Permalänk

startar men skärmen står i standby

min dator "fujiutsi siemens"(amd athlon 1200mhz, 2x 128mb sdram, geforce fx5500 128mb, 40gb IBM hårdisk, sony CD brännare, (vet inte vad det e för nätagg man måste ta bort det från chassit för att se namnet) det e på 230watt iallafall.......................

denna pärla vill inte starta, datorn går igång, och skärmen tänds men efter nån sekund slocknar den och står i standby........
ibland har man kunna fått igång den igen efter typ någon månad men sedan slocknar den igen......'

jag har testat med andra ram minnen, sett till att grafikkortet sitter rätt, lyft på batteriet på moderkortet...............

vad kan det va för fel??!!??!!??

Permalänk
Medlem

Har nyss kommit över två liknande datorer med samma problem. När Windows (XP) börjar ladda upp slocknar skärmen och står i stand by.

På den ena är det en IBM deskstar och jag vet att många haft problem med dem. Jag antar att det är en sådan du också har, du borde testa en annan hårdisk. Jag har inte haft möjlighet att testa annan hårdisk ännu men ska göra det. Jag ska testa annat nätagg också, det borde du ocksågöra. Skriv om du lyckas lösa problemet.

Permalänk

jag tror inte det e hårdisken, för jag har testat med andra diskar, men jag ska testa med ett annat nätagg så fort jag får tag på ett, måste låna av nån kompis!

Permalänk
Medlem

har det varit så sen du fick den? för jag hade samma problem med min gamla dell dator. sen kom det över nån supportnisse o bytte grafikkortet så funkade det igen.

Permalänk

det va en kompis dator först som jag köpte den funkade ett par månader men la av sedan,
det sak inte va nå fel på grafikkortet för det funkar perfect i min andra dator, + att det e helt nytt, sedan har jag också testat med andra grafikkort, men med samma resultat!
____________________________________________________

Vad ska jag ha för nätagg till datorn tror ni??? jag har ju nytt grafikkort o så så mer än 300watt måste det nog va. har 230watt nu så det kan ju va att den inte orkar med allt!

ge mig tips på var! pris! info. (liten plånbok)