F-secure Internet Security 2005 - uppdateringsproblem

Permalänk
Medlem

F-secure Internet Security 2005 - uppdateringsproblem

Hej

Jag har F-secure Internet Security 2005 och har uppdateringsproblem. Det står att mina virusdefinitioner är 7 dagar gamla och behöver uppdateras. När jag går in på menyn och klickar på Kontrollera Nu så händer det ingenting mer än att den visar att den just bara KONTROLLERAR. Den varken laddar ner något eller uppdaterar något. Hur ska man göra för att ladda ner de nyaste definitionerna? Inte ska man väl gå till hemsidan och ladda ner det manuellt?

Permalänk

Det är väl knappast meningen som du sa men visst kan du gå till hemsidan och ladda ner de.

ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/updates/fsupdate.exe

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem

men jag förstår inte. ni som har f-secure hur uppdaterar ni?

Permalänk
Medlem

Jag har likadant program som du, och mitt uppdaterar sig själv utan problem.

1. Har tagit bort något du inte skulle?

2. Ring f-secure support

3. Sök efter virus med ett annat virusprogram för att se om du fått något otyg som hindrar ditt virusprogram att uppdatera sig. tex http://www.pandasoftware.com/activescan/

Ps: Gör som någon nämde ovan så länge, tanka ner dem manuellt, men f-securs support kan säkert hjälpa dig, det är bla därför de finns där.

Visa signatur

PC: Modekort A7N8x-Deluxe,
processor AMD 2500+, ram 1,3GB, grafik 64mb, hårddisk 320GB. Operativsystem: Windows xp pro. Övrigt: En väldigt tyst dator, jag kan till och med höra min bildskärm surra.