Permalänk
Medlem

Acer Ferrari 3400LMi

Hej!

Jag skulle vela veta vad någon som HAR eller HAFT den här datorn tycker/tyckte om den? D.v.s. om den känns plastig, blir varm eller kanske hänger sig ofta?

Några för och nackdelar helt enkelt

Jag vill absolut inte ha några jämförelser, t.ex. köp inte den den är dyr köp den här mycket bättre. Speciellt inte "min polare har en sån här <länk> den fungerar jätte bra" - Kul för han, jag bryr mig inte.

Jag är rik.

Edit: om ni undrar över min attityd till jämförelser är det därför att jag har bara fått jämförelser till svar på en rad andra forum. Jag vill INTE ha jämförelser.

Permalänk
Avstängd

Tjena!

Här har du iaf en Review på Acer Ferrari 3400LMi. Du kan börja att kika på den och läsa i tråden.

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=52703&highligh...

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar en Acer Ferrari 3400LMi på billigaste stället ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joul
Hur mycket kostar en Acer Ferrari 3400LMi på billigaste stället ?

Tror cirka 13 000kr nästan exakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Tror cirka 13 000kr nästan exakt.

ok, alldeles för dyrt då :(.
e skapligt sugen på en men har inte så mkt pengar -.-

Permalänk
Hjälpsam

Det är en finfin laptop, "polaren har en och den är skiitbra" lekt lite med den och är nöjd med overall, ljud, värme, känsla, "plastighet" osv. Priset ~13K är ett mycket mycket bra pris. Man får enormt mycket dator för de pengarna, bland de mäst prisvärda och onekligen den sexigaste laptop på marknaden.. har för mig att det gick lös på ~23K när den lanserades...

Se om du kan få tag på den matchande Ferarri musen med...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Alright, låter ju bra det. Får läsa igenom senare måste kika iväg på jobbet nu.

Sjukt, gick och la mig efter maten igår, för att sova "5 minuter" , var lite trött. Vaknade för en halvtimma sen, sov fan i typ 13h :S

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kikade lite på den när jag själv köpte bärbar för ett tag sen och den ser riktigt trevlig ut. Upplevde inte den som plastig utan tvärtom tyckte jag att den kändes riktigt gedigen. Om du är medveten om vad du köper och är nöjd med det tycker jag att du ska slå till.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Okej, låter ju kanon. Är medveten om att det finns lika bra för en mindre summa, kanske t.om. bättre. Men jag vill sticka ut lite och nöjer mig gott och väl med det som sitter i den där. Lär ju vara bättre än min 2.0 P4 med Geforce 4 MX och 512DDR, som dessutom hänger sig hela tiden.

Permalänk

Tycker den börjar bli lite seg......även om priset är hyfsat.......grafikkortet är ju typ 1 år gammalt o inget spec att hurra för idag på bärbara...4200 hårddisk? 15 " skärm? när de finns 15,4 o 17...näää..men alla väljer ju fritt.......men särskilt modern är den inte..

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

En Fiat? Lägg av

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Tycker den börjar bli lite seg......även om priset är hyfsat.......grafikkortet är ju typ 1 år gammalt o inget spec att hurra för idag på bärbara...4200 hårddisk? 15 " skärm? när de finns 15,4 o 17...näää..men alla väljer ju fritt.......men särskilt modern är den inte..

Jag har aldrig förstått mig på de som väljer en wide skärm. Skärmarna blir ju så små, och inte tror jag att alla hela tiden sitter och tittar på film, men det är ju jag det........

Själv har jag en Ferrari 3200 och är helnöjd med den, haft den sedan Oktober. En av få laptops som har allt, det är ytterst få tillverkare som kan få plats med så mycket i en sån liten kapsling.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan, jag måste säga att jag är mycket nöjd med den. Har faktiskt inget att klaga på förutom att det är bara 512 i ram.

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att köpa en Ferrari och jag undrar om någon har provat att sätta in en hårddisk som har 7200 rpm? och framför allt hur blev resultatet?

EDIT: svara gärna om ni har provat sätta in en sådan disk i en annan laptop

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys