Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Fint

Har precis skalat det och ska lackera det nu ikväll.

vi vill se bilder!!!

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem

Det vore ju snällt om alla som påbörjat sina moddat att även länka tråden de förhoppningsvis har skapat!! gör ni en tråd, släng in länken här med, tack!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

När man ser bilderna på det där chassit, så kommer man ihåg att man slängde ett likadant chassi som det där, som jag fick gratis...smart...

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
När man ser bilderna på det där chassit, så kommer man ihåg att man slängde ett likadant chassi som det där, som jag fick gratis...smart...

kunde inte sagt det bättre själv SMART!!!

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCAlex

vi vill se bilder!!!

Det kommer lugn bara ....... läs längre ner.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Det vore ju snällt om alla som påbörjat sina moddat att även länka tråden de förhoppningsvis har skapat!! gör ni en tråd, släng in länken här med, tack!

Jag har börjat modda min nu, dock så är detta ett långtids planering. Den ska vara klar som senast Januari 2006. Så jag kommer inte att börja lägga ut bilder nu utan när jag kommit en bit påvägen. Då självklart i en egen tråd.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Har en sådandär låda jag oxo, har såklart moddat det.....

Helt svart med "diamant svart" färg, lite svat metallic då. Blev riktigt bra.
Cd, floppy mm oxo svarta.
Tagit upp stort hål i fronten för en 120 mm fläkt samt gjort hålen större för insuget på fronten(plasten, annars susar det)
Front 120 fläkten blå led...
Gjort ett större hål bak och satt dit en 120 mm fläkt.
Monterat hemmasvetsat 'rack' som håller radiatorn från en 240.
+burkar o slangar för vattenkylningen, allt svart (nej, inte slangarna)
Egendesignat block på CPU o GPU, fräst i manuell fräs enligt egna ritningar från 'solidWorks'.
mm,mm.

Jaja, nog med det, har ett probbs med lådan...
När jag köpte o moddade burken tänkte jag inte på fler HD;s. Nu har jag gått o köpt 2 st 200GB segate diskar, tänkte raid0 dem.
Monterade in dem o insåg va kattsingen lite plats det är däri....Diakrna ligger med typ 0.5 mm;s mellanrum....Kommer de inte brinna upp?!?

Någon som har bra förslag hur jag ska mounta dem _utan_ att pilla ner lådan?
Lixxom inte ql o lossa hela vattensystemet...

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk
Medlem

Tjena när du säger bak i lådan då menar du högst upp väll ? hehe

Började "modda" min lite i dag började borra för att sedan köra med sticksågen för att göra 1 xtra fläktintag och göra 2 av dem 80mm fläktplatserna som finns tll 120. Men boren va dolig måste hitta minna riktiga för att det ska funka så hålen är nog färdiga i morgon

juste du som berättade om din moddning precis varför inga bildeR ?

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

Dom har tagit bort det från sidan nu, fan också, jag beställde ju ett för 2 dagar sen, kommer ju garanterat inte få det nu

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topworker
Har en sådandär låda jag oxo, har såklart moddat det.....

Helt svart med "diamant svart" färg, lite svat metallic då. Blev riktigt bra.
Cd, floppy mm oxo svarta.
Tagit upp stort hål i fronten för en 120 mm fläkt samt gjort hålen större för insuget på fronten(plasten, annars susar det)
Front 120 fläkten blå led...
Gjort ett större hål bak och satt dit en 120 mm fläkt.
Monterat hemmasvetsat 'rack' som håller radiatorn från en 240.
+burkar o slangar för vattenkylningen, allt svart (nej, inte slangarna)
Egendesignat block på CPU o GPU, fräst i manuell fräs enligt egna ritningar från 'solidWorks'.
mm,mm.

Jaja, nog med det, har ett probbs med lådan...
När jag köpte o moddade burken tänkte jag inte på fler HD;s. Nu har jag gått o köpt 2 st 200GB segate diskar, tänkte raid0 dem.
Monterade in dem o insåg va kattsingen lite plats det är däri....Diakrna ligger med typ 0.5 mm;s mellanrum....Kommer de inte brinna upp?!?

Någon som har bra förslag hur jag ska mounta dem _utan_ att pilla ner lådan?
Lixxom inte ql o lossa hela vattensystemet...

verkar snyggt. kanske lägga upp bilder?

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EXoReX
verkar snyggt. kanske lägga upp bilder?

Jo, det var tänkt så, men man blir ju lixxom aldrig klar så "man ska bara"...
O just nu är mitt nätagg kass så jag kör med 2 st och lite redundanta sladdar..
Det är RÖRIGT däri nu....

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jambalaya
Dom har tagit bort det från sidan nu, fan också, jag beställde ju ett för 2 dagar sen, kommer ju garanterat inte få det nu

Vi får se, jag tror den dyker upp. Annars borde de tagit bort den igår.

Diamantsvart låter snyggt jag lackade min grön, nästan neongrön Men jag har en tanke bakom det så..... får se vart det slutar.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

hoppas det.....hade ju stora planer :S

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem

Maila dem och fråga, då får du veta ....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

i beställningen så bad jag dom maila om dom var slut, men har inte hört nått..

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem

hur får man loss hd racket? BÖGIGT som tusan va det då!!
börjar fatta varför det var så billigt nu.

Visa signatur

Amd athlon 64 3500+, Abit av8 eye socket 939, Corsair pc3200 512 mb 400 mhz, Geforce 4 ti 128 mb (KLOCKAT), 200+120 gigs hd..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slusken
hur får man loss hd racket? BÖGIGT som tusan va det då!!
börjar fatta varför det var så billigt nu.

va ju skit lätt at lossa!

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jambalaya
i beställningen så bad jag dom maila om dom var slut, men har inte hört nått..

Ok då borde du får dem idagarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slusken
hur får man loss hd racket? BÖGIGT som tusan va det då!!
börjar fatta varför det var så billigt nu.

1. Bra språk du använder.
2. Du måste kanske borra lös någon nit?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCAlex

va ju skit lätt at lossa!

Skriv hur du gjorde så blir "PCAlex" nöjd.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Enormt komplicerad procedur.... du skruvar bort dom 4 skruvarna som håller fast det och sedan plockar du bort den, det sitter 2 mot fronten och 2 mot cdracken.

Visa signatur

//The_Wuper
-------------------------------
Normal är överskattat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topworker
Jo, det var tänkt så, men man blir ju lixxom aldrig klar så "man ska bara"...
O just nu är mitt nätagg kass så jag kör med 2 st och lite redundanta sladdar..
Det är RÖRIGT däri nu....

släng upp en bild på utsidan då?

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCAlex
JAPP det finns intresse upp me bilder!

Ordnar det när jag kommer hem för är bortrest för ögonblicket så jag har inte tillgång till chassiet.

Permalänk
Medlem

ok

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk

Frantic Du hade rätt :D:D nu kom det, Så fort mitt nya grafikkort och grejerna från elfa kommit så ska jag sleeva agget o lägga in allt i nya stora fina burken, och lägga in mina nya fläktar me

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem

Trevligt, såg din andra tråd du skapat. tror jag ska ta ne liten bild ändå och posta ut den bara för att n iska få se en försmak av vad som komma skall ......

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Någon ville att man skulel lägga in en liten moding bild på denna sida

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39581...

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]