Permalänk
Medlem

Köra terminalen via php

Hej, undrar hur jag ska göra för att köra terminalen på min server via php som jag har på mitt webhotell.

Går detta eller måste jag ligga på samma dator?
Tänkte om man kopplar upp sig ungefär som putty gör, där skriver man ju bara ip,user,pass sen är man inne.

nån som har nån ide?

Permalänk
Hedersmedlem

PHP är ju ett serverside-scriptspråk för att generera webbsidor, det hjälper dig lika lite som en JPG gör

Du får nog vända dig till Java.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
PHP är ju ett serverside-scriptspråk för att generera webbsidor, det hjälper dig lika lite som en JPG gör

Du får nog vända dig till Java.

Nu är du ute och cyklar, nog går det att göra det han vill, med den nivå av access rights PHP ha,r vill säga.

I princip är det ju bara att leta reda på ett chatscript, se till att man behöver logga in för att komma åt det, och modda det så att den kör varje rad som skrivs och rapportera tillbaka resultatet.
shell_exec -- Execute command via shell and return the complete output as a string

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

okej, skulle nog behöva lite mer kunskaper för att klara av det

Nån som har nåt färdigt eller bara känner sig yterst snäll och kan göra ett?

Permalänk
Medlem

såhär: echo `[kommandot]`;

Permalänk
Hedersmedlem

Kan nog gå, några formulär för inloggning, sedan ett för input och ett för output, därimellan skickar man sockets...

Ingenting jag skulle vilja prova på iaf.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

med phpshell kan du göra som Sebastianj skriver..
http://mgeisler.net/php-shell/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nystan: Får jag fråga hur echo skulle koppla upp mig till en linux server och skicka informationen?

Funkar det inte med nån ssh koppling till den?
Använder ssh när jag kopplar upp mig via putty

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Nu är du ute och cyklar, nog går det att göra det han vill, med den nivå av access rights PHP ha,r vill säga.

I princip är det ju bara att leta reda på ett chatscript, se till att man behöver logga in för att komma åt det, och modda det så att den kör varje rad som skrivs och rapportera tillbaka resultatet.
shell_exec -- Execute command via shell and return the complete output as a string

Men det blir ju ingen terminal? Bara en jävla massa shellanrop där du displayar resultatet. Ingen autocomplete eller nånting. Men visst, bättre än inget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Men det blir ju ingen terminal? Bara en jävla massa shellanrop där du displayar resultatet. Ingen autocomplete eller nånting. Men visst, bättre än inget.

Om man jobbar på det lite så går det nog få det riktigt fint. Själv vet jag inte om jag känner behovet av det. Har man inte shell-access så har man nog ändå inte rättigheter att göra mer än man kan via FTP.

Iofs har du ju rätt i att det antagligen är riktigt knepigt att få saker som Vim att fungera via en sådan lösning.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Inaktiv

Enklast är väl att leta på en färdig telnet-klient skriven i java? Snabb google resulterade i http://sourceforge.net/projects/jta