Permalänk
Medlem

gravyr och Fönster!!?!

ok ska ju till dreamhack och gravera och leka .. och gainward ville ha en dator i sitt bås av mig så colorcase hjälpte till med chassit som blev ett silverstone TJ05, riktigt trevlig chassi. (kommer sitta hos colorcase under DH och gravera)
Epox sponsrade med ett sli moderkort 5nva+sli och gainward med 2x7800gtx golden sample kort, Intel sponsrar med cpuér och i denna kommer det sitta en extreme edition så det vara bara sätta igång .. problemet med chassit var just det att det är svårt att visa ett par grafik kort i en burk utan fönster så det ska åtgärdas..

oki back to buiss

chassit

skall graveras

efter första vändan med grovgravering

lite ifyllnad

lite till

å lite till.. det går frammåt men segt som fasen och mycke nötande..

börjar ta form..

sida klar

ok luckan i fronten skall bort så bara börja skruva

å där ligger den

och det skall graveras lite mer..

efter första grovisen så ser det ut som en treåring lekt med dremeln

mycke så skall fixas till och fyllas

och har tagit form ..lite nice

det var den "lätta" biten ..

ser faktiskt "rätt" ok ut

ok fönster dags .. vill inte ha ett helt fyrkantigt fönster utan lite form men inte för mycke .. så tar motiven som skall ingå och sen blir det frihand resten ...

börjar med nedre hörnan, kommer på att jag inte vill ha 2 såna utan tar bara denna ..

en liten utsvävning .. som passar hyffsat ..

tar med er i tidsmaskinen och hoppar fram ett par timmar.. och nu skall det göras fönster..
[img]http://torak.mine.nu/~gotall/silverstone/images/DSCF5034.jpg[img]

tejpat och sågat med sticksåg så e de bara ta filen och fila för hand..

där så är det utsågat , filat, graverat, och "JAG" tycker det blev skitsnyggt..

och plexi skivan som ska dit..

så blev det ..

ok detta kommer ta lite tid då det saknas lite grejjer just nu men på g.. detta ska i

1 av korten som ska i..

Permalänk

ser snyggt ut.. men har du lust o länka om bilderna

edit: nu funkar alla utom 2 eller 3 bilder sjukt snyggt iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Alltså detta är fanimej det snyggaste du har gjort imo!
Undermedvetet får det pluspoäng pga att jag älskar chassit i sitt orginalutförande, men detta är kärlek

Saknar fler ord...

Permalänk
Medlem

Wow dina gravyrer blev OTROLIGT snygga, speciellt de som gick i linjer vid fönstret, verkligen dösnyggt. Hur fäste du fönstret?

Permalänk

*torkar en tår* Detta måste utan tvekan vara det abslolut snyggate du någonsin gjort! Kan inte annat än grattulera för ett grymt snyggt bygge

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag blev kär när jag såg det chassi, gravering och nötning är garanterat ett av de vackraste modd-elementen som finns...

Visa signatur

Athlon 64 3000+ @ 3500+ | Thermaltake Venus 12 | Asrock Dual Sata II | Nx6600 | 80 Gb Pata (Part; 60,15) | 6 Gb Pata | 200 Gb SataII | Samsung DVD/CDRW combo | Mx310 | LG Flatron L1715S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
Säljchef

Du är kung gotall.. that's all.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

omg, efter varenda sån här tråd vill jag bara börja gravera mer och mer

Måste test nån dag :3

Permalänk
Medlem

otroligt grymt fönstret blev bra med kanterna runt om fortsätt jobba nu ;P

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

sweet

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Fönstret var underbart, men gravyren på fronten passar inte så bra in imho. Väldigt bra och skickligt gjort

Permalänk

du gotall du skulle inte kunda ta en närbild på nåt lite störe graverat område? vill se hur ytan blir när du har greverat så jag kan jämföra med mitt eget:D

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Proffsmoddare

joo..gotall..funkar dom där coolermaster lysrören bra?...har tänkt å köpa mig ett par likadana men uv men tänkte höra med nån som har prövat dom först.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det jag tyckte var snyggt var ramen runt fönstret, men det börjar bli lite tjatigt med drakar och celtic.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

finnt som fan. ska bli härligt o se den IRL.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

dom funkar kanon .. vet inte om det är nån skillnad egentligen mot andra märken .. men jag kan varmt rekommendera dom . då jag hällre använder nåt med ett märke på än utan ...

det med att det är tjatigt med tribals och keltiska motiv .. jo det brukar komma upp i alla trådar där man gör nåt sånt .. kan bara svara som alltid .. "JAG" tycker det är så helsikes snyggt så därav gör jag dem ...

den kommer stå i gainwards bås som "monster" maskin...

Permalänk
Medlem

Kan du inte gravera gainwards tjejen som dom har på alla förpackningar? Det vote liksom gainward då

Permalänk
Medlem

bra idé konne- jag tycker också gotall borde göra det
Det hade varit coolt

Permalänk
Medlem

Hm du graverar linjerna rakt genom pappret utan att skissa? Måste prova själv, skulle spara oerhört mycket tid då

Permalänk
Medlem

F-Ö-R-B-A-N-N-A-T- S-N-Y-G-G-T-!
Fy fan, riktigt stiligt.
Good Luck!

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Alla ni som tycker den är snygg borde få lite smisk

Den är så J*vla mycket snyggare än snygg

Finaste modden jag sätt på länge ^^

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk

grymt snyggt!! jobba nu på som en av snövits dvärgar så vi får se mer bilder:D!!

måste bara fråga en noob fråga:
när du tejpat upp pappret på chassit graverar du då rätt igenom pappret då? eller målar du upp de på något smart sätt?

Permalänk
Medlem

graverar genom pappret bitvis ... då man inte ser vad som händer under pappret .. sen så blir det ju bara SKIT kvar av pappret så det brukar vara lite halvsvårt att slutföra genom pappret .. risken att nålen slinter iväg är rätt stor .. sen att det spar tid vet jag inte om jag håller med om .. då först sak du grovgravera för att få linjer, vill säga samma som du målar upp .. problemet är att du inte kan ånrga det om du gör fel .. sen ska du gå på med finare stift efter du tagit bort pappret för att släta ut linjerna då de inte blir så fina när man kört genom pappret,, sen ska man gå på själva gravyren för att göra finishen .. så spara tid vet jag inte om man gör .. men det funkar för mig

Permalänk
Medlem

s a t a n va snyggt!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Kan vi inte få se gainward flickan på toppen? Plz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Kan vi inte få se gainward flickan på toppen? Plz

Toppen hon ska va nere i botten

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt, du lär ju tjäna en del pengar bara för att hålla på med det där men efterallt är det din hobby, fy va snyggt keep up good work!

Offtopic : Jag ska önska mig en dremel i julklapp

Permalänk
Medlem

stöööört snyggt..

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!