World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Vi som fixat open account nu, kommer vi kunna spela på precis som vanligt?
Alltså det ser ut och är precis som man köpt spelet?
Vi kan spela med vanliga som köpt det?

Var är haken? =/

Permalänk
Medlem

JA! Nu funkar det igen, laddar patchen nu........

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Så passande att jag blev lvl 40 i eftermiddags då.

http://www.frux.se/bilder/fruxmount.jpg

Äntligen kan man smidigt ta sig även genom mängder av mobs, de hinner inte med!

Fusk! Är ju ingen utmaning att slippa spara ihop till mount

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk

Tips på sida att lägga upp lite bilder på?

Tänkte att det är fan dags o slänga upp bilder på min söta lilla mage.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Tips på sida att lägga upp lite bilder på?

Tänkte att det är fan dags o slänga upp bilder på min söta lilla mage.

http://upl.silentwhisper.net

Permalänk
Medlem

Ap blizzard, lönt o göra en glad att lägga upp patchen när alla servers e nere.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Ingen som kan svara på min fråga där uppe?

Måste veta..

Sen är servrarna nere nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Vi som fixat open account nu, kommer vi kunna spela på precis som vanligt?
Alltså det ser ut och är precis som man köpt spelet?
Vi kan spela med vanliga som köpt det?

Var är haken? =/

Det finns ingen i europa som har köpt det, för det har inte släpps här ännu.

Vi kan spela precis som vanligt.
Fram tills spelet släpps i början av februari, det är "haken".

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
JA! Nu funkar det igen, laddar patchen nu........

Funkar o funkar.. man kan tanka ner patchen men alla realmservrarna är nere fortfarande.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Det finns ingen i europa som har köpt det, för det har inte släpps här ännu.

Vi kan spela precis som vanligt.
Fram tills spelet släpps i början av februari, det är "haken".

Jaha det är så det ligger till.
Efter att spelet har släppts så är alltså våra account oanvändbara?
När i feb ungefär?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar med din fråga. Men det ligger till så att Blizzard öppnade registreringen helt fritt i en dag, eller några timmar i alla fall, för vem som helst att skapa ett beta-acount. Med detta acount kan man spela hur mycket man vill tills final-open-beta tar slut och retail släpps. (Då försvinner alla beta-acounts och man måste köpa spelet för att få spela.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LikeUnigo
Fusk! Är ju ingen utmaning att slippa spara ihop till mount

Mjo Paladin får ju mount gratis, men jag hade haft råd gott och väl ändå.

Förstår faktiskt inte alls anledningen till varför vissa klasser får gratis mount, men men, så länge jag är Paladin så klagar jag inte.

Permalänk
Medlem

vilken server kommer dom flesta nyreggade swecare spela på?

Permalänk
Medlem

Jag kommer förmodligen att spela på EN2, då jag har gjort det dom senaste veckorna.

Mvh dabean

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Mjo Paladin får ju mount gratis, men jag hade haft råd gott och väl ändå.

Förstår faktiskt inte alls anledningen till varför vissa klasser får gratis mount, men men, så länge jag är Paladin så klagar jag inte.

Vissa klasser? Det är väl bara paladin som får gratis, eller har jag missat något?

Visa signatur

ntz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oLLE!
Vissa klasser? Det är väl bara paladin som får gratis, eller har jag missat något?

Warlock också.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

typiskt att dom ska köra ner servrarna nu, sitter och nattlirar på IO i sthlm, håller på till kl 10. Hoppas att servrarna kommer upp senast 4 iaf.

Permalänk
Medlem

[Dumfråga]Alltså kan någon förklara för mej vad hela grejen med Warcraft är det enda jag vet är att man kan bygga hus och nåt om en Hero sen vet jag ingenting ! Vad gör man egentligen ? Samlar man poäng eller vaddå? [/dumfråga]

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Ursäkta alla, men ni som har laddat hem patchen, kan ni gå till välkomnstskärmen och titta nere i vänstra hörnet. Där ska det stå något i stil med: "Version X.X.X (YYYY)", där X.X.X är versionsnumret, och YYYY är "interface-numret". Skulle jag kunna få informationen som står inom parentesen, dvs "interface-numret"? På så sätt kan jag få igång CTMod med den nya patchen för er som inte lirar i USA :):

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
[Dumfråga]Alltså kan någon förklara för mej vad hela grejen med Warcraft är det enda jag vet är att man kan bygga hus och nåt om en Hero sen vet jag ingenting ! Vad gör man egentligen ? Samlar man poäng eller vaddå? [/dumfråga]

Warcraft är ungefär så ja, men WoW är inte samma sak som Wc 1-3.

WoW är ett så kallat mmorpg, vilket kort ocg gott är ett rollspel med massor av personer på varje server. Det går ut på att levla upp med karaktär, du har alltså bara en karaktär.
Sedan kan du questa (göra uppdrag) och teama upp med kompisar och ha allmänt roligt.
Du kan inte bygga hus, utan du styr en karaktär.

Permalänk
Medlem

WoW är ett MMORPG " Massively Multiplayer Online RolePLaying Game dvs: Ett onllinerollspel där man dödar monster gör uppdrag och får experience går upp i lvl och upprepar föregående

Visa signatur

everbody wants be a cat......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_jazzy
WoW är ett MMORPG " Massively Multiplayer Online RolePLaying Game dvs: Ett onllinerollspel där man dödar monster gör uppdrag och får experience går upp i lvl och upprepar föregående

Massive om man får be

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Ursäkta alla, men ni som har laddat hem patchen, kan ni gå till välkomnstskärmen och titta nere i vänstra hörnet. Där ska det stå något i stil med: "Version X.X.X (YYYY)", där X.X.X är versionsnumret, och YYYY är "interface-numret". Skulle jag kunna få informationen som står inom parentesen, dvs "interface-numret"? På så sätt kan jag få igång CTMod med den nya patchen för er som inte lirar i USA :):

4196

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Kan man ha både Cosmos och CTMod ingång samtigigt utan problem?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Jaha det är så det ligger till.
Efter att spelet har släppts så är alltså våra account oanvändbara?
När i feb ungefär?

Den 11 feb hörde jag av en irc polare att det skulle släppas, men är inte 100 på det.

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
Massive om man får be

Rätta inte folk när det är du som har fel
http://susning.nu/MMORPG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
Kan man ha både Cosmos och CTMod ingång samtigigt utan problem?

Förmodligen inte men varför skulle man vilja ha det?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Finns flera som kör det, superboss. Vet inte om det finns några problem mellan cosmos och CTMod atm, men jag tror inte det. Kommer nog behövas lite mek för att få det att se bra ut dock :).

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -NioB-
Den 11 feb hörde jag av en irc polare att det skulle släppas, men är inte 100 på det.

Många som pratar om 11e Feb.

Personligen tror jag inte alls på det datumet utan mycket senare, skulle gissa på 15-25 Feb.
Nu öppnades ju 2a fasen i beta, hur länge pågår den? 10-14 dagar? sedan har dom säkert nere wow i 7 dagar som dom hade i US, under tiden skickar dom ut alla Retail spel till folket som köpt pre-order.

Så jag gissar på om cirkus 25-30 dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som provat bägge?
Vad jag skulle vilja ha är, alla saker på interfacen flyttabar samt typ hänglås på dem man inte vill ska flyttas. 2 eller flera "chatt" rutor flyttbara. Har CT mod något likande detta?

Edit.
såg att CT har en funktion för flera chatt rutor nu...

Edit.
Är ju CT mod ja kört me i ett tag. trodde de va cosmos

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3