Permalänk
Medlem

En fråga om Vems?

Hej, har lite funderingar då min syster och jag bråkar om att datorn är "våran" ..

Jag säger att det är min..
Hon säger att det är våran ( Familjens )

Jag har köpt datordelar ( se sign ) i mitt namn och mina föräldrar har betalat och då kommer frågan.. är det Min eller är det Deras

Jag har beställt
Dom har betalat

Borde ju vara mina eftersom dom står skrivna på mig?

Vems är datorn?

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

Men för i h-e har dina föräldrar betalat för den är datorn deras, oavsett vad som sägs rent "juridiskt sett".

Dela med dig till systern din tills du har råd att köpa själv.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Håller med!

Permalänk

Ja det är klart! Man måste både beställa OCH betala om man vill äga en dator själv förståru :D. Annars skulle jag kunna beställa datordelar till min polare som ska köpa dator och hävda att de ät mina!

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

haha.. som dom andra sagt. dagens skratt "TACK Moscow".

Till frågan. De är familjens, eftersom du inte betalt = inte dina grejer

//Frazz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade varit din om någon betalat och du fått det i present. Men någe sådant står det inte om. Jag kan ju säga att mina föräldrar bör köpa det, det och det men ändå är det inte min ju.

Permalänk
Medlem

ok ok .. så jag äger inte delarna/datorn =/

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

äuhm... du skapar alltså en forum tråd på sweclockers.com för detta..
imorgon glider jag in på konsum. "den här mjölken har jag köpt, med mammas pengar, å jag får inte dricka =(( buuuuhu!"

defenitivt en "keeper" detta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meanie_
äuhm... du skapar alltså en forum tråd på sweclockers.com för detta..
imorgon glider jag in på konsum. "den här mjölken har jag köpt, med mammas pengar, å jag får inte dricka =(( buuuuhu!"

defenitivt en "keeper" detta..

vadå ska jag ringa konsum och fråga ifall det är min dator eller?

keeper?

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

Och det blir ju bara bättre!

Nu har du gjort både min morgon och kväll.

Iaf ironi skulle vara en del av bilden spelar det fan ingen roll, eftersom du gör det hela så bra.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
vadå ska jag ringa konsum och fråga ifall det är min dator eller?

keeper?

Nej, du ska ringa dit du köpt datorn, och säga "Jag har köpt en dator i mitt namn och mamma betalade allt, men nu säger syrran att det inte är bara min dator, buuuhuuuu!"

Den som sett Austin Powers in Goldmember vet vad en keeper är.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

klart det inte är din dator, skaffa jobb och köp en egen för _egna_ pengar

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

jag förstår inte hur ni kan tycka det är kul men iaf..

Jag har köpt en ny dator.

Hennes startar inte

Hon vill sitta på min

Jag vill inte att hon sitter vid min

Hon säger att det är Våran

Jag säger att det är Min

Jag ville veta vems den är, jag är inte så smart så jag kunde inte klura ut det själv så då frågade jag er.. ( jag vet inte varför jag trodde ni var smartare men )

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

haha.. sluta skriv.. skrattar så jag får kramp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo tack det var dagens garv !

Permalänk
Medlem

No Hard Feelings Moscow, men får man fråga hur gammal du är?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djfrazz
No Hard Feelings Moscow, men får man fråga hur gammal du är?

Det vill du inte veta.

Min syster är iaf 18

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

okajj..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klok syster i vilket fall som helst

Permalänk
Medlem

Har du telefonnummer till henne?

Permalänk
Medlem

Men förstår ni inte? Han har ju massa hemliga saker på datorn (*host*porr*host*) som han inte vill att syrran ska se!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Re: En fråga om Vems?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
Jag har beställt
Dom har betalat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
Jag har köpt en ny dator.

Är det bara jag som inte får detta att gå ihop?

Alltså datorn är, hur du än ser på det hela, dina föräldrars då dom har betalat för den. Sen är ju en intressant fråga vad dina föräldrar tycker i frågan?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Re: Re: En fråga om Vems?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimse
Har du telefonnummer till henne?

Jag tror inte hon blir så glad om halva swec ringer henne..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Men förstår ni inte? Han har ju massa hemliga saker på datorn (*host*porr*host*) som han inte vill att syrran ska se!

Tyvärr inte!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Är det bara jag som inte får detta att gå ihop?

...

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

nä nu lägger vi ner med lynchningen tycker jag. tråden borde iaf låsas.

alla reagerar på dig moscow för att du ställer denna fråga på sweclockers. inget här har någonting med det frågar att göra. sök juridisk hjälp om det är så att du vill fajtas om "din" dator.

uppfattar du det som att föräldrarna gett dig pengarna i "present" för att köpa dator till dig själv eller har dom bett dig köpa en dator till huset för de pengarna?

ett hett tips är väll att fråga dem som jag såg någon annan skriva här nedan, istället för att fråga swec-hängare.

Permalänk
Medlem

Moscow:
inse att datorn inte är din bara för att du har beställt den. du måste betala för att äga.

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

har lär ju driva från början till slut

Permalänk
Medlem

Varför tror alla att han skojar? Tråden kanske är seriös fast inte så allvarlig. För att vara lite jobbig så säger jag att datorn är din Moscow

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meanie_
nä nu lägger vi ner med lynchningen tycker jag. tråden borde iaf låsas.
uppfattar du det som att föräldrarna gett dig pengarna i "present" för att köpa dator till dig själv eller har dom bett dig köpa en dator till huset för de pengarna?

Exakt.

Om du har fått datorn eller pengarna du köpte dem för i PRESENT så ÄGER du datorn och kan bestämma över den

Om du har köpt en dator för pengar som inte är din e.g. köpt en dator till hushållet så äger du ju INTE datorn själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow

Jag har köpt datordelar ( se sign ) i mitt namn och mina föräldrar har betalat och då kommer frågan.. är det Min eller är det Deras

Jag har beställt
Dom har betalat

Borde ju vara mina eftersom dom står skrivna på mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av djfrazz
No Hard Feelings Moscow, men får man fråga hur gammal du är?

Du skriver inte här hu gammal du är, men att din syster är 18. Om vi då antager att du är hennes lillebror har du alltså beställt datorprylar på nätet i ditt namn?
Om så är fallet att du är under 18 och beställt datorprylar för den stora summan så är det ÄNDå dina föräldrar som kommer att få ta ansvaret eftersom att du inte är myndig. Egentligen begår butiken ett brott när dom säljer saker till minderåriga. Tror det står något om att det skall vara en "rimlig summa", vilket din dator definitivt inte kostade om du är under 18 och ej har en fast inkomst. Jag vet att denna regel sällan efterlevs, men just for the record då su undrade över det juridiska

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »