Red alert 3 är på gång

Permalänk
Medlem

asså fan.. är de BARA jag som tycker generals e förbannat bra?
och RA2 e ett av mina favvo spel.. även RA1
kommer ihåg när man spelade RA1 över modem och turades om vem som fick "ringa upp" till den andras telefon *lol*

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kanske kan bli kul.
Mitt första strategispel var Generals, så jag kan inte jämföra. Men Generals e ju suveränt kul! Lite bättre nätverkskod och support från EA kanske...

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sätt ett Generals 2 faktiskt.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett både Generals 2 och Red alert 3 så jag bryr mig icke vilket det blir.

Generals är precis som Red alert var innan, inge uppföljare utan en annan del av C&C-serien, tycker dock att Red alert 2 var ett misslyckande och ingen värdig uppföljare till Red alert.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101

asså fan.. är de BARA jag som tycker generals e förbannat bra?
och RA2 e ett av mina favvo spel.. även RA1
kommer ihåg när man spelade RA1 över modem och turades om vem som fick "ringa upp" till den andras telefon *lol*

Du är inte det kan ajg säga dig. Generals ZH äger något förbannat
Dock inte många som lirar det online bara ett hundra tal personer.

Hoppas verkligen det kommer snart. Kvittar vad det är bara det är likt Generals elelr Red Alert. Orkar inte vänta 2 år, hoppas de är i slutet av projektet.

Permalänk
Medlem

Hoppas de gör ett nätverksstöd som faktiskt fungerar. Att det måste vara jättesnabbt är kanske inget krav nu när de flesta har bredband i någon form men att det ska fungera är ett absolut krav. RA2 var ju rätt bedrövligt på LAN när man fick ställa om saker hur mycket som helst för att ens få kontakt med folk.

Och så var det faktiskt lite väl mycket futuristiskt hokus pokus med vissa enheter. Då särskilt med de allierades styrkor. Men det var väl lite det som var charmen kanske att det inte bara var råstyrka utan massa fula knep man kunde, och även tvingades, använda.

Poppen: We are very proud to announce that the team
that brought you Command & Conquer(TM) etc... has
officially started work on our next project set in the Red Alert
universe!

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
hoppas tanya e me fyfan het brud nån som vet vem det är? alltså irl

jo hon e grymm....

längtar fakriskt efter det eftersom generals var ett skitspel

Permalänk

finns det ingen bra sida att läsa om spelet? eller är det bara rykten alltihopa ni säger här *grin*

Permalänk
Medlem

Jag vill fortfarande (av ren nyfikenhet) veta varför så många tycker illa om Generals, förutom att det är väldigt o-optimerat.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Skådespelerskan som spelar Tanya i Red Alert 2 filmerna heter iaf Kari Wuhrer.

Och jag ser mycket hellre ett Red Alert 3 än en uppföljare till Generals.

Permalänk
Medlem

Yes, fick också det mailet igår :).
Har längtat en del faktikst... Har spelat C&C sedan RA1 kom ut, det viktigaste är att de fixar ett riktigt bra MP, det är det som håller i längden. Sedan om det är bra i SP också är det naturligtvis ett plus :).

Hoppas att de gör en sidebar istället för en bottombar som i Generals... tyckte mer om sidebaren, det var lite orginellt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
hoppas tanya e me fyfan het brud nån som vet vem det är? alltså irl

hon?

Command and Conquer, Dune 2000 och Red Alert är helt klart de bästa spelen i serien. Har tyvärr inga förhoppningar av att de kommer nya i samma kaliber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Jag vill fortfarande (av ren nyfikenhet) veta varför så många tycker illa om Generals, förutom att det är väldigt o-optimerat.

Det är garanterat därför ingen gillar det skulle jag tippa på.

Permalänk
Medlem

Red Alert 1 har jag inte spelat, däremot RA2. Men jag var nog mer uppe i AoE2 när det begav sig. Iallafall måste jag säga att Generals och expansionen var asfräcka!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Red Alert 1 har jag inte spelat, däremot RA2.

Red Alert (1) det är grejer det!

Minns det som igår när man satt och byggde hundar som ägde vanligt infanteri så totalt.

Permalänk
Medlem

Jo det fanns i RA2 med...

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

1 an ägde helt 2 okej inte mer resten blää

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
red alert 2 är ju dåligt. jag kom ihåg den tiden då man ringde upp varandra med modemet via telefonen för att spela med varandra... "svara inte, det är kompisens dator som ringer" sedan var telefonen upptagen i 3 timmar. Det var red alert 1 det...

Hahaha vilka minnen det väcker!! Kommer ihåg det som det var igår, satt och lirade med kusinen så var man tvungen att ringa upp varann.. Hahaha

Och som alla tidigare sagt, RA1 var ett mycket bättre spel än RA2. Alla expansioner osv sög imo, men Generals var helt ok. Tröttnade dock mkt fortare på Generals än t. ex. RA1.

Permalänk
Medlem

Bara att hoppas på att det blir bättre än Generals då.

Första C&C-spelet och linkkabel, det var budget-LAN det, max 2 spelare

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodan3
1 an ägde helt 2 okej inte mer resten blää

Synd att det inte finns något "resten". Alltså är ingenting "blää".
För övrigt tyckte jag att tvåan ägde ^^

Permalänk
Medlem

Synd att det är ett tredje Red Alert och inte en fortsättning på C&C, gillar verkligen de enheterna och story bättre. Tiberian Sun blev inte så fantastiskt men stilen på enheterna är mycket trvligare.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är detta men...

http://mods.moddb.com/2263/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmokeX
Vet inte om det är detta men...

http://mods.moddb.com/2263/

njae, det vi pratar om här är inte "riktigt" detta...

taget från sidan:

Mod ID: 2263
Game: C&C: Generals

Och dessutom titeln: Red Alert 3 for C&C: Generals - Mod Database

Lite fult att döpa modden till RA3, måste jag säga....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
njae, det vi pratar om här är inte "riktigt" detta...

taget från sidan:

Mod ID: 2263
Game: C&C: Generals

Och dessutom titeln: Red Alert 3 for C&C: Generals - Mod Database

Lite fult att döpa modden till RA3, måste jag säga....

http://mods.moddb.com/gallery/image/18012/

Liknar de iaf

Permalänk

jaja..men i väntan på att Starcraft ghost kommer ut så kan man prova starcraft 2:generals mod.....ser skit cool ut.!!

sen får man hoppas att blizzard släpper nån world of starcraft nån gång me!

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeoFlaMeR

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Hoppas man får ett Red Alert 3. Inte ett Generals 2.

Word

Word!

Permalänk
Medlem

Generals äger..det är grymt kul och man har stora valmöjligheter.

Dock så klagar jag inte på Red Alert, vi snackar nostalgi och måånga minnen där kan jag säga

Hoppas dock på både Red Alert 3 och Generals 2..

Generals har hållt så gyrmmt läng..man tröttnade aldrig..lanade på hela tiden hos min kusin i sommras..å långt innan dess oxå..finns grymma moddar å allt..

Men tänker ett Generals, med samma eller snyggare grafikkmotor som t.ex. Warhammer Dawn of War (med inzoomning å allt), och massa nya grejer, men samma sköna känsla..aaahh, DET skulle Ä.G.A !

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Men alltså, command & conquer 3, eller tiberian twilight som det har hörts rykten om.
Jag vill ha mammoth tanks och hand of nod och Kain och grabbarna tillbaka. Där har vi spel som heter duga!

Btw, GDI äger

Permalänk

vadå Command and conquer 3?...det har ju inte kommit nått andra spel vad jag vet...
varken tiberian sun eller generals är nått i likhet med en uppföljare....jo..kanke tiberian lite...eftersom Nod och Gdi finns med!...annars så vet jag inte..

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk

Jag vill ha ett torn tillbaka... Obelix Tower... Den var brutal.

Visa signatur

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.