Koppla CTRL+F1 till musknapp?

Permalänk
Medlem

Koppla CTRL+F1 till musknapp?

Fråga 1: Jag har en mus med 1 sidorknapp. Jag måste få denna knapp att kopplas till CTRL+F1. Någon som har en aning om hur jag ska gå tillväga?

PS. Testade med den trådlösa musens drivrutiner och man kunde välja olika aktiviteter som skulle associeras till samtliga knappar. Men tyvärr fanns inte CTRL+F1 eller sådana kombinationer utan bara F1 till F10 och de vanliga Windows aktiviteterna som att minimera fönster och dylikt. Inte heller kunde man välja något speciellt program som skulle startas till knappen. DS.

Fråga 2: Hur får jag en fil (genväg) att associeras med CTRL+F1. Så när jag klickar på filen så är det samma sak som att jag trycker på CTRL+F1?

Detta för att jag använder TVtool och vill växla mellan skärmar med musknappen. Och jag vill lägga en genväg på Autostart så att datorn växlas till TVmode automatiskt varje gång datorn startas.

Permalänk
Medlem

Korkommandon fungerar med microsofts musdrivrutiner(inte dom du får med winXP utan den lite bättre versionen som kallas intellipoint).
Finns ett alternativ som heter "keystroke" där du kan lägga in egna kortkommandon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Korkommandon fungerar med microsofts musdrivrutiner(inte dom du får med winXP utan den lite bättre versionen som kallas intellipoint).
Finns ett alternativ som heter "keystroke" där du kan lägga in egna kortkommandon.

Hmm kan du förklara lite närmre?

Permalänk
Medlem

Workspace Macro Pro är ju ett program som kan utföra sådana uppgifter. Men då måste man betala runt 300 spänn och det kan vara lite dyrt för ett sådant litet program.

Vill du ha det gratis (vilket säkert också finns) får du fråga någon annan som vet.

Visa signatur

cause every passing minute...