Permalänk

Bygga din egen Dremel , [GUIDE]

Hej Hopp.
Jag hadde onödigt tråkigt så jag bestämde mig för att bygga nått.
såg 3 saker.
Ficklampa + en gammal radiostyrdbil + eltejp
Fick bara en sak i huvudet. Jag ska bygga en dremel.

Steg 1.
Slakta rc bilen.

Steg 2.
Testa motorn.

Steg 3.
Ihop med allt.

Steg 4.
El-Tejpa!

Dremeln Fungerar fin fint och det är omöjligt att få den att stanna utan att strypa strömmen. Stark som en Zündapp.
Ska försöka fixa fast ett gravyrstift eller liknande.

Hadé bra!

edit. haha. Blev fel i topicen. jaja skit samma

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

för stora bilder ?

Visa signatur
Permalänk

stora? jaja. Får väll göra dom ännu mindre då.
edit. så?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

fan va snygg!! 10poäng

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

hur ska du fästa gravyrstiftet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strombom
hur ska du fästa gravyrstiftet?

Det är fortfarande en fråga. Men ja fick in en halv meter kabel i ficklampan och en jävla massa tejp så det ska nog inte va nåra problems med stiftet. det löser sig. Grejar mer imorn

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Permalänk

Nice, ghetto versionen av Dremel.
Gillar denna starkt

Permalänk
Medlem

snyggt...

Visa signatur

"Modda med förnuft :p"

Permalänk
Medlem

Bilderna funkar inte

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Najs!

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk

sen vill vi se hur den funkar.. tycker jag..

Nice bygge...

Visa signatur

*Jag leker bar med min burk*

Permalänk
Medlem

Byggde nåt liknande för några år sedan. Använde en modifierad sockerbit för att skruva fast borr och slipstift på motorn.

Permalänk

Kör på 12 volt så blire hetare

Permalänk
Medlem

Fy fan va coolt!!

Visa signatur

..::Nf7 V2.0 -|- Barton 2500+ @ 2315Mhz 1.8Vcore -|- Geforce4 Ti 4200 -|- corsair twinx 512MB pc3200 2.9Vdimm -|- 47-48 grader @ full-load 39-42 @ idle -|- Vattenkylning: Maze3 -|- Black ice extreme (2x120mm fläktar) -|- dual floppy bay reservoir -|- 2x Hydor Seltz L30 pump -|- tygonslang, ½" allaround::..

Permalänk

ska gravera lite senare kanske
btw. vart hittar man 12v på nätagget?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Seriöst?? Du skrev jo på en av bilderna: Testa motorn??

EN sådan motor ska ha 7-2V eller 9V så sätt plus sladden från motorn till GULA sladden som går ut till molex kontakterna, Sätt minus sladden på RÖD sladd.. Då blir det 7V
Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Okej bra. Fast visserligen klarar den sig mer än fint på 5 volt . Får laborera lite.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Sexigt! ^^
En sådan skulle man ju byggt.. (eller så lånar man brorsans dremelkopia)

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Seriöst?? Du skrev jo på en av bilderna: Testa motorn??

EN sådan motor ska ha 7-2V eller 9V så sätt plus sladden från motorn till GULA sladden som går ut till molex kontakterna, Sätt minus sladden på RÖD sladd.. Då blir det 7V
Mvh Jim

Det där fungerar inte på ett obelastat nätagg då regulatorerna bara kan reglera åt ena hållet. Nätagget kommer antagligen slå av sig om du kopplar så och inte har något anslutet på +5V

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

Nått annat kul man kan göra är att slakta en gammal 3.5" diskett, plocka ur själva skivan och montera den på motorn. Vipps så har du en fin kapskiva för plast.
Ja, skivan i disketter är fladdrig, men den dras ut när den roterar och så är den så smal så den skär/smälter igenom plast aldeles utmärkt

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Nått annat kul man kan göra är att slakta en gammal 3.5" diskett, plocka ur själva skivan och montera den på motorn. Vipps så har du en fin kapskiva för plast.
Ja, skivan i disketter är fladdrig, men den dras ut när den roterar och så är den så smal så den skär/smälter igenom plast aldeles utmärkt

Det tål att testas
Synd att man inte har några disketter hemma då.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Avstängd

Mycket snack om dremel kopior med tanke på att dremel är en kopia av något MINICRAFT haft i över 24 år

http://www.hobbex.se/default.asp?ProductID=5603

ORGINALEN http://www.minicrafttools.com och otroligt nog billigare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Inte funderat på att komprimera bilderna lite? ~700kb är mycket för så små bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Synd att man inte har några disketter hemma då.

Skolan har.

Permalänk
Medlem

Asså.. Fixa ett gratis webhotell eller något sånt till bilderna.. Gick nå otroligt segt =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Asså.. Fixa ett gratis webhotell eller något sånt till bilderna.. Gick nå otroligt segt =/

Instämmer