Permalänk
Geeks
SweClockers

Fixa svensk tid i phpbb

Håller på och sätter upp ett forum i phpbb. Har problem med att få in svensk korrekt tid. Just nu visar det am/pm, och dessutom går klockan fel med en timme. Hittar inget i dokumentationen om detta. Ställt om till GMT+1 och försökt så gott jag kunnat. Några tips?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du glömt läsa nån centimeter ifrån där du ställer in tidszonen?
"Date format:
The syntax used is identical to the PHP date() function."
Där står som standard "D M d, Y g:i a", om du kollar upp de bokstäverna på PHP.net, som dom länkade till, så ser du hur det blir, och kan även se hur du ska få svensk datumvisning.
Själv brukar jag köra med "Y-m-d H:i:s", vilket blir "2005-07-12 15:50:45", ibland tar jag bort sekunderna.

EDIT:
Och ja just det, eftersom vi har sommartid här i Sverige, får du ställa in tidszonen till GMT +2

Visa signatur

///Johannes

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wheki
Det är inte så att du glömt läsa nån centimeter ifrån där du ställer in tidszonen?
"Date format:
The syntax used is identical to the PHP date() function."
Där står som standard "D M d, Y g:i a", om du kollar upp de bokstäverna på PHP.net, som dom länkade till, så ser du hur det blir, och kan även se hur du ska få svensk datumvisning.
Själv brukar jag köra med "Y-m-d H:i:s", vilket blir "2005-07-12 15:50:45", ibland tar jag bort sekunderna.

EDIT:
Och ja just det, eftersom vi har sommartid här i Sverige, får du ställa in tidszonen till GMT +2

Tack så mycket! Hade helt missat den raden

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015