma grunder.

Permalänk
Medlem

vadå ska Chello släppa 8mbit när hur?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Re: UPC med tjänsten Chello tar överpris!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
UPC med tjänsten Chello tar överpris för sina tjänster och levererar en otroligt dålig och ojämn kvlitét på sina tjänster. Jag har en stor erfarenhet av ovan nämda leverantör. Vill tillägga att jag inte är kund hos dom längre på samma grunder.

Och jag har precis motsatt erfarenhet av kvaliteten på deras tjänster. Tänk så olika det kan vara.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Tips till alla Chellokunder...

Det verkar som linan är uppgraderad redan idag.

Startade om modemet nyss..

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Mer godis för de som har de andra chello-tjänsterna.
http://www.upc.se/upc/040930.php

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem

jag har chello ultra 8mbit nu. Går skit bra

Visa signatur

[P4 2.0GHz] [512DDR RAM] [HDD 120GB] [GeForce 4TI 4600 128 mb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lett1
jag har chello ultra 8mbit nu. Går skit bra

Vad ligger hastigheten på?

Jag är bara lite nyfiken. Hade chello+ 1 MBit innan jag flyttade och det fungerade hur bra som helst. Alltid maxhastighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lett1
jag har chello ultra 8mbit nu. Går skit bra

Har du 8 mbit redan??

Vart bor du nånstans?

Var det inte 4 mbit som linan uppgraderades till?

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Avstängd

Min kusin hade Chello vet dock inte vilken hastighet å det gick ju piss-segt rättare sagt kunde inte ha varit snabbare än 0,5mbit(?) till och med ett vanligt ADSL via tele-jacket gick snabbare. Men en gammal jobbarkompis hade deras VDSL tjänst å hon sa att det gick skitsnabbt så det är nog lite olika på vart man bor. Men bor man i Jakobsbetg så är Chello inget att rekommendera

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Jag har 4mbit chello+ nu wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

hm...mitt 4mb verkar inte funka...ligger kvar på det gammla

nån som vet nått litet prog som kan testa hastigheten mera tillförlitligt?

Permalänk
Medlem

fixa oxå mitt chello ida enda problemet är att tptest visar nära 4mbit download och 1mbit upload men tankar jag något så ligger jag på max 370kb/sec stabilt samt att detta är på det gammla vita modemet får inte det nya att funka

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Beat
hm...mitt 4mb verkar inte funka...ligger kvar på det gammla

nån som vet nått litet prog som kan testa hastigheten mera tillförlitligt?

Har du startat om modemet?

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
fixa oxå mitt chello ida enda problemet är att tptest visar nära 4mbit download och 1mbit upload men tankar jag något så ligger jag på max 370kb/sec stabilt samt att detta är på det gammla vita modemet får inte det nya att funka

De vita modemen (om du menar Motorolas mera ljusgrå) är kass, fast nu har du antagligen fått igång ditt nya Thomson-modem.
Jag känner ett tiotal pers som ökat sin upload från omkring 50-60% till runt 90% av utlovat maxvärde.
Alla har bråkat med Chello om kompensation men svaren går i princip ut på att de ska vara tacksamma över uppgraderingen.
En snubbe fick en veckas avgiftsreducering efter c:a 9 månaders strul med 50% som maxvärde av utlovad "bästa" upload.:mad:

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Medlem

UPC smörjer på nu när Bredbandsbolaget tar fart ifrån dem.

8 Mbit/s har funnits ett tag nu, dock inte för alla.
http://www.upc.se/upc/customer_service_news.php#modem