Permalänk
Medlem

Prestanda tester Linux/Windows

Hej

Jag har precis lagt in Linux Mandrake 10.1 på min bärbara dator och hadetänkt jämföra grafikprestandan mellan min stationera dator med Windows XP och den bärbara, men jag hittar inget program som finns till båda operativsystemen, jag testade att emulera 3DMark2001SE i linux men det gick inte.

Någon som vet hur jag kan få 3DMark2001SE att fungera i Linux Mandrake 10.1 eller ett annat program som testar grafikprestandan som finns till både Linux och Windows?

Permalänk

ut2004a demot kanske?

Permalänk
Medlem

Om det mäter och berättar prestandan på nått sätt så tar jag det gärna, vart kan jag ladda ner det?

Permalänk

3dmark 01 eller 3dmark 03-05 om datorerna har bra grafikkort. 01 mäter mer hela datorns prestanda medan 03 och 05 mest går på grafikkortet (alltså som i spel)

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
3dmark 01 eller 3dmark 03-05 om datorerna har bra grafikkort. 01 mäter mer hela datorns prestanda medan 03 och 05 mest går på grafikkortet (alltså som i spel)

Sen var det bara det att 3Dmark inte fungerar i Linux, inte ens om man emulerar det...
Men om du vet hur man gör för att få det att fungera så skriv gärna.

Permalänk
Medlem

Q3 går ju att köra native på bägge operativen.
Testa det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trokic
Q3 går ju att köra native på bägge operativen.
Testa det?

Om du menar Quake 3 med Q3 så har jag ingen aning om hur det ska testa min prestanda i dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nostal
Om du menar Quake 3 med Q3 så har jag ingen aning om hur det ska testa min prestanda i dator.

Q3 är mycket riktigt Quake 3
Du startar det och skriver cl_timedemo 1(console på Q3) i win resp linux, det står ganska snyggt i consolen max fps och genomsnitt. Är lite osäker på kommandot dock.

Skulle tro att det finns tonvis med inlägg angående detta på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trokic
Q3 är mycket riktigt Quake 3
Du startar det och skriver cl_timedemo 1(console på Q3) i win resp linux, det står ganska snyggt i consolen max fps och genomsnitt. Är lite osäker på kommandot dock.

Skulle tro att det finns tonvis med inlägg angående detta på forumet.

och drar man in den riktiga nvidia drivaren t.ex så får man en jädrans prestanda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nostal
Om du menar Quake 3 med Q3 så har jag ingen aning om hur det ska testa min prestanda i dator.

ner med consolen på §

timedemo 1
demo four

så tar det en stund, sen står resultatet i consolen. T ex. 300.2 frames per second.

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som det inte funkar att öppna konsolen? Jag bindade p till toggleconsole, men det funkar inte Inget händer när jag trycker på P

Permalänk
Medlem

tryck på knappen det står § och ½ på. så kmr consolen fram

Permalänk
Medlem

nystan, det verkar inte funka i linux, i varje fall inte för mig.
jag måste trycka Alt Gr + Knappen till höger om Å.