Permalänk
Medlem

Hjälp med fps i CS:S

Som topiv lyder. jag har max 50 i fps och jag har ett 6800le ( Se sign ) borde det inte prestera bättre ? hur kan jag få emr i fps. har inte vertical synk på eller nått. :S men ändå så äre typ bara 50 går inte högre.

Snälla hjälp mig.

/ PooS

Permalänk
Medlem

Vad står din fps_max på då? Den ska iaf stå på 101.

Visa signatur

AMD XP 3200+ | Abit NF7-S 2.0 | 1024 mb ram | Leadtek 6800LE @ 8x1.6 | 320 gb hdd

Permalänk
Medlem

Default är 300.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Default är 300.

Den är på 300. nått mera försölag ?

/ PooX

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för hertz på skärmen då?

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

120. på 800x600

Permalänk
Medlem

Drivrutiner?

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

71.24.. Håller påa tt sätta in 75.90 nu. ska se om det blir bättre

/ PooX

Nått mer tips ?

Permalänk
Hedersmedlem

-dxlevel 81 lägg till det i Launch Options

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
-dxlevel 81 lägg till det i Launch Options

Okej, vad händer då ?

/ PooX

Permalänk

Den kommer köra med directX8.1 ist för 9. (du missar lite goa effekter)

Tror dock det inte är så smart med ett 6800kort då det har extremt mycke bättre prestanda i dx9 än 8.1etc.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bungholio
Den kommer köra med directX8.1 ist för 9. (du missar lite goa effekter)

Tror dock det inte är så smart med ett 6800kort då det har extremt mycke bättre prestanda i dx9 än 8.1etc.

Dom flesta som skriver in det ser inga skillnader på effekterna ju =)? fast vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Dom flesta som skriver in det ser inga skillnader på effekterna ju =)? fast vad vet jag.

vattne speglar sig inte på dx8. men gör det på dx9

Permalänk

fps 100 developer "1" testa det funkar bra för mig

Visa signatur

#avada / clanblomma @ irc qnet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
vattne speglar sig inte på dx8. men gör det på dx9

OMG då förstörs ju spelet...

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk

många bäckar små, kära du.

Visa signatur

Intel i5 2500K @ 4,5GHz | MSI P67 GD55 | Silverstone Fortress II | Silver Power 750 W | Corsair Vengeance 8GB CL9 | Intel SSD 510 Series 120GB | Noctua NH-U12P SE2 | Gainward GeForce GTX 570 | WD Caviar Black 2 TB | WD Caviar Green 2 TB | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | Logitech G400 Gaming Mouse | Logitech Illuminated Keyboard | Dell U2711 @ 2560x1440

Permalänk
Medlem

hmm nu när det endå snackas om cs s,

vill ha v-sync på 75fps/hz

har ställt in det i nvidias drivrutiner men likförbannat så åser den sej på 50fps i spelet.

vad ska jag göra

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
hmm nu när det endå snackas om cs s,

vill ha v-sync på 75fps/hz

har ställt in det i nvidias drivrutiner men likförbannat så åser den sej på 50fps i spelet.

vad ska jag göra

skriva "-sync 75" i Launch Options, testa det.

Permalänk
Medlem

har testat det men det är likaförbannat bara 50fps
jobbigt köra utan vsync oxå då det kan droppa 100fps lite då och då

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Installera om det kanske?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

samma i alla spel, ruskigt skumt det här, körde samma drivrutiner till grafikkortet före jag satte in nytt moderkort och processor osv vsync funkade fin fint då men nu inte.

får lov att köra utan då

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

ladda ner reforce, http://lizer.mine.nu/lizer/Program/ReForce.exe och ställ in 75Hz till den upplösningen du använder.