Permalänk
Medlem

Nintendo DS

Fyller år snart och denna maskin verkar väldigt trevlig...
PsP Lockar, men den är ju inte ens släppt (i Sverige) och jag kan inte skjuta upp min födelsedag såklart.
Har alltid tyckt om Nintendo och jag bryr mej inte om PsP kommer ha en klockfrekvens på 333 mhz osv.. DS Verkar ju duga till Multiplayer tex. i Bilen på väg till DreamHack kan det ju vara kul att sitta och lira
Men finns det något jag ska tänka på, något tips om vilken markbutik som säljer DS billigast osv...
Har någon testat Mario 64 DS? Älskade spelet som liten då jag spelade det 24/7 i min kompis friggebod på hans N64
Är konsolen något att köpa ? Folk klagar på att DS från början inte stödjer uppspelning av Mp3 men jag har redan en mp3 spelare...

Visa signatur

Intel Pentium 4, 1024Mb DDR, ATi Radeon 9600Pro, IntelliMouse 3.0, fUnc sUrface 1030 .

Permalänk

Jag vet inte riktigt vad jag ska rösta. Det finns för få spel som intresserar mig ute och därför tycker jag att DS inte är ett bra köp idag. Ge den ett par månader till (till hösten) så röstar jag Ja.

Men jag har ändå själv köpt en eftersom jag inte kunde neka chansen att få den till det amerikanska priset (149$) då min rumskompis åkte till USA i februari.

Mario 64 DS är superkul, speciellt när man inte har spelat det tidigare.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Psp ! äegaearrr

Permalänk

Om du ska köpa en DS så kanske jag kan ge dig lite mer huvudbry
Kolla in sidan Videogamesplus, de skriver alltid ner värdet till 20 cad och skickar det som en gåva, riktigt bra priser dessutom. Men har du bestämt dig för ett NDS så är det ju klart att du ska ha ett sådant :).
Jag själv satt och undrade om jag skulle välja PSP eller NDS, valde PSPn, men NDS verkar riktigt bra, längtar tills nån jag känner skaffar en, kan man pröva den, älskade verkligen Super mario 64
Och att det inte finns många spel till den nu säger ju inte om den kommer ha lite senare, tror att det kommer att krylla av riktigt bra spel till NDS, bara att ge det lite tid.
Enligt pricerunner har Onoff (usch) bäst priser på 1490 kr, tätt följda av Siba på 1559, och sist ligger Halèns på 1599 kr, ganska lika dvs. Något att tänka på? ja, bilder! (i sann swec-anda ) gärna jämförelsebilder.
Mysterious: och hur relevant är det uttalandet till trådskaparen?

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Elgiganten säljer Nintendo DS för 1390 kr.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Hm, DS kanske kan vara värt pengarna idag ändå om man köper följande tre spel varav ett kom ut nu i dagarna:

Super Mario 64 DS
Nintendogs
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Jepp ni läste rätt - Episode III är faktiskt inte alls så illa pinkat. Jag blev extremt förvånad när jag provade spelet på GBA häromdagen - otroligt grymt beat 'em up måste jag säga, hade inga som helst förhoppningar och blev så positivt överraskad att jag överväger att köpa det till DS.
Så där har ni anledningen till varför jag plötsligt anser det vara värt att investera i en DS - nu finns det enligt mig tre riktigt bra spel ute och de lär absolut hålla en ny DS-ägare sysselsatt till sommaren/hösten när fler intressanta titlar dyker upp.
Även om den bästa kulan tycks dyka upp först i vinter. Men till dess ska väl sommar- och höstspelen kunna roa en tillräckligt ^^

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Hm, DS kanske kan vara värt pengarna idag ändå om man köper följande tre spel varav ett kom ut nu i dagarna:

Super Mario 64 DS
Nintendogs
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Jepp ni läste rätt - Episode III är faktiskt inte alls så illa pinkat. Jag blev extremt förvånad när jag provade spelet på GBA häromdagen - otroligt grymt beat 'em up måste jag säga, hade inga som helst förhoppningar och blev så positivt överraskad att jag överväger att köpa det till DS.
Så där har ni anledningen till varför jag plötsligt anser det vara värt att investera i en DS - nu finns det enligt mig tre riktigt bra spel ute och de lär absolut hålla en ny DS-ägare sysselsatt till sommaren/hösten när fler intressanta titlar dyker upp.
Även om den bästa kulan tycks dyka upp först i vinter. Men till dess ska väl sommar- och höstspelen kunna roa en tillräckligt ^^

Testade Episode 3 till DS idag och det var förvånatsvärt kul. Multiplayer delen var riktigt het, 3D shoot em up ala Lylat Wars och grafiken var inte fy skam den heller. Dock avaktar jag med spelet tills det att jag har sett filmen för att inte spoila något. Men jag tycker att fortfarande att det finns för få grymma titlar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Håller med - på tok för få grymma titlar ännu, som sagt. Och jag avvaktar också med spelet (gäller alla konsoler) tills dess att jag har sett filmen.
Roligt att få höra en kommentar från någon som testat DS-versionen Glad att rymdstriderna var någonting att hänga i julgranen.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Avstängd

Hur blev det nu så här långt efteråt? Jag är grymt sugen på ett NDS, PSP lockar inte alltför mycket. Tyvärr får vi ju alla spel sist här i Europa som vanligt (och dyrast, XBox360 premium kommer kosta motsvarande $340 i asien, $400 i usa men $525 i Sverige... Inte för jag förstår varför någon skulle välja den, PS3 lär ju spöa Xbox360 och jag är mer intresserad av en Revolution än ett PS3, men båda fungerar ju ;D)

Hur som helst, finns ju grymt många spel till NDS som är släppta eller på väg som jag tycker verkar skoj, till PSP är det ju bara ett fåtal, ett gäng bil- och sportspel som jag inte bryr mig ett dugg om, sedan lumines, streetfighter, ett par RPGs, dexter eller vad det heter, och gripshift.

Orkar inte rabbla upp spelen till NDS, men exempelvis mario64, new super mario bros, mario & luigi 2, kirbys canvas course, meteos, yoshi touch&go, advanced wars 2, bubble bobble, worms, bomberman, metroid prime hunters, viewtiful joe, jump superstars, xenosago 1 och 2, nya zelda, animal crossing, lunar dragon song 2, ultimate spiderman, och en massa annat.

Avgörande är väl också att man änsålänge inte kan nedgradera en 1.52 eller 2.0 psp till 1.50 och köra homebrew, och även om man kan det så mister man möjligheten att köra nya spel istället. Jag funderar istället på ett NDS med M3/G6 och typ 1GB sd-kort, då kan den spela mp3or, visa film, köra emulatorer för bl.a. nes, snes, sms, gg, megadrive(?) osv, spela gba- och nds-rommar.. scummvm så man kan köra amigaversionen av monkey island ii :D, trist att den saknar analog styrspak och att den inte filtrerar till texturerna som är nära så de ser lite bättre ut, men det är väl allt, psps analoga styrspak är väl lite väl okänslig men mycket bättre än en digital, men de kan ju aldrig lösa "musemuleringen", och spelglädje är så mycket viktigare än hårdvaruprestanda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Hur blev det nu så här långt efteråt? Jag är grymt sugen på ett NDS, PSP lockar inte alltför mycket. Tyvärr får vi ju alla spel sist här i Europa som vanligt (och dyrast, XBox360 premium kommer kosta motsvarande $340 i asien, $400 i usa men $525 i Sverige... Inte för jag förstår varför någon skulle välja den, PS3 lär ju spöa Xbox360 och jag är mer intresserad av en Revolution än ett PS3, men båda fungerar ju ;D)

Hur som helst, finns ju grymt många spel till NDS som är släppta eller på väg som jag tycker verkar skoj, till PSP är det ju bara ett fåtal, ett gäng bil- och sportspel som jag inte bryr mig ett dugg om, sedan lumines, streetfighter, ett par RPGs, dexter eller vad det heter, och gripshift.

Orkar inte rabbla upp spelen till NDS, men exempelvis mario64, new super mario bros, mario & luigi 2, kirbys canvas course, meteos, yoshi touch&go, advanced wars 2, bubble bobble, worms, bomberman, metroid prime hunters, viewtiful joe, jump superstars, xenosago 1 och 2, nya zelda, animal crossing, lunar dragon song 2, ultimate spiderman, och en massa annat.

Avgörande är väl också att man änsålänge inte kan nedgradera en 1.52 eller 2.0 psp till 1.50 och köra homebrew, och även om man kan det så mister man möjligheten att köra nya spel istället. Jag funderar istället på ett NDS med M3/G6 och typ 1GB sd-kort, då kan den spela mp3or, visa film, köra emulatorer för bl.a. nes, snes, sms, gg, megadrive(?) osv, spela gba- och nds-rommar.. scummvm så man kan köra amigaversionen av monkey island ii :D, trist att den saknar analog styrspak och att den inte filtrerar till texturerna som är nära så de ser lite bättre ut, men det är väl allt, psps analoga styrspak är väl lite väl okänslig men mycket bättre än en digital, men de kan ju aldrig lösa "musemuleringen", och spelglädje är så mycket viktigare än hårdvaruprestanda.

Köp ett DS, du kommer inte att ångra dig. PSP känns just nu för dyr. Vänta tills den sjunker i pris och njut av Mario Kart Online istället

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Avstängd

Priset på själva konsollen är väl inte så relevant, det är ju spelen som kostar om man nu köper några sådana. NDS + m3-adapter + 512MB sd-kort kostar väl runt 2700, 3000 med 1GB sd-kort. PSP med 2GB memorystick kostar väl drygt 4500.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Priset på själva konsollen är väl inte så relevant, det är ju spelen som kostar om man nu köper några sådana. NDS + m3-adapter + 512MB sd-kort kostar väl runt 2700, 3000 med 1GB sd-kort. PSP med 2GB memorystick kostar väl drygt 4500.

Du får ner priset ännu mer ifall du köper Supercard istället för M3. Klarar du dig utan att spela upp halvtattiga filmer i 10 FPS så är Supercard ett bättre köp.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

fast supercard har inte inbyggda emulatorer? går väl att köra dem ändå dock, det klarar hur stora rommar som helst? kan programvaran patcha alla rommar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
fast supercard har inte inbyggda emulatorer? går väl att köra dem ändå dock, det klarar hur stora rommar som helst? kan programvaran patcha alla rommar?

Visst har det inbyggda emulatorer, men de är ingen större fördel med att ha dem, då allting uppdateras såpass snabbt. Supercard kan inte officiellt använda 32MB+ filer, men det är redan löst i en intern uppdatering så det kommer snart publikt. Programvaran kan patcha alla RIKTIGA dumpar, inget GST trams.

M3 dissar ner på SuperCard hela tiden och kommer med löjliga påståenden för att nu levera en produkt som i praktiken är likadan som SC, men kostar mer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

PSP för hela slanten!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Visst har det inbyggda emulatorer, men de är ingen större fördel med att ha dem, då allting uppdateras såpass snabbt. Supercard kan inte officiellt använda 32MB+ filer, men det är redan löst i en intern uppdatering så det kommer snart publikt. Programvaran kan patcha alla RIKTIGA dumpar, inget GST trams.

M3 dissar ner på SuperCard hela tiden och kommer med löjliga påståenden för att nu levera en produkt som i praktiken är likadan som SC, men kostar mer.

Verkar som ett supercard med 512MB sd-kort skulle kosta ca 1000kr, en M3-adapter med 512MB sd-kort 1500kr och ett G6 flash med 512MB inbyggt minne 2000kr.

Kan man komma från alla nedsegningar på Supercard då? Och kommer filmläget bli lika bra? (inte för att jag bryr mig) och är du säker på att patchsaken verkligen klarar ALLA roms i dagsläget/snart? Det jag har sett från när de kom tyder ju på att det bara är en del av det fungerar med. Om supercard kan göra allt så visst, men jag vill vara helt säker på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Verkar som ett supercard med 512MB sd-kort skulle kosta ca 1000kr, en M3-adapter med 512MB sd-kort 1500kr och ett G6 flash med 512MB inbyggt minne 2000kr.

Kan man komma från alla nedsegningar på Supercard då? Och kommer filmläget bli lika bra? (inte för att jag bryr mig) och är du säker på att patchsaken verkligen klarar ALLA roms i dagsläget/snart? Det jag har sett från när de kom tyder ju på att det bara är en del av det fungerar med. Om supercard kan göra allt så visst, men jag vill vara helt säker på det.

Alla "Slowdowns" kommer ifrån de olika saverutinerna som finns och det återfinns endast på GBA spelen. Patchar du spelen utan "Real Time Save" så får du inga "Slowdowns". Filmläget blir nog likabra, med tanke på att det utvecklas MPEG spelare till DS:en som du kan använda i M3, SC och alla andra flashkort utan några problem. Den enda romfil som patchern inte har klarat av att patcha är Splinter Cell och det kan mycket väl bero på att filen är felaktigt dumpad. De enda egentliga problemen idag är att

A) Du måste ha ett originalspel som har samma storlek på sparningsfilen som det spel du kör. Detta är dock redan åtgärdat och det skall komma en patch som löser det när som helst.

B) Vissa spel över 256mbit fungerar inte. Även detta kommer att lösas inom kort och skall tydligen redan vara fixat i CF versionen.

Detta är dock bättre än vad M3 har idagsläget. Där kan du inte ens spela dina egna dumpar överhuvudtaget än, utan du är tvungen att ladda hem spelen ifrån diverse hemsidor.

Det har förövrigt släppts en universiell patcher idag som fungerar på alla Flashkort och det är mycket möjligt att det fungerar med M3.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum