Permalänk
Medlem

7800 Go GTX släpps den 29 September!

Som ni läser så släpps ett nytt 7800 Go GTX för bärbara. Betyder det att 6800 GO Ultra blir opuplärt då eller?

Kortet kommer snitta ungerfär 6400 pts i 3dmark05, vilket inte är så jättestor skillnad?

http://www.techpowerup.com/?5319
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=107936&page=1&...

Jag undrar också. Har en XPS på nacken.. haft datorn i ca. 1 månad och då är frågan; är den opopulär nu? Jag betalade 23 000 kr för den.. känns förjävligt.

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Opopulär? Vad spelar det för roll?
Så länge du är nöjd med vad datorn presterar kvittar det väl om den är "opopulär"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Railer
Opopulär? Vad spelar det för roll?
Så länge du är nöjd med vad datorn presterar kvittar det väl om den är "opopulär"?

Hm.. Förstår inte riktigt hur du tänker. Jag kan få en bättre maskin av Dell för samma summa pengar. Visst fan är det klart att jag är besviken..

Jag maliade och tjatade på Dell om de hade någon bättre modell på G, men de sade nej. Och vips, så händer detta. Dålig stil är vad det kallas, enligt mig iallafall..

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Kommer alltid nya saker... bryr du dig om sånna saker kan du aldrig köpa nått

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Kommer alltid nya saker... bryr du dig om sånna saker kan du aldrig köpa nått

Nej, iofs. Jag kör på denna..

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Om man köper något så ska man vara berädd på att det är billigare nästa vecka.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Om man köper något så ska man vara berädd på att det är billigare nästa vecka.

Men det är lite typiskt.. datorn har funnits i ett år och sedan en månad jag köper den så kommer det nya.

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jk22
Men det är lite typiskt.. datorn har funnits i ett år och sedan en månad jag köper den så kommer det nya.

Nej, det är det inte. Det är bara så. Hur skulle det se ut om man slutade att utveckla för att dom med det senaste inte kan nöja sig? Väx upp!

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Men herregud, att kritisera Dells personal för att de inte visst om detta är skitlarvigt.

Visa signatur

Jocke är bäst, ingen protest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jest
Men herregud, att kritisera Dells personal för att de inte visst om detta är skitlarvigt.

Får man fråga varför det är så skitlarvigt?

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

skitlarvig.. såklart att det är det om du inte förstår varför dem inte vet/får säga..?? tror du inte att anställda inom dell har skrivit på en tystnadsplikt som förbjuder dem att avslöja företags hemligheter.. däribland information av nya produkter.. inget företag vill ju släppa ut info tidigare än menat..

du tror väl inte volvo går ut och säger.. "köp inte S80 nu.. vänta två månader så får ni den nya versionen för samma pris.." och vad ska då Volvo "leva" på under dem två månaderna.. kan säga dig att detta gäller alla företag.. till och med jag som bara var elev i Volvo Gymnasiet fick skriva på detta.. vi fick inte prata om det vi ser och gör inom området..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
skitlarvig.. såklart att det är det om du inte förstår varför dem inte vet/får säga..?? tror du inte att anställda inom dell har skrivit på en tystnadsplikt som förbjuder dem att avslöja företags hemligheter.. däribland information av nya produkter.. inget företag vill ju släppa ut info tidigare än menat..

du tror väl inte volvo går ut och säger.. "köp inte S80 nu.. vänta två månader så får ni den nya versionen för samma pris.." och vad ska då Volvo "leva" på under dem två månaderna.. kan säga dig att detta gäller alla företag.. till och med jag som bara var elev i Volvo Gymnasiet fick skriva på detta.. vi fick inte prata om det vi ser och gör inom området..

Taskigt iallafall. Jag kan dock uppgradera till detta grafikkort om jag så vill..

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Du har en jättefin som nog står sig ett år. Varför grubbla över en sådant graffikort som inte ens är Ultra?

Permalänk
Medlem

bra att du är glad nu.. jo jag håller med om att det är taskig.. men det är inte mycke de anställa inom dell kan göra åt saken.. inte alla som jobbar där som vet om nya produkter.. och dem som vet får inte säga det.. så är det bara..

trevlig att se dig på den positiva sidan..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka att den nya Dell finns ute;
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...
Är exakt samma som XPS fast det är ett bättre grafikkort. Inget mer..

Permalänk

öööö det e ju exakt samma dator som XPS2:an ? 6800 Ultra i båda ? hmm

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
skitlarvig.. såklart att det är det om du inte förstår varför dem inte vet/får säga..?? tror du inte att anställda inom dell har skrivit på en tystnadsplikt som förbjuder dem att avslöja företags hemligheter.. däribland information av nya produkter.. inget företag vill ju släppa ut info tidigare än menat..

du tror väl inte volvo går ut och säger.. "köp inte S80 nu.. vänta två månader så får ni den nya versionen för samma pris.." och vad ska då Volvo "leva" på under dem två månaderna.. kan säga dig att detta gäller alla företag.. till och med jag som bara var elev i Volvo Gymnasiet fick skriva på detta.. vi fick inte prata om det vi ser och gör inom området..

Nej, men de informerar väl förmodligen om att det är en ny modell på gång iallafall??? Jag håller med om att det är dåligt... (som jag också klagar på i denna tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48410... )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
öööö det e ju exakt samma dator som XPS2:an ? 6800 Ultra i båda ? hmm

Nej nu är den uppdaterad så att den innehåller 7800...
Lite nyfiken på testerna av den.....

Visa signatur

Belsebub Xps2 6800Ultra 1024 80G 7200rpm 3DMark01: 22407 05: 5201 PCMark05 3545

Permalänk
Medlem

xps g2 kommer nog aldrig bli impopulär. du kan ju se en hel film med batteriet igång. (iaf runt 2h lång...) det är det VÄLDIGT FÅ high-end bärbara som klarar...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

jaså?
2 tim är just ungefär standard av vad jag sett. En del mer, en del mindre.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA