Lost Coast Techdemo till Half-Life 2 är ute nu

Permalänk
Medlem

Skitkul. Jag lyckas inte starta skiten. Allt annat funkar förutom Lost Coast...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Sötast

Verkligen sweclockersanda här, småbarn

Edit: Säger TECHDEMO er någonting? Hur många av era andra speltillverkare släpper er techdemo på detta sättet? med kommentarer och en liten "spelbit" till och med?

Fan vad less man blir på er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Pinsamt att det tog så lång tid för dom att få ut det här.

Det som tog tid var ju inte att göra själva banan utan att koda HDR effekterna lägga in dom i motorn och optimera allt.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Ingen har tagit upp kommentarerna.
Jag tyckte det var rätt intresant att höra vad teamet hade att säga om banan sammt tekniken. Finns en "gömd" kommentar en bit bakom speleran om man utgår ifrån var man börjar banan.

Sprang iväg för att hitta den vilket jag gjorde, man nästan anade att det skulle finnas. Efter det tänkte jag utforska lite till "bakåt" så hittade jag detta vackra ställe (utan noclip förstås):

http://www.monstersofmedia.se/swec/lost/end.jpg

Jäkla pirayor som naffsar en i benet när man ska på upptäcksfärd.

God idé av dem att lägga in kommentarer, jag skulle dock viljat höra mer om tekniken bakom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Edit: Säger TECHDEMO er någonting? Hur många av era andra speltillverkare släpper er techdemo på detta sättet? med kommentarer och en liten "spelbit" till och med?

Är med på den, det är verkligen förvånansvärt trevligt av dem att göra en spelsnutt för att visa tekniken. Man förstår att det har tagit sin tid!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt tycker jag. Ok de var kort men det var ju ett demo (men skoj), synd bara att de hackade som fan.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Verkligen sweclockersanda här, småbarn

Edit: Säger TECHDEMO er någonting? Hur många av era andra speltillverkare släpper er techdemo på detta sättet? med kommentarer och en liten "spelbit" till och med?

Fan vad less man blir på er.

Håller verkligen med. Låter precis som ett gäng bortskämda 14 åriga Doom 3 spelare.
"men hallå vad kort det var" "hallå vad konstigt jag fastnar i kyrkan" etc.
Känns lite samma som när man läste om den där journalisten som klagade på att dom hade gjort "en bok av sagan om ringen filmen" (nu var den väl iofs fejk men ändå). Altså en totalt oinsatt som har mage att yttra sig om något så gigantiskt.
Själv drog jag ihop ett långt mail till Gabe och tackade och sa att det var precis sånt här jag ville se mer av.
Tycker även att Lost Coast var den bästa delen jag lirat i HalfLife 2.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Men om alla tyckte detta var bra varför klipptes det bort.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Men om alla tyckte detta var bra varför klipptes det bort.

Det var inte nån bortklippt bana det var en ny bana som var gjord för att visa upp den upphottade Source motorn med HDR lightning.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Filma, någon!?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Håller verkligen med. Låter precis som ett gäng bortskämda 14 åriga Doom 3 spelare.
"men hallå vad kort det var" "hallå vad konstigt jag fastnar i kyrkan" etc.
Känns lite samma som när man läste om den där journalisten som klagade på att dom hade gjort "en bok av sagan om ringen filmen" (nu var den väl iofs fejk men ändå). Altså en totalt oinsatt som har mage att yttra sig om något så gigantiskt.
Själv drog jag ihop ett långt mail till Gabe och tackade och sa att det var precis sånt här jag ville se mer av.
Tycker även att Lost Coast var den bästa delen jag lirat i HalfLife 2.

Jag tror man klagar på att den utlovade timmen inte var en timme, utan 10 min .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt, fr.a. HDR-effekterna på vattnet och i klostret. Hackade en del ibland men ofta flöt det ganska bra, allt på fullt (1024x768 2xAA 8xAF).

När lovade Valve att demot skulle vara 1 timme? 10-20 minuter inklusive kommentarer är alldeles lagom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Det var inte nån bortklippt bana det var en ny bana som var gjord för att visa upp den upphottade Source motorn med HDR lightning.

Lost coast skulle vara en del av highway 17, men av nån anledning togs den bort.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk

Ehum... bara jag som lagt märke till att steam fortsätter att tanka något vid namn Lost Coast även efter den säger att det är klart?
http://img376.imageshack.us/img376/3447/que8xd.jpg

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk

Tyckte det såg skitsnyggt ut med HDR och det verkar inte vara så krävande ändå kunde köra 1280*960 med allt på high, reflect all 2AA 8AF utan hack.
Mums nu längtar man efter HL3=))

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

mär släpper dem de hela

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
mär släpper dem de hela

Det är hela.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

är det bara 10 min långt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
är det bara 10 min långt?

LÄÄÄÄÄÄS TRÅÅÅÅÅÅÅÅDEN! ... Tack

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Är detta vad valve har babblat om i steams nyhets ruta nonstop det senaste halvåret?!

En timme har jag inte hört någonting om däremot läste jag 30 min någonstans... 5-10 stämmer bättre.

Visst, det var kanske mest tänkt som ett techdemo men i så fall var det ännu sämre ser ut som vandliga HL2 som man smort in i vaselin, allting blänker inkl. gammla sten väggar och träplankor. Och ficklampan... Ser fan ut som om man håller självaste solen i handen. Värst av allt kanske ändå är att dessa usla effekter kräver enormt mycket av grafikkortet. Jag spelade, precis som jag brukar i HL2, i upplösningen 1280*960 med 4xAA och 8xAF och LC flyt ungefär lika bra som sirap medans jag i HL2 aldrig märkt av några problem med FPSen.

Det enda possitiva är väl att ljuset som kom in geom fönstret i kyrkan såg ganska fint ut men det var också allt.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
LÄÄÄÄÄÄS TRÅÅÅÅÅÅÅÅDEN! ... Tack

okej kanske inte skulle skrivet så men varför gör dem inte det längre än så?

Permalänk

Hur ska man göra? Combine spränger ju trätrappan efter grinden hela tiden... Kan någon förklara hur man ska göra?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Vilket skämt.
Detta var hur tråkigt som helst :/

Och snyggt? Meeeh... doom 3/quake 4 e fortfarande snyggare....

Aja... det va gratis iaf...

Erikholmgren: Hur i helvete kan du fastna på sånt här? Är du mega noob eller ?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Är detta vad valve har babblat om i steams nyhets ruta nonstop det senaste halvåret?!

En timme har jag inte hört någonting om däremot läste jag 30 min någonstans... 5-10 stämmer bättre.

Visst, det var kanske mest tänkt som ett techdemo men i så fall var det ännu sämre ser ut som vandliga HL2 som man smort in i vaselin, allting blänker inkl. gammla sten väggar och träplankor. Och ficklampan... Ser fan ut som om man håller självaste solen i handen. Värst av allt kanske ändå är att dessa usla effekter kräver enormt mycket av grafikkortet. Jag spelade, precis som jag brukar i HL2, i upplösningen 1280*960 med 4xAA och 8xAF och LC flyt ungefär lika bra som sirap medans jag i HL2 aldrig märkt av några problem med FPSen.

Det enda possitiva är väl att ljuset som kom in geom fönstret i kyrkan såg ganska fint ut men det var också allt.

det var mennigen att stenarna skulle blänka då de var blöta och solen reflekterade ljus från dem, eller något sådant

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Vilket skämt.
Detta var hur tråkigt som helst :/

Och snyggt? Meeeh... doom 3/quake 4 e fortfarande snyggare....

Aja... det va gratis iaf...

Erikholmgren: Hur i helvete kan du fastna på sånt här? Är du mega noob eller ?

håller inte med dig där..tyckte detta va riktigt mycket finare än doom3 o q4

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jo kommentarerna var kul att de slängde med. jag tycker hela demon var positiv, den var ju trots allt gratis, så man kan inte gnälla.
Men när jag spelade med kommentarerna på så gick det inte komma vidare ifrån kyrkan...inget hände. Men när jag spelade om banan utan kommentarer så fortsatte de ju komma fiender och så^^Då gick det komma vidare...

Half Life 2: Aftermath ska alltså använda sig av denna teknik antar jag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejlsn
Half Life 2: Aftermath ska alltså använda sig av denna teknik antar jag?

vi får hoppas de!

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

nu undrar jag bara när vi får pixel shader 3

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
det var mennigen att stenarna skulle blänka då de var blöta och solen reflekterade ljus från dem, eller något sådant

Jag prtatde om väggarna på kyrkan och dom andra husen ~50 meter över vattnet, dom ska absolut inte blänka.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Skulle vara kul om någon med ett system liknande x2 4800+, 2gb cl2 ram, 2st 7800gtx och dyl och tog screens på det. Skulle nog se bra ut då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Jag tror man klagar på att den utlovade timmen inte var en timme, utan 10 min .

Själv körde jag det på 25 min. Undersökte som vanligt varenda liten detalj, plus att jag körde med kommentarer.
Btw, själv missade jag först kommentarerna vid det trasiga fartyget bakom där man startar. Tyckte det var riktigt intressant. Dom som inte har hört den, gå dit.

Själklart skulle jag kunna köra en speedrun på 3-4 min som många här verkar ha gjort mer eller mindre, men jag tycker att det här är ett spel man bara ska stå och njuta av hur underbart perfekt det är.
Ifall man inte kunde se hur otroligt fint det var, beror det snarare på datorn.....

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar