Permalänk
Medlem

Shuttle + 6600 GT

Hej

Jag har en Shuttle SB61G2V3 , p4 3ghz , 1 hårddisk(80 GB), 512 ram + Aeopen 6600 GT 128 MB.

Mitt problem är att när jag spelar så droppar fpsen lite då och då. med en sån här dator tycker jag inte att det borde göra det.

När jag startar upp datorn så står det att grafikkortet får för lite ström så att prestandan har sänkts för att inte skada något.

Jag har ett PC40 SilentX PSU 250W nätagg. Borde inte detta räcka ? Med tanke på att jag har så pass lite i burken.

Och vad ska jag köpa för att lösa detta problem. Det får ju inte plats så värst mycket i en shuttle

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Hmm..läste någonstans att man rekomenderar 430w till 6600gt....har för mig de va på anandtech.com...du får väl räkna ut hur många watt din dator drar i load...

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Medlem

Den borde klara ett 6600GT, jag har sett shuttlar med 6800GT/Ultra

Permalänk

Har du kopplat in strömmatning till kortet? Det räcker inte att bara plugga in kortet i AGP-platsen, du måste ansluta en sladd med matning från nätaggregatet till kortet också. Det sitter en kontakt på sidan på kortet, ansluts inte den får kortet för lite matning och prestandan sänks.(alt. det funkar inte alls)

Normalt skall du lätt kunna köra ett 6600GT på ditt silent-X 250W nätagg.

Har du frågor angående din Shuttle är detta forum kanon.

http://forums.sudhian.com/categories.aspx?catid=43&entercat=y

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Nätagget ska klara kortet utan problem.

Permalänk
Medlem

jag har ett codegen 350w men jag fick varningstecken av halva forumet när ja ville köpa ett 6600gt

Permalänk
Medlem

aa tack grabbar, det räckte med att stoppa in "4pin" - kabeln från graffet till nätagget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeplektrum
jag har ett codegen 350w men jag fick varningstecken av halva forumet när ja ville köpa ett 6600gt

Skillnad när det gäller Shuttle/Barebone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Skillnad när det gäller Shuttle/Barebone.

men det står rekommenderat 300W... ska jag fasa för att nätagget brakar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeplektrum
men det står rekommenderat 300W... ska jag fasa för att nätagget brakar?

Det kommer inte braka, har själv kört 6600GT i en Shuttle med 200W nätagg, vet flera som kört X850XT och 6800Ultra också. Nätagget ska klara att driva allt man kan få in en Barebone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Det kommer inte braka, har själv kört 6600GT i en Shuttle med 200W nätagg, vet flera som kört X850XT och 6800Ultra också. Nätagget ska klara att driva allt man kan få in en Barebone.

jag har 350w inte barebone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeplektrum
jag har 350w inte barebone

Det kommer funka.