Moddning av budgetserver med TFT [många bilder]

Permalänk
Medlem

Moddning av budgetserver med TFT [många bilder]

I ett plötsligt infall av köpmani så beställde jag ett skruttchassi från Netonnet för 149kr + frakt.

Det är ganska skabbigt och plåten är rätt tunn, speciellt i botten men det ska nog funka.

Tänkte att jag kunde knöla in min gamla Duron i det och köra som server. Som av en slump så kom jag också över en 15" tft märkt som trasig på farsans jobb. Det visade sig att adaptern rasat och de ansåg att en ny skulle kosta mer än en ny/vara för krångligt att hitta så jag fick den gratis. Som tur väl var så ville den ha 12VDC och det är ju rätt lätt att ordna.

Jaja, in med prylarna i burken och se så att det passar.

Testade lite olika fönstermodeller, liggande och stående.

Testa med skärmen. Passade perfekt, förutom på djupet.

Som man ser så tar den i HD-racket + lite av 5.25"platserna. Tar man bort dessa så kommer den att stöta i grafikkortet.
Det borde gå att lösa, jag har några andra grafikkort som funkar att köra så nästa steg blir väl att ta i dremeln.

Skjuter lite på det till senare, testade sålänge att skärmen verkligen funkade.

Klippte av en kort patchsladd och skarvade in den på en molex. Funkade jättebra förutom att det började lukta bränt. Kunde inte se varifrån det skulle kunna härstamma så jag ska ta och göra lite felsökning senare.

Kommentarer och tips mottages gärna.

Permalänk
Medlem

Nice. GL HF.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Ska du göra något riktigt coolt så ska du plocka bort det bakomliggande plåtskrotet samt byta ut den vitprickiga plexiskivan mot en helt genomskinlig i skärmen. så får du en transparant skärm a'la MinorityReport.

DET hade varit en cool moddning.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Ska du göra något riktigt coolt så ska du plocka bort det bakomliggande plåtskrotet samt byta ut den vitprickiga plexiskivan mot en helt genomskinlig i skärmen. så får du en transparant skärm a'la MinorityReport.

DET hade varit en cool moddning.

Hehe, det skulle vara något det. Tyvärr ser det ut som om det inte går att ta isär själva panelen utan att skada den.

Lokaliserade röklukten också, grannarna grillade med budgetkol. Värsta rökmolnet över hela gården.

Permalänk
Medlem

HAHA grillade kol fy fan va ball tur de btw att det inte va skärmen lr nå annat keep up the good work man

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Ser bra ut..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt fint :).

Permalänk
Medlem

ojoj detta kan bli jävligt grymmt..

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Ska du göra något riktigt coolt så ska du plocka bort det bakomliggande plåtskrotet samt byta ut den vitprickiga plexiskivan mot en helt genomskinlig i skärmen. så får du en transparant skärm a'la MinorityReport.

DET hade varit en cool moddning.

Kan ju inte vara snyggt..?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fy på dig Rool, du snodde min idé om att ha TFT istället för sidofönster!
Ser trevligt ut, hoppas det blir bra

Permalänk

Fan vad häftigt! keep up the good work!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karagoth
Fy på dig Rool, du snodde min idé om att ha TFT istället för sidofönster!

It's been done before

Tack för kommentarerna hörni. Tyvärr har jag en hel del att stå i så jag får se när jag får tid att börja kapa i lådan. Försöker lägga in linux på burken nu men det tar så jääääävla lång tid så jag får se om jag pallar.

Permalänk
Medlem

Praktiskt att ha skärmen i datorn mkt mindre att bära på.. eller nu vad du skulle göra för ide lycka till iaf

Permalänk
Medlem

Detta verkar skoj! Kanske nått tillochmed lilla jag kan klara av!
kommer följa detta projekt!

Visa signatur

Don't Panic

Permalänk
Medlem

Pysslade lite i sketchup nu på eftermiddagen. Försöker få till en modell så man kan se var man måste kapa för att få plats.

Tycker det börjar likna något

Permalänk
Medlem

Synd att inte skärmen fick plats. Har faktiskt funderat på samma sak som du.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Hur gåre det? Längesedan det va update. :/

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!