Permalänk

Arctic Silver 5

hej jag har sett många som lägger på silver pasta och deras är vit men min är mer grå ska den vara så?

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Medlem

med tanke på att silver är gråaktigt så borde den (ska den) vara sån...min är det också...funkar utmärkt...

Visa signatur

Linux is free - if your time is worthless

Permalänk

okej jag la jätte tunt lager nu är min processor på 33grader ilde och 43grader full load

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Medlem

Du har väl inte blandat ihop AS5 med Ceramique ?
Ceramique är vit i färgen.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

okej...vad har du för kylning och cpu??

Visa signatur

Linux is free - if your time is worthless

Permalänk
Medlem

Arctic Silver 5 är Grå och Ceramique är Vit, precis som Paxmax99 skrev!

Visa signatur

SyncMaster "17" 172X | Antec Sonata II | MSI K8N Neo2-54G Platinum | AMD Athlon64 3500+ (Winchester) | OCZ Platinum 512x2 (DDR400) @ Dual-Channel 2-2-2-5 | PowerColor ATI Radeon X800XT 256MB

Permalänk

nej jag har inte blandat ihop dem jag tog först en bomullstops och lite aceton med olja och rensade den gammla...(hade ingen hemma utan olja så fick bli den men jag tog bara på coren och ingen annan stans..sen la jag över den nya Arctic Silver 5 pastan och sedan satte på kylaren och tog upp den igen och sedan la på ny så nu är den på 33grader idle och 43grader i full load riktigt najs med innan var den 47grader idle har en AMD Athlon 2400+ och en Arctic Cooling Copper Silent 2 TC som jag har tvinnat ihop de 2 kablarna på och det gjorde så att den varvar nu på 3409RPM ständigt o jämt

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Medlem

Det är helt segt och sånt när man lägger på det ju.... svårt att få den riktisgt tunt och rakt och fint... hur gör ni?

Permalänk

har lite värme problem med, så jag har beställt ny kylfläns och fläkt,har en sockel 775 ska man lägga ett tunt lager på hela processorn eller bara lite grann på mitten,på min orginal satt det som en liten kudde som det var pasta på har kollat på lite olka ställe men jag är väldigt osäker,kanske någon som vet?:-)

Permalänk
Medlem

Läs denna instruktion så vet ni hur man lägger på pastan.
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 6000+ l Zalman CNPS9500 AM2 l MSI K9N SLI Platinum l Corsair XMS2 TWIN2X2048-6400C4 l MSI GeForce 8800GTS OC l X-Fi XtremeMusic l Antec TruePower 430 l WD Raptor 74GB l Samsung SP 160GB l

Permalänk

jag sa innan, jag lägger en liten liten klick i mittlen av coren och sedan tar jag en bomullstops och med skakande händer så töjer jag ut hela så att det blir ett tunt lager

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk

HAHA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av led-zep
Läs denna instruktion så vet ni hur man lägger på pastan.
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Important Precautions
Don't put it in your mouth. .

lol !?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Island
jag sa innan, jag lägger en liten liten klick i mittlen av coren och sedan tar jag en bomullstops och med skakande händer så töjer jag ut hela så att det blir ett tunt lager

Ingen bra idé att använda bomullstops till att sprida pastan. Finns risk att det luddar av sig och det kan ju alla räkna ut att du inte vill ha bomulls-rester mellan cpu och kylare. Däremot funkar vilket gammalt avdankat kreditkort eller liknande ypperligt.

Visa signatur

A64 SanDiego 3700+, 1024 CZ BH6
Asus 7800GTX
DFI NF4 Ultra-D

Permalänk
Medlem

Eller ett finger. Brukar väldigt sällan ludda av sig.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

sant, men då blir man ju smutsig...

Visa signatur

Linux is free - if your time is worthless

Permalänk

jag brukar ta nån plast elller liknande och trä på fingret. brukar bli bra resultat.

Permalänk

Ska man ha Arctic silver 5 på grafikkorts coren och/eller CPU'n?

Permalänk
Medlem

kylpastan är en smörja som leder värme lätt...alltså går det ha på allt som man vill ha bort värmen ifrån...

Visa signatur

Linux is free - if your time is worthless

Permalänk
Medlem

lägger en klick, sedan kör jag med fingern, lttast så

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

okej då jag ska ta bort min CPU kylare inom kort och byta kylpasta och sedan fota min stepping också men gör det något om man använder aceton med olja i?

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Medlem

Man ska inte använda aceton med olja. Jag vet inte om det är skadligt på något sätt men det verkar onödigt att chansa.

Permalänk
Medlem

Många säger att man ska unvika oljebaserade saker. Jag kör personligen med nagellack remover från morsans låda. Men du kan köra med kemiskt ren bensin, aceton utan olja, ja helt enkelt whatever som är starkt och som inte är oljaebaserat.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

men det är såhär nu att jag trättade den med aceton med olja yeye inget har hänt hittils men var kan jag köpte aceton utan olja?

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Island
men det är såhär nu att jag trättade den med aceton med olja yeye inget har hänt hittils men var kan jag köpte aceton utan olja?

OKQ8 köpte jag min på.

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Medlem

Kan man använda t-röd?

Permalänk
Medlem

t-röd kör jag med, fungerar utmärkt

Permalänk

okej då ska jag klocka lite nu:) ska först köpa t-röd,och ska jag fråga efter en silver penna på preem eller?

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Island
jag sa innan, jag lägger en liten liten klick i mittlen av coren och sedan tar jag en bomullstops och med skakande händer så töjer jag ut hela så att det blir ett tunt lager

NR 1. Använd Blå Isopropanol Boys när ni tar bort gammal goup
då blir det inga rester kvar + att det inte skadar CPU

NR 2. På föring av ny goup en liten milimeter klick från sprutan sen ett plastkort
eller kreditkort och spackla ut ett tunt lager

Permalänk

Eller något styvt papper Brukar funka galant

Permalänk
Inaktiv

Fingrarna?

Eftersom de säger att man inte ska använda sig av oljebaserade produkter så är de nog ingen bra ide att använda sig av fingrarna eftersom ni har fett på dom....

Mina 5 öre

MVH