Half-Life2 Överhypat?

Permalänk
Medlem

jag tyckte det var uselt.. får se om det är något att ha i co-op sen när den modden är klar.. men tills dess... sämre än simon the sorcerer 3d

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Verkar ju sannerligen som om alla filmer o crap man sett varit scriptade till tusen. Är inte särskilt impad av AIn. Dock ett av de bästa spelen ja lirat på länge o som lyckas hålla kvar mitt intresse.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Det var HELT underbart. Jag hade inga förväntningar alls så det var en chock för mig, speciellt när man var inne i citadelen och åkte runt. Gåshud

Permalänk
Medlem

Finns inget spel som kan leva upp till hypen, speciellt hl2.

Permalänk
Medlem

Absolut inte!

Man får ju tänka realistiskt, hade förväntat mig det jag kunde se av screenshots och filmer. Spelet skulle bli grymt jävla bra enligt hypen och ja, det har det blivit också. Fysiken var hypad, att det skulle bli något extra, det blev det också. Är mer än nöjd med spelet, bättre än vad jag hade förväntat mig.

Hade väldiga problem med steam och att få igång spelet dock, men det löste sig och det är ju HL2 jag ska bedömma, inte steam. Jag är ett fps fan och med tanke på det så får HL2 10/10. Har aldrig spelat något bättre...

Permalänk

kanske bara är jag,men jag fick mer resident evil känsla än half life 1 känsla.
inge fel på spelet dock,bra grafik,bra ljud...men storyn kunde vart bättre,samma som i 1:an: få ett uppdrag att ta sej till ett ställe,man köttar sej igenom "banan" tills man kommer till slutstationen där det blir samma sak,dvs att man ska till ett nytt ställe och för att komma dit så måste man slakta.
som nån sa,hl2 är "gå dit,gör det,nu blev det helvete,förstör det där"

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Det där är en bunt struntsaker som jag knappast tycker bevisar att spelet är/var överhypat. Att det är kantigt har med Source att göra.

Och Source har inget alls med HL2 att göra?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Och Source har inget alls med HL2 att göra?

K?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

jag trode att jag skulle spela ett tungt spel som hackade och var segt men ack så fel jag hade. jag blev förvånad över det fina flytet. Karaktärernas rörelser är så underbart mycket bättre än allt jag har sett i andra spel. Jag skall spela ut det om någon dag... jag tycket i alla fall att det är ett mycket bättre spel än vad jag trodde att det skulle vara.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Själv hade jag nog lite högre förväntningar om HL2.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte det var årets flopp, jag stängde av skiten efter 5 minuter. Här går man och köper "årets spel" för 400 spänn och sen råkar det vara "årets flopp" jag vill ha pengarna tillbaka. Jag säger bara lägg ner valve innan det är för sent!!

BUUUUH!

Edit: Jag som trodde att Doom 3 var årets flopp, att jämföra Doom 3 och HL2 är som att jämföra dag och natt.

1 poäng till Doom 3 (jag trodde inte det kunde bli värre)
-10 till HL2 ( ? )

Permalänk
Medlem

to make things clear.
- HL2 har aldrig blivit sagt att det ska vara snyggare än doom3.
- HL2 är lätt de bästa singleplayer fpset jag spelat till pc.
- Angånde att det är kort.. möjligt.. men vill ni heldre ha ett svinlång spel som man tröttnar på efter x antal timmar (*host* doom *host* 3*) eller vill ni ha 10 timmars ren spelglädje?

ni som spelat Chronicles of riddick vet vad jag menar oxå

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jo det var ett bra spel, varken kanon eller skit utan helt enkelt "bra".
Tror iofs att man är ganska mättad av alla "super_fps_games" som
släpps på löpande band just nu. FarCry, Doom3 osv
Blev inte imponerad men det är nog för att det inte är något revolutionerande
som Valve har gjort utan ett välgjort spel med en story som håller ihop hyffsat.

Lite kass AI ibland men det är nog inte så jäkla lätt att få till kanske........
Långtråkigt på ganska många ställen, för många "transportsträckor"

Betyg: 8

Valve har jobbat hårt och det blev till slut en bra produkt.

Doom3 hade ju en krypande skräck-känsla i spelet men HF2
saknar någon sådan typ av känsla. Man sitter mest och
tittar på de olika miljöerna som iofs är grymma men det kan
man ju göra på screenshots också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
Jo det var ett bra spel, varken kanon eller skit utan helt enkelt "bra".
Tror iofs att man är ganska mättad av alla "super_fps_games" som
släpps på löpande band just nu. FarCry, Doom3 osv
Blev inte imponerad men det är nog för att det inte är något revolutionerande
som Valve har gjort utan ett välgjort spel med en story som håller ihop hyffsat.

Lite kass AI ibland men det är nog inte så jäkla lätt att få till kanske........
Långtråkigt på ganska många ställen, för många "transportsträckor"

Betyg: 8

Valve har jobbat hårt och det blev till slut en bra produkt.

Doom3 hade ju en krypande skräck-känsla i spelet men HF2
saknar någon sådan typ av känsla. Man sitter mest och
tittar på de olika miljöerna som iofs är grymma men det kan
man ju göra på screenshots också.

Håller typ med. Det är dock första spelet med den typen av fysik. Mycket bättre än FarCry. Det kan inte bara varit jag som stod o slog på benen som hägde i trädet på Ravenholm.

Mycket välgjort spel med fin grafik men inte revolutionerande. FarCry var dock mer revolutionerande.

Betyg: Lutar åt en 9 för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
Doom3 hade ju en krypande skräck-känsla i spelet men HF2
saknar någon sådan typ av känsla.

En känsla som varade ca 10min då man inser att allt är skriptat och att det spawnar fram ett gäng monster så fort jag kliver in i ett nytt rum. Doom3 var alldeles för förutsägbart för att leva på den skräck-känslan enligt mig, det blev bara långtråkigt. Har fortfarande inte orkat spela klart det.

Permalänk
Medlem

Jag gick inte på hypen om HL2 ... jag är MER än nöjd med halflife2 ... det uppfyllde alla mina förväntningar och motorn är enorm , att kunna manipulera så mycket i sin omgivning är det bästa som hänt på länge inom FPS genren ... nu finns en ny ribba som alla spel måste uppfylla !!
Visst finns det grejer som en del påpekat med scriptning och annat men det har man förbiseende med , att leka med Ant lions eller att trycka iväg ett element med grav gun , bygga barrikader mot fiender .. ja allt detta och mer därtill gör HL2 till bästa spelet hittils !

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Har egentligen bara en sak att säga om HL2, och det är Oj oj oj oj!! Snacka om härligt spel.

Visst finns det saker som skulle kunna vara bättre, men så är det alltid med spel. Lite irriterande att man inte kan vända på saker man har plockat upp med grav-gun, det håller jag med om. Men grav-gun står nog för det helt klart roligaste i spelet hittills. Säger bara sågklinga. hihihi.
I övrigt så tycker jag att grafiken var suvverän, AI:n är helt klart i toppklass. Gömde mig bakom ett hörn när en sniper hade fått syn på mig. Det jävliga var att han fick syn på en bensintunna som stod aldeles i närheten, så han pangade på den istället. 1-0 till snipern.
Zombierna kan ju vara lite korkade, men de är trots allt Zombies. Vad kan man förvänta sig av dem egentligen? Soldaterna däremot. De är helt ok, om man frågar mig.

I jämförelse med Doom 3 då? Tja, Doom 3 är snyggt, helt klart. Men jag vet inte om jag kan säga att det är snyggare. Det är ju för sjutton svart hela tiden. Hur mycket av grafiken kan man egentligen uppleva om man får lov att lysa upp den trånga omgivningen med en ficklampa hela tiden? Detta är jag lite besviken på.
Nu har jag inte spelat igenom Doom3. Jag är tydligen ganska lättskrämd, så den biten funkade jättebra på mig. Men det kändes, utöver det, som att det blev väldigt tradigt. Samma sak, om och om igen. Lite nyare fiender bara. HL2 bjuder på mer variation, tycker jag. Lite pusslande här, och lite pusslande där. Dessutom en mycket större möjlighet att använda omgivningen till sin fördel, med exploderande tunnor, färgburkar (som för övrigt var hysteriskt roligt att använda på Zombies. De blev vita. ).
En annan sak jag blev besviken på i Doom3 är att det inte finns några öppna ytor som i FarCry eller HL2. Man är hela tiden instängd i trånga gångar och rum. FarCry överträffar i och för sig HL2 där, med sina djungler och den extrema utsikt man kan få från vissa punkter i spelet.

Men jag tror att det jag skrattade mest åt var precis i början, i HL2 alltså... En vakt slår ner en burk med sin batong, och säger "Du där! Plocka upp denna!". Det gjorde jag, och slängde den i skallen på vakten. Sedan blev det att springa för glatta livet, med en elbatong i rumpan.

Som sagt, hysteriskt roligt.

Nåja, detta var vad jag hade att säga om dessa två spel. FarCry fastnade jag för övrigt för. En kombination av FarCry (Banor, upplägg, story osv), med HL2:s Fysik-motor hade varit helt underbart.

Det ska föresten bli roligt att se vad det kommer för spel i framtiden som använder sig av HL2 eller Doom3 motorn. Dessa två är ju, trots allt, helt underbara spel, och de ligger ju till grund för många andra spel som kommer att bygga på den teknik som har utvecklats för dem

//Kaptens

Permalänk
Medlem

EV SPOILER!

När jag skulle leka catch med dog så råkade jag kasta hans "boll" upp på en container så dog sprang in i en container och fastnade : /

Efter ett bra tag så rörde han iaf på sig igen.

Jag har stött på vissa ställen där ain verkar vara riktigt dumma men andra ställen där dom kanske e lite mer genomtänkta och välgjorda.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var helt underbart! Fast jag kan säga att jag medvetet har låtit bli att läsa om HL2, jag kanske kollade in lite screens och sånt. Men jag lät bli att läsa och höra hypen om det. Så därför blev det bara bra när jag väl satte mig med det.

EN nackdel har det faktiskt.. Jag vill ha ett Snipergevär i såna här spel. Ok man har en Crossbow som man kan zooma lite med, men när man möter en Sniper första ggn så tänkte iaf jag att "Ooh, nice med blått lasersikte. Nu får jag säkert ett sånt gevär snart." Men icke...

Btw, var det nån mer än jag som kom att tänka på Dennis Hopper när man såg och hörde Dr ... hmm, kommer inte ihåg vad han heter nu bara för det. Den onda gubben i Citadellet iaf.

Permalänk
Medlem

Hörde att problemen var på apnivå som i ettan...

Permalänk

Hurvida det är överhypat beror väll mest på 2 faktorer
1. är det din typ av spel
2. Hur mycket du har läst om det

Eftersom jag knappt läste något om det, kollade på lite screens o såg alla videor så tycker jag att det absolut inte var överhypat

Köpa ett spel för 400 spänn o sen testa det i 5 min för att sen säga att det suger är bara korkat. Inte ens doom3 va det någon action i efter 5 min (antar att det va därför du quitade, det hände inget). Spela åtminstånde igenom runt hälften av spelen innan du säger nått

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk

Jag älskar miljöerna iaf, måste gå runt varje hus och se vad som gömmer sig. T.ex. huset vid vattnet med två gravar utanför, man kan fantisera mycket om det.

Jag spelar ungefär 2 timmar om dagen för att dra ut på det så mycket jag kan.

Permalänk

EDIT: Dubbelpost, trodde inte det gick här :s

Permalänk

vad betyder "Överhypat" ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker Halo 2 är riktigt riktigt överhypat ! Det suger som fan ju !

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Röstade på "Ganska". Grafiskt är ju spelet mycket imponerande, men ett mer innehållslöst spel får man anstränga sig hårt för att hitta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

för mig är spelet inte överhypat, men så har jag ju inte följt all hype

men däremot tycker jag CSS är lite överhypat, det är samma "skit" fast polerad grafik.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nåt som jag inte sett skrivas så mycket om men som jag verkligen är imponerad av är ragdoll effekten i HL2. Den är den absolut bästa jag hitills har sett i ett spel. Det känns inte som någon har klippt av snörena som håller gubben uppe när man dödar dom som det gör i vissa spel. De faller också mestadels bra, kan faktiskt inte påminna mig att jag såg någon ligga i en onaturlig ställning som ofta kan vara fallet med ragdoll effekten. Tyckte detta plus att vapnena och vapenljudet är väldigt bra IMO gjorde eldstriderna i HL2 roligare än de flesta andra spel.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var grymt bra. Storyn återstår att se om den är bra, eftersom dom lämna så mycket till nästa spel i serien.
Tyckte förhållanden mellan karraktärerna i spelet var torra och lite livlösa. det var ett tillfälle då de bättrade sig: Ungefär när striderna börjat i staden i slutet av spelet sprang man förbi ett par som satt och trösta varandra i en soffa, det gillade jag.

Permalänk
Medlem

Jag har snart spelat igenom spelet och tycker långt ifrån att det är överhypat. Få saker tycker jag är dåligt eller tråkigt med spelet. Tex. så skulle jag gärna vilja ha dymaiskt ljus. Känns lite, vet itne, när en ljuskälla i ett rum är länst borta i hörent, men skuggan från ett bord är konstant under bordet. lite tråkigt, främst pga den övriga vissuella upplevelsen är enorm. De stora yterna är enormt vackra.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64