SLI, Fast med ett grafikkort

Permalänk
Medlem

SLI, Fast med ett grafikkort

Hejsan!

Nu är det snart dags att köpa dator för julklapps pengarna. Och jag har en fråga. Funderade på en AMD64 socket 939. Men nu till det relevanta, min fråga lyder...

Är det värt att köpa ett SLI-moderkort om man bara tänkt att köpa ett graffikort till en början. Å köpa det andra kanske senare vid behov. Lönar sig detta? Eller ska man köra utan SLI, alltså bara ett PCI-express Graffe?

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att man ska ta ett SLI kort då det endast kostar 200-300k mer. Just nu verkar inte ASUS vanliga Deluxe kort finnas med nForce4 så man vill ju inte missa 8st SATA och nu allt som deluxe erbjuder:)

Permalänk
Medlem

Okay tack!

Kanske va lite luddig i min fråga. Om man kör ETT SLI-graffe, måste man säga till datorn att det bara finns ett och hålla på "dona" med massa saker. T.ex drivisar mm.? Samt hur blir det när man kör in det andra grafikkortet?

Permalänk

Det finns ett litet kort på moderkortet som du vänder på för att ange huruvida det är ett eller två grafikkort som du kör med. Om jag inte minns helt fel så måste du ha de senaste drivrutinera för Nvidia men så som jag förstått det är det inga särskilda rutiner för SLI utan datorn känner av när SLI är inkopplat och först då är det dags att "tweaka" lite.

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perforated
Det finns ett litet kort på moderkortet som du vänder på för att ange huruvida det är ett eller två grafikkort som du kör med. Om jag inte minns helt fel så måste du ha de senaste drivrutinera för Nvidia men så som jag förstått det är det inga särskilda rutiner för SLI utan datorn känner av när SLI är inkopplat och först då är det dags att "tweaka" lite.

Tackar! Då vet jag det.