Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ

Creatives ljudkortsdrivrutiner, dom ända som fungerar bra är dom som följer med Windows XP...

Second that!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Windows Media player 8,9 och 10 är skit
Creatives ljudkortsdrivrutiner, dom ända som fungerar bra är dom som följer med Windows XP...

Du har så rätt om WMP...
Sista vettiga version och build var 7.01.00.3055, men sen bestämde sig tydligen Microsoft plötsligt för att man ville leka både "peeping-toms" och lite mini-Stasi.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Medlem

HEHe nu ska jag inte vara tjatig men jag skriver en liten lista.

1. Realplayer: De första versionerna var ok. Men sen?? Vad i **** har dom gjort?? Asså jag tankade ner det en gång för att jag vill lyssna på en .ram fil. Och vad får jag? Ja inte var det en media spelare. jag fick 3st nya iconer i systemtray och en massa reklam som kom lte när den ville. Jag ville ha en mediaspelare. Inte ett jävla tivoli!

2. Norton Internet Security: Ville ha en bra brandvägg till min server. En gammal slö P2 400mhz. med en ren 2000 install tog det ungefär 3min att strat burken. Efter installation av Norton tog det 15! 15 MINUTER!!!! Asså skiten behöver ju inte scanna igenom hela jävla hårdisken bara för att jag ville starta datorn. Sen att det inte går at ta bort filer gör ju inte saken bättre. Alla filer som raderas sparas i en "särskilld" papperskorg som norton har byggt in. Detta vet man inte så därför så blir hårdisken full direkt. Och när man ska ta bort det sen så måste man först fytta till papperskorgen, sen ta bort dom därifrån. Sen radera dom igen!! GAHH

MSN Messanger: Standard i XP och ett helsike att bli av med för den som inte vill ha det. Protokollet är det väl inget större fel på. men programmet är MS DYNGA på högsta nivå. Använd Miranda till både ICQ och MSN.

TIll sist vill jag bara säga att det är svårt för mig att Klaga på Outlook Express och Internet Explorer. Visst jag använder FireFox och Thundebird. Men om man bortser ifrån alla säkerhetsrisker så fungerar IE och OE helt ok. men alla vill ju sabba för MS och deras monopol på mjukvara. Så därför råkar nästan alltid MS produkter ut för detta. Därför hatar vi dom

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
Norton Internet Security: Ville ha en bra brandvägg till min server. En gammal slö P2 400mhz. med en ren 2000 install tog det ungefär 3min att strat burken...//

Ungefär som att kränga på Magic Johnsson ett par dojor i storlek 42 och sedan bli jätteförvånad över att han inte kan uträtta ett smack på basketplanen.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk

Någon borde maila denna tråd till de mest hatade företagen.. Realplayer är åtminstånde en rätt stark kandidat

Permalänk
Medlem

Det går att stänga av tivolit i Realplayer. Det är dock ganska störande att man ska behöva göra det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Det går att stänga av tivolit i Realplayer. Det är dock ganska störande att man ska behöva göra det.

Äntligen en till som begriper detta. Visst, det tar någon minut att confa men sen blir det snabbt, litet och minimalt resurskrävande...

Permalänk

Ojoj, vilken tråd. Finns så mycket skit. Men får nog bli MSN som blev näst intill oanvändbart iom ver. 7, såvida man inte är fjortis. Andra får nog bli IE, känner en viss frustration när jag tvingas köra skiten. När det gäller OS så drar jag Win95/98/Me över samma kant..

Permalänk
Medlem

va finns det nya versioner av msn? har personligen inte använt det sen jag testade den iom att jag installerade XP haha är och kommer vara icq fanboy (iof så i en skepnad av miranda)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Säger Bara MS Office då den är dyr och det enda man använder som privatperson är Word. MS borde intergrera en stabil variant av Word i Windows så att man inte behöver installera skiten!

På andra plats kommer Real Player då den är totalt värdelös helt enkelt

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Citat:

Säger Bara MS Office då den är dyr

Hur kan ett program bli bättre/sämre om dess pris förändras?

Citat:

och det enda man använder som privatperson är Word

De flesta privatpersoner använder mer än Word. Vad du använder är en annan sak..

Citat:

MS borde intergrera en stabil variant av Word i Windows så att man inte behöver installera skiten!

Wordpad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
HEHe nu ska jag inte vara tjatig men jag skriver en liten lista.

MSN Messanger: Standard i XP och ett helsike att bli av med för den som inte vill ha det. Protokollet är det väl inget större fel på. men programmet är MS DYNGA på högsta nivå. Använd Miranda till både ICQ och MSN.

där har du helt fel, det är windows messenger som ligger förinstallerat men lika lätt o ta bort, msn är ett skitbra men inte windows messenger, ta inte fel på dessa två:P

Citat:

[i]

Ojoj, vilken tråd. Finns så mycket skit. Men får nog bli MSN som blev näst intill oanvändbart iom ver. 7, såvida man inte är fjortis. Andra får nog bli IE, känner en viss frustration när jag tvingas köra skiten. När det gäller OS så drar jag Win95/98/Me över samma kant..

[/B]

Hur i helvete kan man vara fjortis om man använder msn 7, vet du vad ens ordet fjortis betyder? gå in på susning.nu o sök på fjortis... där finns den bästa förklaringen enligt mig.
även om de tär mkt bilde ro så betyder det ite att det är ett fjortisprogram

aja dumma argument kan man ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Hur i helvete kan man vara fjortis om man använder msn 7, vet du vad ens ordet fjortis betyder? gå in på susning.nu o sök på fjortis... där finns den bästa förklaringen enligt mig.
även om de tär mkt bilde ro så betyder det ite att det är ett fjortisprogram

aja dumma argument kan man ha

Låt oss inse fakta... Fjortisarna gillar "blinkningar", "vibbar", "egna smileys" och alla liknande funktioner i MSN 7 (kan inte kolla exakt vad eftersom jag har stängt av alla dessa funktioner med A-patch).
Vi andra, dvs icke-fjortisar, gillar det ej.
Trafikpolisen skrev inte att man är fjortis om man använder MSN 7.

Btw: Jag lägger min röst på windows media player (10?). Jag har inte ens en aning om hur man öppnar filer i den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
där har du helt fel, det är windows messenger som ligger förinstallerat men lika lätt o ta bort, msn är ett skitbra men inte windows messenger, ta inte fel på dessa två:P

Är du medveten om att Windows Messenger utvecklas hela tiden och den version som följer med i XP installationen är rätt gammal.
Den nyaste är 5.1.0680 och finns att ladda ner på MS hemsida.
Det är sant att man inte ska ta fel på MSN och Windows Messenger då detta är två helt skilda program som utvecklas parallellt.

Windows Messenger:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Hur i helvete kan man vara fjortis om man använder msn 7, vet du vad ens ordet fjortis betyder? gå in på susning.nu o sök på fjortis... där finns den bästa förklaringen enligt mig.
även om de tär mkt bilde ro så betyder det ite att det är ett fjortisprogram

aja dumma argument kan man ha

Att vara 14:is har inget med åldern att göra utan hur man är.
Självklart är man inte automatiskt 14:is om man använder den hemska MSN 7.
Men vem vill ha något så dåligt som MSN 7?
Skakande fönster, egna smilys, bloatat, reklam, mm. Känns som det just är småflickor som tycker sådant är roligt.

Jag använder Windows Messenger för att skicka text och filer mellan vänner.
Kanske någon gång ha en röstdiskussion också.
Vad ska jag då ha MSN 7 till? Hittills har jag inte sett EN enda fördel med MSN 7 mot Windows Messenger.
Kom med ett enda argument till att jag skulle ha MSN 7 då jag använder Windows Messenger till att skicka text och filer mellan vänner.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Hedersmedlem

1. Internet Explorer
2. Real Player

Rätta mig om jag har fel: Windows Messenger använder samma protokoll som MSN messenger och kan användas till att kommunicera med andra som använder MSN Messenger?

Windows Messenger är fri från ms-skit såsom reklam, smileys, "file protection security shit shit" mm?

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
1. Internet Explorer
2. Real Player

Rätta mig om jag har fel: Windows Messenger använder samma protokoll som MSN messenger och kan användas till att kommunicera med andra som använder MSN Messenger?

Windows Messenger är fri från ms-skit såsom reklam, smileys, "file protection security shit shit" mm?

Du har så rätt så, det är ju därför jag sitter med Windows Messenger.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, vad bra. Då kanske man ska börja med Windows Messenger istället då...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Avstängd

Offtopic:

Ang Windows Messenger: Kan man ta bort skyddet i Windows Messenger som blockerar att man skickar filer så som .mp3 format?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
Säger Bara MS Office då den är dyr och det enda man använder som privatperson är Word.

Du vill altså placera Microsoft Office i kategorin "Världens sämsta program", med motiveringen att "man" inte använder programmets (programmens) potential?

Ja, jävlar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Norton - Sämst i test av de 20 populäraste antivirus programmen.

internet explorer - suger icke önskvärd data som en svamp.

Dessa i kombination ger en mycket bekymmer...

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Zalman CNPS7000B-AlCu, ASUS K8N-E Deluxe, Corsair Value PC3200 2x512MB, Gainward GT6600 GLH.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
där har du helt fel, det är windows messenger som ligger förinstallerat men lika lätt o ta bort, msn är ett skitbra men inte windows messenger, ta inte fel på dessa två:P

Sorry. my misstake
Har aldrig använt windows messenger så det ska jag väl inte utala mig om då. MSN därimot är riktigt dynga tycker jag.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
Säger Bara MS Office då den är dyr och det enda man använder som privatperson är Word. MS borde intergrera en stabil variant av Word i Windows så att man inte behöver installera skiten!

Ha ha, vad kul att läsa
Jag tror förövrigt att det stavas W O R D P A D. En stabil variant av Word, som följer med OS'et. Du kan göra allt du behöver där som privatperson, i förhållande till Word.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Panda vilket skit. Går inte att spela online spel fryser som fan. NÄ norton rules=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Äntligen en till som begriper detta. Visst, det tar någon minut att confa men sen blir det snabbt, litet och minimalt resurskrävande...

Ännu enklare är att bara tanka hem ex. Real Alternative och sedan använda Media player classic.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden

1. MSRÖJ
Nåt tråkigare spel får man nog leta efter. Med ett klick eller 2 och boom. Så är spelet slut. Tycker spelet är ett jävla stort påskägg bara, som skapades just för att någon på Microsoft inte hade nåt att göra under just den kafferasten.

Då har du inte fattat vad det går ut på...

Sämsta programmen:

1. Notepad

Visst programmet gör sin uppgift, men att enbart ha lagt till ctrl+s under alla åren är svagt.

2. HyperTerminalen

Även här skulle en uppryckning behövas...

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Quicktime Player och Realplayer.
Andra program som inte går att installera för det dyker upp en konstigt fel (hMailServer)

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Avstängd

1. Internet Explorer

Synd att man måste ha det för windows update, annars skulle jag betala någon avhoppad CIA-agent för att programmera in en blockering i min hjärna så att jag inte ens kan tänka på IE.

2. MsRöj

Kräver så dyr hårdvara för att få bra FPS

Permalänk

Verktygslådan till MSN, jag vet inte riktigt vad Microsoft har lyckats me det där, men ett program som suger musten mer ur datorn än Verktygslådan till MSN har i alla fall aldrig jag stött på

Permalänk
Medlem

Norton antivirus efter 2003
quicktime
realplayer

btw, nån sa att adobe reader va segt??? kanske borde pröva 7:an, den e ju blixtsnabb eftersom den nåt nytt som heter "speed launch"

Permalänk
Medlem

jahop nu efter en dags fight med en kunds dator så kan jag berätta att efter tagit bort NIC 2004 som inte var för lätt när det hade bråkat ihop helt och hållet så körde jag in en trial ver av kaspersky och den hittade och tog bort de virus som sänkte NIC samt att den hitta lite mer som inte NIC ens hade en aning om

värt att notera att NIC hade blivt uppdat för 1 dag sedan och kaspersky hadde ALDRIG blivt uppdaterad.

slutsats NIC är bra på 3 sakjer:
käka upp resurser
sänka system
vara dyr

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.