Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Har spelat mitt i ett tag nu... Vart fast vid det direkt. Det enda är väll att musiken i bakgrunden är lite svag men annars så gillar jag allt...

.....

Det går ju att ha musiken på max sen sänka allt annat vad ljud heter så kompenserar du för det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
en snabb fråga!
har runt 90 000 credits och undrar nu, ska jag köpa en dyrare bra bil eller fler billigare bilar för racen i början? har knappt börjat köra något race utan mest missions och licenser.

EDIT: en till fråga, kan man lackera om dom begagnade bilarna?

Spendera pengarna på en hyffsad bil, sen tar du den och kör till dig guld i den andra tävlingen som finns i "Driving missions". Då vinner du en Toyota rallybil, som du kan sälja för typ 250k credits... Tar perngarna sen slut så kan man köra samma tävling igen och sälja bilen..eller spara den, för den går rätt bra..

Visa signatur

...Many soldiers eighteen years, drown in mud no more tears. Surely a war no-one can win, killing time about to begin...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skoteridioten
Spendera pengarna på en hyffsad bil, sen tar du den och kör till dig guld i den andra tävlingen som finns i "Driving missions". Då vinner du en Toyota rallybil, som du kan sälja för typ 250k credits... Tar perngarna sen slut så kan man köra samma tävling igen och sälja bilen..eller spara den, för den går rätt bra..

Speciall Conditions eller vad det heter ligger den bilen under

Permalänk
Medlem

tackar för svaren gott folk

skoteridioten: kan man vinna den bilen fler ggr? eller jag läser det du skriver, fel?

kan man lackera om dom begagnade bilarna?

och min sista fråga för kvällen, ursäkta om jag formulerar mig dåligt jag är trött, hur fan gör man om man ska möta bilar från en annans memory card mot sina egna bilar? om ni fattar hur jag menar, för jag kan nog fråga mer invecklat men kommer nog bara idiotförklara mig själv ännu mer.

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
tackar för svaren gott folk

skoteridioten: kan man vinna den bilen fler ggr? eller jag läser det du skriver, fel?

kan man lackera om dom begagnade bilarna?

och min sista fråga för kvällen, ursäkta om jag formulerar mig dåligt jag är trött, hur fan gör man om man ska möta bilar från en annans memory card mot sina egna bilar? om ni fattar hur jag menar, för jag kan nog fråga mer invecklat men kommer nog bara idiotförklara mig själv ännu mer.

Kan svara på vissa av frågorna jag

1. Antar att det är "Toyota RSC Rally Raid Car" du tänker på, och javisst kan du vinna den flera gånger. Det är bara att köra tävlingarna om och om igen (Rally de Capri). Du får ~260000 credits om du säljer den.

2. Nej, omlackering går icke. Går bara att välja lack då du köper en ny kärra.

3. Inte en blekaste aning. Låter någon annan svara på detta.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

får man ingen bil när man klarar alla cuper i beginner? (alla är guld).

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

hur gör man för att föra över pengar från gran turismo 3 som det sår om i början??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BamZe
hur gör man för att föra över pengar från gran turismo 3 som det står om i början??

Gå till "Home" -> Status -> TRYCK PÅ START-KNAPPEN -> Kom ihåg att du bara kan göra detta EN gång (jag har inte gjort det, typ inga som gör det)

Dagarna innan de svarta bilarna blev tillgängliga körde jag DTCM extra mycket, jag hade över Cr. 9.000.000 då. Det går liksom att klara sig utan att föra över något från GT3. Köp någon gammal skruttig Skyline i begagnat-delen (80-talet) och haka dig framåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Gå till "Home" -> Status -> TRYCK PÅ START-KNAPPEN -> Kom ihåg att du bara kan göra detta EN gång (jag har inte gjort det, typ inga som gör det)

Dagarna innan de svarta bilarna blev tillgängliga körde jag DTCM extra mycket, jag hade över Cr. 9.000.000 då. Det går liksom att klara sig utan att föra över något från GT3. Köp någon gammal skruttig Skyline i begagnat-delen (80-talet) och haka dig framåt.

ok tack så mycket ska se om jag ska göra det. det blir ju inte lika kul om man för över pengar man ska ju börja från botten och arbeta sig uppåt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Gå till "Home" -> Status -> TRYCK PÅ START-KNAPPEN -> Kom ihåg att du bara kan göra detta EN gång (jag har inte gjort det, typ inga som gör det)

Dagarna innan de svarta bilarna blev tillgängliga körde jag DTCM extra mycket, jag hade över Cr. 9.000.000 då. Det går liksom att klara sig utan att föra över något från GT3. Köp någon gammal skruttig Skyline i begagnat-delen (80-talet) och haka dig framåt.

DTCM=?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat spelet helt underbart men vad rekommenderar ni för ratt om man ska skaffa en??? inte allt för dyr

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Har precis skaffat spelet helt underbart men vad rekommenderar ni för ratt om man ska skaffa en??? inte allt för dyr

Logitech Driving Force Pro?
Nåt annat kan man väl inte köpa?
Den är ju avsedd för spelet, med GT logon och 900deg och allt.

WEBHALLEN

STORA BILDER: (copy & paste)
http://www.toptronics.fi/TopProducts.nsf/0/476daaa3c0b1bd80c1...$FILE/LogitechDrivingForcePro_wheel_bPS2-24.jpg

http://www.toptronics.fi/TopProducts.nsf/0/476daaa3c0b1bd80c1...$FILE/LogitechDrivingForcePro_pedalsPS2-24.jpg

http://www.toptronics.fi/TopProducts.nsf/0/476daaa3c0b1bd80c1...$FILE/LogitechDrivingForcePro_wheelPS2-24.jpg

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

den såg riktigt fräsch ut....bara börja spara.:D kände en sån där "vill ha" vibb nu..

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

För er som vill ha något ännu värre rekommenderar jag denna: Force Dynamics 301(filmklipp, måste ses)

Vet inte om det funkar för GT4 dock. Men stöd för GTR kommer ialla fall.

Permalänk
Medlem

Felle: vad kostar en sån då??..:D

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Felle: vad kostar en sån då??..:D

10000-30000 dollar. Jag hade lätt köpt en, ifall jag hade råd dvs.

Permalänk
Inaktiv

GT4 funkar nu med HDloader. Jippie korta laddningstider

http://www.ps2nfo.com/forums/showthread.php?t=299

Prövat och funkar.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa spelet, vet någon vart man kan köpa spelet så billigt som möjligt.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk

Alltså, hur i helvete ska man klara world classic cup?
Har testat med Charger, Stingray, AC:n och Toyota 2000GT.
Dom tre första har ju väghållning som en en badanka, går ju inte köra alls, 2000gt var bra men den går inte trimma tillräckligt. Sen är det alltid med en AC eller en Buick special som drar ifrån en ordentligt, när jag körde ringen låg jag 27 sekunder efter AC:n och resten av bilarna en halvminut bakom mig. Ordentligt misslyckande av polyphony.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Alltså, hur i helvete ska man klara world classic cup?
Har testat med Charger, Stingray, AC:n och Toyota 2000GT.
Dom tre första har ju väghållning som en en badanka, går ju inte köra alls, 2000gt var bra men den går inte trimma tillräckligt. Sen är det alltid med en AC eller en Buick special som drar ifrån en ordentligt, när jag körde ringen låg jag 27 sekunder efter AC:n och resten av bilarna en halvminut bakom mig. Ordentligt misslyckande av polyphony.

Ordentligt misslyckande av dig som inte klarar av motståndet Sony och Polyphony skapat

Blev bara tvungen

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Alltså, hur i helvete ska man klara world classic cup?
Har testat med Charger, Stingray, AC:n och Toyota 2000GT.
Dom tre första har ju väghållning som en en badanka, går ju inte köra alls, 2000gt var bra men den går inte trimma tillräckligt. Sen är det alltid med en AC eller en Buick special som drar ifrån en ordentligt, när jag körde ringen låg jag 27 sekunder efter AC:n och resten av bilarna en halvminut bakom mig. Ordentligt misslyckande av polyphony.

den stora frågan är hur man ska klara world GT champ eller vad den heter i extreme events.. (utan ratt)
imöglisch någon?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Jag funderar på att köpa spelet, vet någon vart man kan köpa spelet så billigt som möjligt.

Var bor du? Jag har mitt exemplar till salu. Inga repor eller dylikt på skivan, nyskick i stort sett med andra ord. Kvitto givetvis.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart bilderna man tar sparas på minneskortet? Och om det funkar att föra över bildfilen via ftp och konvertera den till tex. gif?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Nån som vet vart bilderna man tar sparas på minneskortet? Och om det funkar att föra över bildfilen via ftp och konvertera den till tex. gif?

Tips är att skaffa ett USB minne som du sparar till. Den komprimerar tydligen inte lika mkt då sen är det enklare att få över bilderna till datorn. Bara in med det i USB porten i datorn sen ligger det en mapp som heter GT4 eller något liknande på USB minnet. Färdiga JPG bilder i den storlek och kvalitet du valt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Tips är att skaffa ett USB minne som du sparar till. Den komprimerar tydligen inte lika mkt då sen är det enklare att få över bilderna till datorn. Bara in med det i USB porten i datorn sen ligger det en mapp som heter GT4 eller något liknande på USB minnet. Färdiga JPG bilder i den storlek och kvalitet du valt

Är tyvärr helt pank just nu, så det hade vart smidigt om det funkade via ftp eftersom jag precis har fixat så jag kommer åt minneskortet på det sättet :/

Permalänk

Någon som fått bättre tid än mig med Nissan Z LM Racecar: 6.35.435?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Inaktiv

Beror på vad du kör med för däck, hästar osv osv.

[edit]6:24 med Super Hard fram och bak
6:10 med Medium fram och bak[/edit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Beror på vad du kör med för däck, hästar osv osv.

[edit]6:24 med Super Hard fram och bak
6:10 med Medium fram och bak
[/edit]

Jag kör på original i Gran Turismo Mode, med Medeldäck fram och bak.
Har du ratt eller?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Jag måste bara tipsa er om den ultimata bilen!

Mercedes Benz 190E 2.5 16V Evolution II (Sonax DTM 1992)

Satan vad skön den är! Den är lagom snabb och har bra väghållning och inget jävla turbolagg här! Jag och mina kompisar brukar alltid sitta och försöka slå varandras varvtider på Nürburgring. 7.12 har jag väl fått som bäst men det går att förbättra mycket. Tror jag använde Racing - Medium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Jag måste bara tipsa er om den ultimata bilen!

Mercedes Benz 190E 2.5 16V Evolution II (Sonax DTM 1992)

Satan vad skön den är! Den är lagom snabb och har bra väghållning och inget jävla turbolagg här! Jag och mina kompisar brukar alltid sitta och försöka slå varandras varvtider på Nürburgring. 7.12 har jag väl fått som bäst men det går att förbättra mycket. Tror jag använde Racing - Medium.

Är det inte den bilen man använder i något sluttest på ringen?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!