Permalänk
Hedersmedlem

Limmar...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Nu när den är klistrad måste jag ta och uppdatera en del saker och uppdatera frågor.

Får bli lite sneare, har mycket att göra just nu.

Skulle vara bra om någon moderator rensade lite i denna tråd, typ svar som inte har med tråden att göra. Dels mina inlägg (finsn ett par onödiga)

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Hej! Såg att du kunde mycket om routrar. Jag hoppas att du kan och har tid att hjälpa mig
Jag har en Netgear RP614 v2 men jag kan inte komma in i routern.
Har försökt nollställt den men det fungerar inte. Jag blir tokig snart på den här routern =/

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

En liten morot till er som funderar på att fläktmodda:

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Min Dlink 604 D1 har flippat ur totalt. Imorse la den ner, och i vanlig ordning stängde jag ner allt i en halvtimme och trodde sen att det skulle vara löst. Nu har det varit såhär hela dagen, och jag vet inte vad jag ska ta mig till härnäst. Jag har provat de vanliga grejerna såsom att starta om den och ha den avstängd i en halvtimme.

När jag ipconfiggar får jag fram: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/router.JPG

Någon som vet vad det kan tänkas vara för problem? Eftersom jag inte får något ip i standard-gateway kommer jag inte in på routern heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
En liten morot till er som funderar på att fläktmodda:

http://ogc.mine.nu/604.jpg

Är det din? om det är, har du någon logg på hur du gjorde? om det inte är din, vet du var man kan hitta loggen?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Är det din? om det är, har du någon logg på hur du gjorde? om det inte är din, vet du var man kan hitta loggen?

Japp, den är min.
Fläkten är en 70*70*15 (osäker på höjden), Cooler Master, tagen från en cpu-kylare.
Hålet är upptaget med en 64mm hålsåg, och sen har jag snyggat till kanterna med fint sandpapper.
För att fläkten skulle få plats blev jag tvungen att flytta på 4 kondensatorer och nån silverfärgad pryl.
Fråga gärna om du undrar nåt

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Japp, den är min.
Fläkten är en 70*70*15 (osäker på höjden), Cooler Master, tagen från en cpu-kylare.
Hålet är upptaget med en 64mm hålsåg, och sen har jag snyggat till kanterna med fint sandpapper.
För att fläkten skulle få plats blev jag tvungen att flytta på 4 kondensatorer och nån silverfärgad pryl.
Fråga gärna om du undrar nåt

De vore jättebra om du gjorde nån lite logg, tog lite kort på var du tog strömmen till fläkten ifrån m.m. Iaf lite kort på insidan så att säga..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
De vore jättebra om du gjorde nån lite logg, tog lite kort på var du tog strömmen till fläkten ifrån m.m. Iaf lite kort på insidan så att säga..

Okej, ska se om jag orkar knäppa lite bilder senare.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Hmmm
imorsse när jag vaknade var de nåt mysko fel här.
Startade upp min lilla burk.. dc funka inte så jag kollade om jag fått nytt ip.. jomenvisst hade jag fått det

skulle in på routern o ställa in så den öppnade portarna för mitt nya ip iställe. Får skriva in admin.. men sen står den bara där o tuggar o inte ett jota händer. Ställde in statiskt ip till det jag hade igår nu o nu funkar det.

Men de skulle ju va kul om man kom åt routern så ja kan uppdatera firmwaren oxå.

Nåt tips?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Hmmm
imorsse när jag vaknade var de nåt mysko fel här.
Startade upp min lilla burk.. dc funka inte så jag kollade om jag fått nytt ip.. jomenvisst hade jag fått det

skulle in på routern o ställa in så den öppnade portarna för mitt nya ip iställe. Får skriva in admin.. men sen står den bara där o tuggar o inte ett jota händer. Ställde in statiskt ip till det jag hade igår nu o nu funkar det.

Men de skulle ju va kul om man kom åt routern så ja kan uppdatera firmwaren oxå.

Nåt tips?

Jag skulle ju testa o dra ut elsladden, o stoppa in den igen.. funkar inte det, så får man väl reseta den.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

provade dra ut strömmen.. de funka ej de.

Får väl ta o resetta den sen då.
Satta statiskt ip till mitt gamla så funkar allt prima.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Hackande Router

TJA! Jag misstänker att min 604 router från d-link gör så att det hackar när jag spelar t.ex. counter strike, för när jag kör utan router så flyter det på. Och varje gång jag startar en dator får den andra problem med uppkopplingen och man måste starta om routern för att det ska funka igen, vilket inte har behövts förut.

Kan den ha blivit skadad av blixten, kanske? Vad ska jag köpa istället för router, hub eller switch?

Thx.

Permalänk
Medlem

Re: Hackande Router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlaveZero-
TJA! Jag misstänker att min 604 router från d-link gör så att det hackar när jag spelar t.ex. counter strike, för när jag kör utan router så flyter det på. Och varje gång jag startar en dator får den andra problem med uppkopplingen och man måste starta om routern för att det ska funka igen, vilket inte har behövts förut.

Kan den ha blivit skadad av blixten, kanske? Vad ska jag köpa istället för router, hub eller switch?

Thx.

Köp en annan router istället. Det är D-link som gör undermåliga produkter. Känner igen mig exakt i det du skriver. Så fort en ny dator i nätverket slås på så släcks internet för alla tills jag drar ur och sätter i strömsladden till routern. Tror inte det händer med Zyxel eller 3Com...

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

appropå mitt skumproblem...
jag sket i att resetta den igår.. provade imorsse igen. Tro på fan att jag kom åt den då!
Även fast jag startade om min burk hur många ggr som helst igår när jag provade.

lät tillomed routern vara på inatt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tack Ramii !

Hej Ramii!

Jag ville bara tacka dej, jag är jätte glad att jag fick fart på mina downloads i ICQen'

Jag har sökt förut på nätet... men hitta bara amerikanska sidor som inte suportade european versions.........
Jag läste ditt inlägg och fick hjälp, då jag hade samma problem som en lirare som frågade på forumet, så var det bara att läsa o testa Jiiipiii!""!!

Sweclockers rulessssss..... Konstigt att inte D-link själva har info om detta på sina sidor då det är hur många mäniskor som helst som använder både deras produkter och även ICQ

Nu återstår att se hur det kommer att funka med DC++........ Jycko

DoogieWoogie på er.

Visa signatur

jycko

Permalänk
Medlem

Re: Tack Ramii !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jycko
Hej Ramii!

Jag ville bara tacka dej, jag är jätte glad att jag fick fart på mina downloads i ICQen'

Jag har sökt förut på nätet... men hitta bara amerikanska sidor som inte suportade european versions.........
Jag läste ditt inlägg och fick hjälp, då jag hade samma problem som en lirare som frågade på forumet, så var det bara att läsa o testa Jiiipiii!""!!

Sweclockers rulessssss..... Konstigt att inte D-link själva har info om detta på sina sidor då det är hur många mäniskor som helst som använder både deras produkter och även ICQ

Nu återstår att se hur det kommer att funka med DC++........ Jycko

DoogieWoogie på er.

Nöjet på min sida
Alltid kul att hjälpa och få tacksamhet tillbaka
Nu vart jag glad (har vart sjuk idag o mått sämst)

FAQ:en ska rensas och fixas till lite. Men har så mycket pluggande så jag har ej haft tid. Ska lägga till nya firmware m.m.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Hej....
Jag har en D-Link DI-604 och det är som att den loggas ut & in på internet ? :S ....eller kan de bero på mitt telia 8000 ??

Visa signatur

P4@2,6GHz | Via P4PB400 | 512MB Kingston DDR400 | Radeon 9800Pro | 160+80GB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

kan bero på ditt SP2

Btw Ramii dom där Guiderna funkar inte :S, länken är bruten lr liknande... aja. bra faq iaf

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag har inte SP2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
kan bero på ditt SP2

Btw Ramii dom där Guiderna funkar inte :S, länken är bruten lr liknande... aja. bra faq iaf

Visa signatur

P4@2,6GHz | Via P4PB400 | 512MB Kingston DDR400 | Radeon 9800Pro | 160+80GB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

mkt fin FAQ, jag löste nyss mitt dc++ active bakom min router felet var XP's brandvägg som var på, attans att jag inte tänkte på det så ni som inte får active kan ju testa och stänga av den..

Permalänk

Har DI-604 HW: B2
Igår öppnade jag massa portar i min router, bl a 21, 20, 80, 3389, 9090-9099, då jag tänkte lägga ut en FTP-server och samtidigt kunna komma åt min dator utifrån genom Fjärrskrivbordet. Någonting tycks ha gått fel då min router enda sen igår har blivit OTROLIGT mycket segare. Ibland kommer jag inte ens in i Web-configen på 192.168.0.1... eller om jag nu skulle lyckas komma in och t ex klickade på Advanced, skulle det stå "Öppnar bla bla bla" och till sist "Sidan kan inte öppnas".

Internet har blivit otroligt mycket segare. Vissa minuter fungerar det, andra inte alls. Den bryr sig heller inte om att ladda ner alla bilder på sidorna heller utan jag får oftast nöja mig med ramar och text enbart.

Har kört ipconfig /all och testat och pingat, allt tycks fungera, bara det att routern är så mycket segare nu än förrut, nästan helt obrukbar.

Jag har dragit ur strömmen otaliga gånger och försökt Resetta routern. Jag har tryckt in en nål i hålet där bak och väntat ett antal sekunder, oftast över 10 sek, men inga lampor börjar lysa som de ska utan de blinkar på som vanligt... suck. Och när jag sedan startar om routern så har den samma pass som jag tilldelade den när jag köpte den så den har knappast blivit "Factory reseted".

Så plötsligt lyckades jag komma in i routern och ta bort alla mina portforwards samt även flasha om den till senaste 1.82 (hade 1.61 tidigare). Det verkar som om problemet kvarstår. Finns det någon där ute som har någon som helst aning om vad som försigår?

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Medlem

Jag blev så trött på mina hastigheter runt 10kbps så jag ska byta skiten mot en 80gigs Hdd istället - mer nytta av den. Direkt när jag kopplade ur min dryga D-link så boostade jag nämligen linan.. och då har jag testat alla inställningar jag hittat o säkert 10 guider för att få den att funka ok

Så det får bli en mjukvarubrandvägg istället. Ngn som har ett bra tips på en snabb/pålitlig dylik?!?

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Hur blir man active i DC när man sitter bakom router? Vilken/vilka portar ska man öppna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeLL
Hur blir man active i DC när man sitter bakom router? Vilken/vilka portar ska man öppna?

1412
om inte 1214

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Problem med D-Link DWL-2100AP 108Mbit.

Troligen samma problem som ett tidigare inlägg här om 604 ang att nätverket hela tiden går upp och ner. Provade den lösningen som föreslogs med att uppgradera firmware till den senaste, men det funkade tyvärr inte.

Q: Mitt trådlösa nätverk går hela tiden upp och ner (Internet blir nerkopplat). Jag har Bredbandsbolaget, och deras support säger att det inte är något fel hos dom. Det funkar om jag kör TP kabel mellan datorn och uttaget. Det är först när jag kopplar in det trådlösa nätverket som det börjar strula.

I övrigt så har jag Windows XP home edition med SP2 installerat.

Visa signatur

J Martin

Permalänk
Medlem

Jag har problem med en 604, har precis köpt ett nytt modem, Dlink 300ST eller nåt heter det, och så fort jag kopplar in routern så får jag ingen ip till den.

Drar jag ur den och kör bara via modemet får jag IP direkt från telia.

Jag har testat köra både med och utan DHCP på routern, och uppgraderat firmwaren, är dock inte helt 100 på att det är nyaste.

Förut kunde jag komma åt modemet via webinterface på 192.168.1.1 tror jag, men det fungerar inte längre, då kunde man ställa in DHCP där också om man vela.

Vad kan vara fel eftersom routern inte får något ip från Telia?

Tacksam för svar, har pulat som fan men får ingen fart på det :/

/Martin

Permalänk
Medlem

Well har tröttnat på denna sega router nu ,så nu var den på väg i papperskorgen eller så fick nåt drastiskt ske.
Att de blir varma är ju ingen underdrift så jag öppnade min 604 och konstaterade att det finns 2 chip som är heeeeta!
Slaktade en gammal kylfläns till en pentium och limmade på dessa kretsar.
Mitt dlink modem 300t blir ju också varmt så jag öppnade det med och limmade på kylflänsar på den med.
Körde igång lite q3 och va fan?
Pingen är fetstabil, den har hoppat med rejält flux innan, nu var den stabil runt 33..........
Har kört i 3 timmar nu och fortfarande lika stabilt...
Kan ju vara en tillfällighet men det ser onekligen lovande ut:D

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cB3r
Well har tröttnat på denna sega router nu ,så nu var den på väg i papperskorgen eller så fick nåt drastiskt ske.
Att de blir varma är ju ingen underdrift så jag öppnade min 604 och konstaterade att det finns 2 chip som är heeeeta!
Slaktade en gammal kylfläns till en pentium och limmade på dessa kretsar.
Mitt dlink modem 300t blir ju också varmt så jag öppnade det med och limmade på kylflänsar på den med.
Körde igång lite q3 och va fan?
Pingen är fetstabil, den har hoppat med rejält flux innan, nu var den stabil runt 33..........
Har kört i 3 timmar nu och fortfarande lika stabilt...
Kan ju vara en tillfällighet men det ser onekligen lovande ut:D

har du nå bilder :D?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
har du nå bilder :D?

Har ingenstans jag kan lägga upp bilder,nån som kan hjälpa mig?

Fortfarande lika stabil ping och uppkoppling sen jag gjorde modden!:)

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L