Resultat av akut webdesign-sug, kommentera gärna.

Permalänk
Medlem

Resultat av akut webdesign-sug, kommentera gärna.

Jaha. Igårkväll fick jag ett väldigt sug att skapa. hade lite idéer som var tvungna att komma ut. här är resultatet. som ni kan se är innehållet obefintligt, får se om det kommer något sådant i framtiden.
Sidan validerar både som korrekt XHTML 1.1 och CSS.

Kommentera gärna:

Varsågod att ta en titt här

Permalänk
Medlem

Ganska sexigt, men en sak jag inte riktigt gillar är bannern.. tycker den skulle bli bättre. Men så är jag inte mycket för skuggubbar i konstiga ställningar heller
Jag gillar dina färgteman, mjuka fina färger Särskilt blå, grön och den längst bort (vad det nu är för färg) är fina. En annan sak jag gillar skarpt är menyn, enkelt men ändå så himla fint och stilrent!

Permalänk
Medlem

Såg mycket fint ut.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Gillar starkt att man kan byta färg, annars så uppfatta jag den ganska långsam men du kanske inte har planer på att ha den på samma server eller nåt..

annars så va den riktigt snygg

Permalänk

mycket sexyh, men jag gillade inte logon direkt

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

lägg till

cursor: pointer

på menu-divens css.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

jag tänkte iPod direkt... Kanske försöka skilja ur sig lite mer. Annars var den snygg (inte så mkt info på den dock).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Ganska sexigt, men en sak jag inte riktigt gillar är bannern.. tycker den skulle bli bättre. Men så är jag inte mycket för skuggubbar i konstiga ställningar heller

Dom dansar ju! grrrr...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rainy
Gillar starkt att man kan byta färg, annars så uppfatta jag den ganska långsam men du kanske inte har planer på att ha den på samma server eller nåt..

annars så va den riktigt snygg

japp den ligger på min egna sever, seg som snor....har inga planer på att byta för tillfället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN
lägg till

cursor: pointer

på menu-divens css.

Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLEX
jag tänkte iPod direkt... Kanske försöka skilja ur sig lite mer. Annars var den snygg (inte så mkt info på den dock).

Ska jag vara ärlig så är faktiskt siluetterna från Apples Ipod Shuffle-reklam, om än något modifierade Det var även den stil jag vill eftersträva.
Somsagt så finns inget innehåll än, får se om det kommer.

Permalänk
Inaktiv

Släng in lite lorem ipsum http://www.lipsum.com/ så blir det lättare att se hur det blir. Sen är det ju lite tjuvigt att knycka ipod-gubbarna, så om du har en webbkamera så kan du ju fixa egna dansande gubb-bilder. Gillar att du använder så lite bilder (bara titel+färgknapparna va?) iaf

Permalänk
Medlem

Koden går fortfarande att förbättra.

Permalänk
Medlem

stiligt:)

Visa signatur

Vill du ha en pöss?
Jag tillhör folket med högst medeliq: datanördarna!

Permalänk
Medlem

Skulle komprimera bilderna lite bättre, med förslagsvis 8-bitars indexerad png.
Om man tar till exempel logon, så är din 478% större än samma bild med formatet jag föreslog. Utan synbar försämring av bilden.
Hoppas du inte har något emot att jag lekte lite med den.

6,92 KB
vs

33,1 KB

Annars var sidan väldigt snygg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Skulle komprimera bilderna lite bättre, med förslagsvis 8-bitars indexerad png.
Om man tar till exempel logon, så är din 478% större än samma bild med formatet jag föreslog. Utan synbar försämring av bilden.
Hoppas du inte har något emot att jag lekte lite med den.
http://img56.echo.cx/img56/1088/logogreen6sv.png 6,92 KB
vs
http://81.224.192.19/astrx.net_v3/images/logo_green.jpg 33,1 KB

Annars var sidan väldigt snygg

Tycker t.o.m. att den lättare versionen var bättre. Lite skarpare grön färg och inte så dassig svart.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Underligt, jag tycker dom ser exakt likadana ut hehe..
Man kan ju öka antalet färger annars så man får det mer som orginalet, ifall det skulle skilja. Min version har 15 färger, och nyanser, tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppeman
Släng in lite lorem ipsum http://www.lipsum.com/ så blir det lättare att se hur det blir. Sen är det ju lite tjuvigt att knycka ipod-gubbarna, så om du har en webbkamera så kan du ju fixa egna dansande gubb-bilder. Gillar att du använder så lite bilder (bara titel+färgknapparna va?) iaf

Jag suger på att dansa poppe fast jag har iofs dansat arlset av mig ikväll

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Koden går fortfarande att förbättra.

hurdå hade du tänkt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Skulle komprimera bilderna lite bättre, med förslagsvis 8-bitars indexerad png.
Om man tar till exempel logon, så är din 478% större än samma bild med formatet jag föreslog. Utan synbar försämring av bilden.
Hoppas du inte har något emot att jag lekte lite med den.
http://img56.echo.cx/img56/1088/logogreen6sv.png 6,92 KB
vs
http://81.224.192.19/astrx.net_v3/images/logo_green.jpg 33,1 KB

Annars var sidan väldigt snygg

du har så rätt så rätt. är ingen hejjare på bra bildkomprimering så det var värdefulla tips. ska ta tag i detta imorgin när jag nyktrat till från min studentbal som jag precis kom hem ifrån
fyfan vilket ös det var

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Tycker t.o.m. att den lättare versionen var bättre. Lite skarpare grön färg och inte så dassig svart.

Konstigt, du måste använda en webbläsare som inte kan tolka png-bilder rätt. IE?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
hurdå hade du tänkt?

<div id="space"> </div>

Väck med den.

<div id="menu"> <ul id="menu_list"> </ul> </div> <ul id="menu"> </ul>

Listor är block-element, så det extra lagret behövs inte.

<div id="bottom"> Copyright ASTRX 2005 </div> <p id="bottom">Copyright ASTRX 2005</p>

Så slipper vi ännu ett lager. Sen borde id- och klassnamnen återspegla vad elementet är, inte var det befinner sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar

<div id="space"> </div>

Väck med den.

<div id="menu"> <ul id="menu_list"> </ul> </div> <ul id="menu"> </ul>

Listor är block-element, så det extra lagret behövs inte.

<div id="bottom"> Copyright ASTRX 2005 </div> <p id="bottom">Copyright ASTRX 2005</p>

Så slipper vi ännu ett lager. Sen borde id- och klassnamnen återspegla vad elementet är, inte var det befinner sig.

tackar. noterat.

Permalänk

Såg mycket trevligt ut, färgerna är väldigt trevliga att titta på.

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

Väldigt vacker syn 8/10 poäng

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Du kan byta ut bilderna där nere till divvar, om du föredrar bild så spara dom som gif-bilder! 12kb dör 2 färger på en 16x16 stor bild är dåligt

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."