Permalänk
Medlem

nya lilla mac

Nu är Mac mini släppt tillsammans me allt annat gott. Vad tycker folket? Tycker själv att det verkar rätt lovande ändå, om inte nu så ännu mer framåt.

Visa signatur

Rambo var en diva, mer CO-OP åt folket. | Min påbörjade chassimod
73 de SM7XSJ

Permalänk

Sparar nu till den, 499$, inte mycket. Har redan tipsat swec :D.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Jepp 4695:- är inte så farligt, ryktena om prestandan visade sig stämma väldigt exakt också.

Visa signatur

Rambo var en diva, mer CO-OP åt folket. | Min påbörjade chassimod
73 de SM7XSJ

Permalänk
Medlem
Permalänk

själv har man en EGEN sån

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe_l_89
själv har man en EGEN sån

Bilder!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Bilder!

tror han snackade tråden. för ingen utom Steve har nog en mac mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
tror han snackade tråden. för ingen utom Steve har nog en mac mini

Jag får skylla på mitt nyvakna tillstånd :/

Permalänk
Medlem

Vilseledande marknadsföring, sebbe_l_89!! >_<

Permalänk
Medlem

Tror starkt det blir en sån med 1.42Ghz G4 och 512Mb ram eventuelt trådlöst NV kort med nästa löning.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt min nu... 1.2 Ghz G4, 512 mb ram och trådlöst airportextremekort..

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem

Har beställt en jag också. 1.2 Ghz, med 512 mb ram. Blir kul när man får den lilla maskinen

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk
Medlem

Enda tråkiga är att den med tangetbord+mus+airport extreme och bluetoothkort rusar iväg rätt snabbt.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Enda tråkiga är att den med tangetbord+mus+airport extreme och bluetoothkort rusar iväg rätt snabbt.

Japp, håller med dig helt och hållet. Det drar iväg en hel del.

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk
Medlem

Vart ifrån beställde ni era?

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.4GHz __ 1GB PC4200 __ Intel GMA900

Permalänk
Medlem

Ingår skärm i de där priserna?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Ingår skärm i de där priserna?

nej, och inte tgb/mus heller. Bara dator + program.

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caute
Vart ifrån beställde ni era?

applestore får man studentrabatt från. så där är väl bästa, sedan får man även leverans till dörran.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caute
Vart ifrån beställde ni era?

Jag beställde min från applestore

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk
Medlem

Planerar att köpa en till jobbet... är det någon som vet hur bra bilden blir med en vanlig CRT 17"?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Bra, men tydligen så har den kass DVD-uppspelning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nöjd med min. Vad jag läst så är det bra bild med DVI till VGA addaptern så det ska itne vara nåt problem med VGA skärmar.

Permalänk
Medlem

öhm,, om jag har en sån (miniMAC) kan jag koppla den till DVi på skärmen och PCn via DSUB (eller tvärtom är nog troligare) och switch mellan dom på skärmen? (jag undrar alltså om risk är att skärmen låser sig till den ena..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Bra, men tydligen så har den kass DVD-uppspelning

Jasså, är det någon annan som har samma erfarenhet?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
öhm,, om jag har en sån (miniMAC) kan jag koppla den till DVi på skärmen och PCn via DSUB (eller tvärtom är nog troligare) och switch mellan dom på skärmen? (jag undrar alltså om risk är att skärmen låser sig till den ena..)

Beror på om skärmen har den funktionen. Min 710T har en sån funktion, "Source", där man växlar mellan digital och analog. Borde finnas på de flesta skärmar (om de har VGA + DVI), men är inte säker.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Beror på om skärmen har den funktionen. Min 710T har en sån funktion, "Source", där man växlar mellan digital och analog. Borde finnas på de flesta skärmar (om de har VGA + DVI), men är inte säker.

jodå, det finns på min 910b med. 710, är det en Viewsonic den med? ..antar inte, då man växlar digital/analog med en knapp som heter 2 på min ..logiskt ehe?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblin
Jasså, är det någon annan som har samma erfarenhet?

Ja enligt en recension så var den inbyggda DVD spelaren i OSX dålig.
Fanns bilder på det, såg inte bra ut.
Dessutom slukade den processorkraft.

Det hade något med att göra att OS:et inte utnyttjade grafikkortets hårdvara till max när den spelade upp DVD.

Men det pratades om att det skulle säkert försvinna när ny version av OSX kommer.

Har tyvärr ingen länk till recensionen.

Men min fråga är om det är samma sak i t ex VLC, vet någon det?

Permalänk
Medlem

har inte grafikdelen avkodning för mpeg då?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
Ja enligt en recension så var den inbyggda DVD spelaren i OSX dålig.
Fanns bilder på det, såg inte bra ut.
Dessutom slukade den processorkraft.

Det hade något med att göra att OS:et inte utnyttjade grafikkortets hårdvara till max när den spelade upp DVD.

Men det pratades om att det skulle säkert försvinna när ny version av OSX kommer.

Har tyvärr ingen länk till recensionen.

Men min fråga är om det är samma sak i t ex VLC, vet någon det?

Aha... så det gäller OS X och inte enbart Mac mini... eller har jag tolkat fel?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jodå, det finns på min 910b med. 710, är det en Viewsonic den med? ..antar inte, då man växlar digital/analog med en knapp som heter 2 på min ..logiskt ehe?

Är en Samsung

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.