Permalänk
Avstängd

Vill oxå gärna veta!

gärna bredd, höjd och diagonal på en 17" tft

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Jag funderar också över 172X / 710T. Tror ni att 710T är märkbart bättre? Jag tycker att 172X är en bra mycket snyggare skärm så om skillnaden inte är stor i prestanda mellan de båda så köper jag 172X.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo
Tänkte bara nämna att på butik.it kostar 710t nu 3660 kr.
Kap tyckte jag och beställde en direkt.

-s-

Jag kan inte se att de har den överhuvudtaget?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jag kan inte se att de har den överhuvudtaget?

Sorry.
Jag beställde och såg att någon sa att den inte syntes och nu finns den inte alls på siten. Ringde dem och de säger att Samsung börjat dra ner på 710t eftersom det är en utgående produkt, de _kanske_ får in nya skärmar i slutet av denna veckan, jag skulle ringa och se. :/

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo
Sorry.
Jag beställde och såg att någon sa att den inte syntes och nu finns den inte alls på siten. Ringde dem och de säger att Samsung börjat dra ner på 710t eftersom det är en utgående produkt, de _kanske_ får in nya skärmar i slutet av denna veckan, jag skulle ringa och se. :/

-s-

Är 710T en utgående produkt? Är inte det en relativt ny skärm? Vad sa de om din skärm då, kommer du få den för 3600?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Sa de något om vilken modell som skulle vara efterföljaren till 710T? Kanske någon här som vet?

Permalänk

Neh, han verkade inte veta. Kylning.com pratade om 172x
***EDIT*** Men han hade ju fel. ;)***EDIT***

, men den har inte så bra uppdateringshastighet eller?

--s--

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo
Sorry.
Jag beställde och såg att någon sa att den inte syntes och nu finns den inte alls på siten. Ringde dem och de säger att Samsung börjat dra ner på 710t eftersom det är en utgående produkt, de _kanske_ får in nya skärmar i slutet av denna veckan, jag skulle ringa och se. :/

-s-

Tror det där är bullshit...den är ju bara nån månad gammal ju...det va nån på butik.it som skrivit fel tror jag...fel pris alltså...

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå så att 710T ersätter 172X och inte tvärt om?

Edit: När jag ändå är igång, hur står sig BenQ's och framförallt LG's modeller gentemot Samsung? Är LGs skärmar med 12ms etc märkbart sämre än t ex 710T?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Ja, det är möjligt, men isåfall borde de inte knorra, detta står i deras orderbekräftelse:

'Vi reserverar oss mot skrivfel eller uppenbart felaktiga priser Vi förbehåller oss rätten att inte leverera beställningen i det fall kund har oklara fakturor eller överskriden kreditgräns eller om priserna är uppenbarligen felaktiga.'

Bäst att vara övertydliga tydligen.

EDIT: Men njo, det verkar ju konstigt att de skulle dras tillbaka nu... Releasedatum: 2004-06-16. hmm. Jag mailade samsung om det så får vi se.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Loaded
[B]Det är väl ändå så att 710T ersätter 172X och inte tvärt om?

Stämmer bra.

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo
Ja, det är möjligt, men isåfall borde de inte knorra, detta står i deras orderbekräftelse:

'Vi reserverar oss mot skrivfel eller uppenbart felaktiga priser Vi förbehåller oss rätten att inte leverera beställningen i det fall kund har oklara fakturor eller överskriden kreditgräns eller om priserna är uppenbarligen felaktiga.'

Bäst att vara övertydliga tydligen.

-s-

Det som du har till din fördel är ju att priset inte var "uppenbart" felaktigt, det handlar ju inte direkt om 50% fel eller mer som jag skulle anse vara uppenbart.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk

Nä, det är sant, jag ska vänta ut dem lite. Får låna en polares crt så länge.

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Jag har beställt också från butik.it... Ringde till dom idag å frågade vad det är som händer.

Samsung håller på att ändrar artikelnummer på sina skärmar, vilket gjorde det krångligt för deras 4 leverantörer av Samsung skärmar, 3 av dom vet inte när de kommer få in skärmar igen och den 4:e leverantören har de inte fått något svar av.

Jag valde att ta tillbaka pengarna...

710T är inte en utgående skärm.

Permalänk

Uppdatering från Samsung:

-----------------------------------------------------------
Hej Kristofer

Tack för ert email angående Samsung 710T.

710T kommer i dagarna att byta fot, men det är samma panel och samma namn, dock nytt artikelnr. Men i november kommer den även att få en ny panel, så då kommer den att heta 711T istället, samma utseende som den "nya" 710T.

Kontakta oss gärna om du har fler frågor.
Med vänliga hälsningar

Samsung Support
-----------------------------------------------------------

Hörde av mig till butik.it igen, de skulle nu få in skärmen den 1/11 och jag har ju ingen panik med att få tag på den, så jag snålar och väntar.

Jag har skickat ett nytt mail till Samsung med frågor om den nya panelen, väntar på svar om det.

-s-

EDIT:
Fick specen på skärmen som ska ersätta 710T - 711T.
Tänkte dela med mig här:
http://shallowdreams.com/711tspex.htm

25ms 16.7M färger mm-
Jag ska köpa en 710t iaf - vad säger ni?

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk

Ja, det låter väl som att om de höjer responstiden till 25 ms så lär den ju vara sämre till spel, eller?

Bear.

.......M
m=O_O=m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo
....

Fick specen på skärmen som ska ersätta 710T - 711T.
Tänkte dela med mig här:
http://shallowdreams.com/711tspex.htm

25ms 16.7M färger mm-
Jag ska köpa en 710t iaf - vad säger ni?

711T har bättre betraktninsvinkel, bättre kontrast och fler färger men sämre responstid och ljusstyrka jämfört med 710T.

Är denna panel: a-si TFT/PVA (711T) bättre än denna: a-si TFT/TN (710T) på något annat sätt?

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

allting är mycket skumt. i det ursprungliga valet mellan 710T och 710N valde jag den senare (N). jag beställde denna från salesonnet.com, där jag fann den till lägst pris. den 15/10 fick jag följande mail:

"Med anledning av att Samsung ändrat i sin produktportfölj och tagit bort den produkt du beställt ur sortimentet kommer vi ej att kunna leverera beställd produkt Synkmaster 710T 17"TFT, DVI, TCO-03 till dig." Boo Baeckström, vVD boo@salesonnet.com

710T'an ska alltså bort. irriterande i fallet, var ju att det inte var den jag beställt. dålig koll -> salesonnet.com.

eftersom läget har förändrats lite, tror ni att 710N fortfarande är ett bra köp? (DVI har jag ingen och kommer inte att skaffa).

Permalänk
Medlem

Vad nu då? Var inte 710:an ny? Hur fan kan de då ersätta den med en skärm som är SÄMRE?

Typiskt, jag som någon gång ville ha tre stycken i bredd på mitt skrivbord

Får väl nöja mig med en då...

Permalänk

Jag är på G att köpa 710T, men har alltid tyckt att foten verkar klumpig.

Undrar därför om någon har en bild på nya 710T - dvs inte 711T (den nya 25ms/16.78-panelen) utan 710T med den nya foten?

Samsungs kundtjänst ignorerade min fråga och skickade bara specsen...

edit: Det bör väl vara denna.

Permalänk

fick min Samsung 172x idag men har inte fått med nån dvi kabel =( de ska ju följa med..

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

LG 19" tft med 12MS 3995:-

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
http://hem.bredband.net/andthr/tft.jpg LG 19" tft med 12MS 3995:-

MMmm den ser lockande ut. Ingen DVI men det går väl bra ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonka/lonka
fick min Samsung 172x idag men har inte fått med nån dvi kabel =( de ska ju följa med..

Jag fick inte heller någon DVI med min 172x, skulle det följt med?

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av autoconfig
MMmm den ser lockande ut. Ingen DVI men det går väl bra ändå.

jadå.. bilden e mega skarp, synd bara med all ghosting i spel.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
jadå.. bilden e mega skarp, synd bara med all ghosting i spel.

???? Vilken ghosting? minimalt anser jag!

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvonS
???? Vilken ghosting? minimalt anser jag!

minimal, är inte det lika med ghosting?

den finns där, och den är störande.

tft kan ej visa SVART som svart, tycker ljuset bakom lyser och det blir ful som stryk..

har beställt mig en 21" CRT falt med trinitron rör nu.. (längtar)

så ni som går i TFT köp tankar och gillar att spela.. VÄNTA!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt en 710T... 4010:- me frakt på inetdata.se

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en 17 tummare, LG 1730P. Verkar vara bra om än bilden verkar lite grynigare än min gamla CRT.

Finns mycke inställningar som jag ännu inte klurat ut riktigt hur man ska ställa in på bästa sätt...