Permalänk
Medlem

"Home vappo" ?

Läste lite i Askers homevappo tråd och där har han haft en guide men tråden är lite gammal... Så nu undrar jag om det finns nån liknande guide? Helst på svenska! Och förstås med bilder!
Har läst faq mm utan att hitta vad jag söker!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

vad är det du vill veta ? hur du bygger en egen kompressorkylning ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du hittar det du behöver på:

www.xtremesystems.org
www.techsweden.org
www.teampuss.com

I samtliga forum finns där avdelningar för kompressorkylning, mycket nyttig information :).

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
vad är det du vill veta ? hur du bygger en egen kompressorkylning ?

Nja jag vet ugeför men skulle behöva lite "ideer" eller nåt sånt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Du hittar det du behöver på:

www.xtremesystems.org
www.techsweden.org
www.teampuss.com

I samtliga forum finns där avdelningar för kompressorkylning, mycket nyttig information :).

Delvis vad jag vill ha men inte ricktigt Vissa av trådarna på www.techsweden.org är ju lite gammla så om det fanns bilder så är dom borta...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Asker på TS har en helt okey sida med lite bilder och förklaringar.

http://homevapo.no-ip.com/asker/index.asp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Nja jag vet ugeför men skulle behöva lite "ideer" eller nåt sånt

Delvis vad jag vill ha men inte ricktigt Vissa av trådarna på www.techsweden.org är ju lite gammla så om det fanns bilder så är dom borta...

Vad för ideér vill du åt? Hur du skall designa ett system? I ett chassi eller? Vet du hur kompressorkylning fungerar (basics)?

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
Asker på TS har en helt okey sida med lite bilder och förklaringar.

http://homevapo.no-ip.com/asker/index.asp

Exakt vad jag ville ha Sidan asker hade har bytt addres..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone

Vad för ideér vill du åt? Hur du skall designa ett system? I ett chassi eller? Vet du hur kompressorkylning fungerar (basics)?

Ja det mesta lite praktiska tips mm jag kan nog "basics" om kompressor kylning (har läst på techsweden.org och även lite andra sidor...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Exakt vad jag ville ha Sidan asker hade har bytt addres..

vilken tur jag har
jag som brukar whina på alla som inte läser igenom trådarna innan de postar svar, så gör jag det själv

men jag hade tur nu, du hade inte den nya url'en
hans server krashade eller nåt sånt, därför är sidan inte den senaste versionen samt nya url.. (tror tom det står på sidan oxå).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
vilken tur jag har
jag som brukar whina på alla som inte läser igenom trådarna innan de postar svar, så gör jag det själv

men jag hade tur nu, du hade inte den nya url'en
hans server krashade eller nåt sånt, därför är sidan inte den senaste versionen samt nya url.. (tror tom det står på sidan oxå).

Läste igenom sidan och ja inte "exakt" vad jag ville ha men det duger
Hade hört så mycket bra om denna guide men det var inte riktigt vad jag förväntat mig men det är ju alltid en början iaf !

Edit: skulle också behöva lite info var man kan få tag på billiga delar (eller kan man ta allt från skroten) kompressorn måste väll ha "rätt" effekt mm !?

Edit:2 nån som har några ider eller tips ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750