Counter-Strike: Source släpps ikväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
d3d gör så att musrörelserna inte blir lika mjuka och precisa som i opengl.

fattar inte varför utvecklare gör spel i d3d överhuvudtaget.

Ja, det har du verkligen rätt i.

(:rolleyes: )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
sjukligt dyrt? Vilken sten har du gömt dig under de senaste åren? det är tamigfan rätt billigt för ett nytt spel.

Förmodligen inte samma sten som dig... Nya spel i en affär på stan kostar 400-500. Nya spel i en affär på internet kostar 250-400. Just HL2 kostar 350 om man köper på internet.

Varför i helvete ska dom ta 460 för ett nytt spel, jag trodde det betydde att spelen skulle bli billigare när dom slapp mellanhänder?

Skamligt är vad det är...

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Förmodligen inte samma sten som dig... Nya spel i en affär på stan kostar 400-500. Nya spel i en affär på internet kostar 250-400. Just HL2 kostar 350 om man köper på internet.

Varför i helvete ska dom ta 460 för ett nytt spel, jag trodde det betydde att spelen skulle bli billigare när dom slapp mellanhänder?

Skamligt är vad det är...

Absolut. Speciellt med tanke på att man inte får ett spel utan fyra (hl2, cs; source, dod:source, hl1:source - Silver) (el. 2 med bronspaketet).

Hur kan de?

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

9800 Pro får ingen kupong, däremot 9800 XT.

Nån som vet hur man fårt bort 60HZ spärren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Absolut. Speciellt med tanke på att man inte får ett spel utan fyra (hl2, cs; source, dod:source, hl1:source) el. 2 med bornspaketet.

Hur kan de?

Glöm inte att alla deras gamla spel följer med i silver paketet.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

9800 Pro får man ingen kupong till, däremot får man det med 9800 XT.

Nån som vet hur man får bort 60HZ spärren?

Permalänk
Medlem

har haxxat en liten ny film för er som fortfarande suktar.
www.almkvist.se/affa/css.wmv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lobo
9800 Pro får man ingen kupong till, däremot får man det med 9800 XT.

Nån som vet hur man får bort 60HZ spärren?

Ladda hem reforce.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Absolut. Speciellt med tanke på att man inte får ett spel utan fyra (hl2, cs; source, dod:source, hl1:source - Silver) (el. 2 med bronspaketet).

Hur kan de?

Undrar fan jag med, ta betalt för massa moddar. cs:s är ju samma skitspel som cs bara att det är ny grafikmotor, likadant med dom andra "spelen" du nämnde. Ska man betala för sån skit?

Nä, jag vägrar betala mer när man tankar på internet än om man får hem en box med spelet! Hoppas inte detta banar väg för andra utvecklare att ge ut sina spel dyrare på nätet.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

håller med biermann, det är ju några futtiga moddar. Lika larvigt som med condition zero^^

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Jag har 100hz som default innan jag testar Counter-Strike Source, problemet är inte att skärmen eller operativsystemet är låst till 60HZ utan spelet, därför jag skriver i den här tråden. Jag fick bort det här när jag testade betan förrut men kommer inte ihåg hur man fixade det.

Permalänk
Medlem

har testat alla tips om att få fram consolen i denna tråd. men får inget att funka! varför? är väldigt frustrerad just nu. snälla hjälp mig!

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
har testat alla tips om att få fram consolen i denna tråd. men får inget att funka! varför? är väldigt frustrerad just nu. snälla hjälp mig!

Gå in i configen och binda "toggleconsole" till L eller liknande. Sen går du in på keyboard - advanced och aktiverar develepor console.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Men om man tar en bokstav ,far inte consolen upp då när man ingamechattar?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Ta PGUP för PageUP....funkar för mig

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

man blir lite småsugen på att ladda ner det, men 470kr...vettefan om det är värt det, betan kändes ju inte sådär superbra ?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Hedersmedlem

havanna är klart bästa banan

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
havanna är klart bästa banan

Office!

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Office är snyggast, dust_2 är roligast!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Spelet kostar fasst man har CZ va?

Permalänk
Medlem

Okej, jag har inte hängt med alls ska jag väl erkänna.
Men min fråga är som följer, kommer det att gå och få tag på dessa: Bronze, Silver och Goldutgåvor även i butik?

Det jag vill åt främst är HL: Source

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Okej, jag har inte hängt med alls ska jag väl erkänna.
Men min fråga är som följer, kommer det att gå och få tag på dessa: Bronze, Silver och Goldutgåvor även i butik?

Det jag vill åt främst är HL: Source

Bronze, Silver och Goldpaketen endast på Steam.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Okej, jag har inte hängt med alls ska jag väl erkänna.
Men min fråga är som följer, kommer det att gå och få tag på dessa: Bronze, Silver och Goldutgåvor även i butik?

Det jag vill åt främst är HL: Source

I butiken får du köpa Collectors Edition för att få annat än HL2 och CS:S. Då får du HL2, CS:S, DoD:S, HL:S och alla deras gamla spel + lite samlarpryttlar.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Är spelet bra eller?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Är spelet bra eller?

Vilket?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
man blir lite småsugen på att ladda ner det, men 470kr...vettefan om det är värt det, betan kändes ju inte sådär superbra ?

Spelen kostar mer, det tillkommer "taxes" eller vad det nu e..
Mitt Silver kostade 75 dollar. Lite dyrt, ja, det tycker jag.

Dessutom har jag en massa artefakter, har samma i CS:S som i Farcry, men inga artefakter i nå andra spel. Blä!

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Jag förstr inte riktigt hur de räknar ut vad man ska betala.
Jag uppgraderade från HL2 kupong (= brons) till Silver, det skulle kosta 10 dollar på 2.5 dollar för "handling"
från mitt konto drog de 214.70 kr
dvs ganska exakt dubbelt så mycket som det stod att jag skulle betala

att man dessutom betalade 100% mer än vad som stod på skärmen fick man ju också hem en risig betaversion thankyouverymuch...

är inte helt nöjd med hur valve hanterar sin business de senaste 14-18 månaderna..... storhetsvansinne blandat med arrogans och lite desperation typ?

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Vilket?

Gissa!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
I butiken får du köpa Collectors Edition för att få annat än HL2 och CS:S. Då får du HL2, CS:S, DoD:S, HL:S och alla deras gamla spel + lite samlarpryttlar.

Den collectors edition som man kan köpa i butik innehåller

  • Counter-Strike: Source – The next generation of the #1 online action game

  • Half-Life: Source – Digitally remastered version of the original critically acclaimed PC game

  • Free Limited Edition T-shirt – Offered in men’s size XL only

  • Half-Life 2 Prima Book – Information on character backgrounds, the making of the game, and more than 100 pieces of artwork

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Minireview av Cs: S

Jag har varit aktiv i Cs-scenen under flera år men när det var nytt! från beta 2.5 till ca 1.0 final.
Har lirat i klan och allt, men jag tröttnade totalt när alla jävla lunar hewror började lira det och har aktivt hatat cs sen dess.. Jag pallar inte med alla jävla skitlan där alla bara kör cs och jag hatar det säkerligen mer än någon
annan här!
Men efter vissa påhopp nyligen så var jag tvungen att testa det!
Så jag stack hem till min polare och körde igång...
Det är cs, precis som vanligt.. Men helt otroligt olikt!!
Grafiken är underbar.. Inte alls samma grafik som i t.ex. DOOM 3, snarare snyggare, fast på ett annat vis, alltså... Allting ser så cleant ut

Några saker som imponerar på mig..

- Glaset..
Helt underbart! Du skjuter ett skott och det blir ett hål och hela alltet spricker, men det faller inte.. Sedan kan du hoppa igenom det
eller bara röjja bort resterna. Så vackert!!

- Detaljerna!
ARGH! Underbart.. skjut sönder locket på en dator (DELL dator) på cs_office och du ser ALLA datorkomponenterna! Du ser att det är en AMD prolle och ett VIA chipset. Du ser att det är ett radeon x800 etc. Och sedan kan du skjuta sönder de specifika delarna..
Med andra ord detaljer till minsta detalj

- Flashbang (och granater)
Allting blir vitt precis som vanligt, men du blir även döv och hör bara ett dovt *piiiip* sedan när du börjar se igen så är bilden helt suddig ett tag och du känner dig (på riktigt) helt snurrig och hänger inte med.. Så vackert!!
Samma sak med granater.. Står du för nära en som går av så piper det i örat

- Skriva ingame
Numera finns det stöd för åäö, med andra ord svenk t-bordslayout.. WÜNDERBAR!

Spelstilen och allt som hör till är precis som förut men bara så mycket mer förbättrat.. banorna är snyggare och allt annat också

Trodde aldrig jag skulle bli impad av någonting som har med Counter-Strike att göra

På ett sätt så hoppas jag på att alla småfjortisar stannar kvar hos cs 1.6 och att cs s blir lite mera "seriöst".. Jag blev jätteväl bemött igår på några svenska servrar och jag gillade verkligen personerna jag spelade med.. Men redan på första tyska/engelska server så började whinet, och lite senare så fick man även lite fula ord över sig på svenska.. Tråkigt.. Men lite kan jag stå ut med

Men samtidigt så hoppas jag att ALLA lägger av med det där skitspelet från 90-talet och går över till cs: s.. För jag looovar! Jag kommer aldrig besöka ett lan som handlar om 98% cs 1.6... Tyvärr...

Visa signatur