Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Man smyger omkring och gör fel femtioelva gånger först, sedan lyckas man..

Nja, hittade en walkthrough på nätet istället :).

Permalänk
Medlem

fan jag tyckte spelet var SJUKT bra! har bara varvat det en gång så ngn gång till får man ju köra det

SPOILER
SPOILER
SPOILER

jag tyckte det vart ascoolt när man slogs mot oraklet! coola scener där

sen gillade jag att man blev ihop med polisbruden också!!

en sak jag störde mig på dock : snubben e död o genomfrusen, o hon har sex med honnom? kylatåligt underliv hon måste ha! haha

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
Har PC/PS2 versionen enorma lip sync fel? Timingen i lip-syncen är iaf katastrofal på xbox versionen. Det är typ det enda och det föråldrade grafiken som är negativt med hela spelet

Skulle inte påstå att PC versionen har katastrofal lip-sync men det kunde ha gjorts bättre (se på Broken Sword: Sleeping Dragon).

PC versionen har den bästa grafiken (förutsatt att man har någorlunda bra grafikkort) och jag tycker verkligen inte att den är föråldrad. Den är snarare riktigt stämningsfull och lyckas verkligen förmedla personernas känslor.

Permalänk
Medlem

Miljöerna är otroligt detaljerade och väl gjorda. Samtidigt som fysiken i spelet är skrämmande bra (kommer speciellt ihåg en scen där två barn jagade varandra i parken).
Dock är modelleringen på personerna inte den bästa. Jag menar efter att ha sett ansiksrörelserna i HL2 så krävs det än del för att inponera.
För övrigt så är grafiken ganska bra i spelet. Men det skulle behövas en del patchande för att slippa vissa irriterande buggar.

Permalänk
Medlem

Härligt spel!!

Permalänk

SPOILER __ SPOILER __ SPOILER __ SPOILER __ SPOILER __ SPOILER __ SPOILER

Fan vad sunkig storyn blev när man närmade sig slutet :/

Robotarna och allt alienskit passade ej in. Någon som håller med?

Uppskattade dock sexscenen med Carla ^^

SPOILER __ SPOILER __ SPOILER __ SPOILER __ SPOILER __ SPOILER __ SPOILER

Permalänk
Medlem

nej det tycker jag inte, var en bra story.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
nej det tycker jag inte, var en bra story.

The Purple Clan introducerades försent och var för flummiga :/

Permalänk
Medlem

Vad ska jag göra i biblioteket med den gammle kinesen?

Tappade bort mig helt när han höll på att prata och nu kan jag inte "spela tillbaka och lyssna på vad han sa"

Man ska leta upp någon bok.. Jag hittade lappen i Shakespear boken iallafall.

Någon som kan säga vilken hylla "hans" bok är? Hittade ingen Walkthrue

Permalänk
Medlem

skrev lite om det tidigare i tråden:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5775803...

se om det hjälper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R0s3n
skrev lite om det tidigare i tråden:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5775803...

se om det hjälper

Hittade

~~SPOILER~~~
Högst upp vit section 4e ifrån vänster

Men fyfan så creepy det är nere i källaren .. pallade inte med det när strömmen gick för Tjejen Nu springer jag runt med Tylor med en tändare....

Riktigt höjdar spel

Permalänk

ok, jag är nog sämst på det här. Fastnar på första barndomssekvensen på militärbasen där man ska klättra över stängslet. Hur jag än bär mig åt trillar ungjäveln ner hela tiden. Kör på Xbox. Några tips?

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra spel det här.

Riktigt nyskapande. Atmosfären och storyn är fantastisk.

Lite för mycket knapptryckningar tycker jag dock och pusslen är alldeles för enkla. sen tror jag spelet hade varit roligare om man bara spelade Lucas. Polisarbetet är inte alls lika inspirerande och roligt och sedan känns det löjligt att spela 'båda' sidor.

Men det är underbart med ett ordentligt nyskapande spel. Har nästan tröttnat på alla gamla spelideer så ngt nytt behövs verkligen.

Kan bara hoppas att spelet säljer riktigt bra så att fler hänger på med liknande spel.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slartibartfast
ok, jag är nog sämst på det här. Fastnar på första barndomssekvensen på militärbasen där man ska klättra över stängslet. Hur jag än bär mig åt trillar ungjäveln ner hela tiden. Kör på Xbox. Några tips?

Jag hade också problem med stängslet...! Jag kör iofs på PC så det kanske är två olika problem, men det som jag gjorde fel var att jag rörde musen på fel sätt. Det gäller att titta noga i vilket mönster man ska röra den (styrspaken i ditt fall antar jag...) för att lyckas klättra över. Vill minnas att det var först åt vänster och sedan i en båge upp till höger eller något...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
varför skulle man vilja förstöra? Klart man ska lösa mordet. Om man lever in sig i sin roll så klart. Du kan ju alltid göra ditt sämsta men det är inte meningen med spelet.

men om man vill klara de som "mördaren" då? å komma undan eller nåt? har nyss börjat spela och började också undra lite:P får väl köra igenom de en gång till sen , för de är väl där man väljer olika vägar å gå så de blir en annan story nästan, eller ett annat slut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
men om man vill klara de som "mördaren" då? å komma undan eller nåt? har nyss börjat spela och började också undra lite:P får väl köra igenom de en gång till sen , för de är väl där man väljer olika vägar å gå så de blir en annan story nästan, eller ett annat slut

Jag gjorde så bra ifrån mig jag kunde på båda sidorna, och jag blev helnöjd med slutet. Rekommenderar dig att göra samma sak, iaf första gången du spelar igenom det. Roligare så

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
men om man vill klara de som "mördaren" då? å komma undan eller nåt? har nyss börjat spela och började också undra lite:P får väl köra igenom de en gång till sen , för de är väl där man väljer olika vägar å gå så de blir en annan story nästan, eller ett annat slut

Tyvärr så blir storyn det samma oavsett dina handlingar. Du tvingas automatiskt in på en väg. Det förstör en stor del av tanken men spelet. Det är inte alls så banbrytande som utvecklarna vill påstå.

Men det är riktigt kul om man ser det som ett vanligt spel.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

Jag är på andra "barndoms minnet" nu .. fan vad jobbigt o tråkigt

Ett stort minus ifrån mig är.. Dessa när man ska trycka på

Blue green red yellow.. sakerna.. man missar ju allt i bakgrunden och vad som händer eftersom man måste trycka comobs ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
Tyvärr så blir storyn det samma oavsett dina handlingar. Du tvingas automatiskt in på en väg. Det förstör en stor del av tanken men spelet. Det är inte alls så banbrytande som utvecklarna vill påstå.

Men det är riktigt kul om man ser det som ett vanligt spel.

jo jag har börjat märka de nu.. men de är väl bra så länge man inte tänker på de:)

men nu sitter ja som lucas inne på banken, så kommer tyler och ska fråga ut mig, men de går inte mer för hans "hälsa" går ner direkt för den minskas 2 ggr vad man än säger å gör:S
nån som vet vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Hittade just detta underbara lir. Bästa liret i genren på länge. Härlig känsla.

PS. Tur att man spelar keyboard annars hade jag aldrig klarat övningarna

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Hittade just detta underbara lir. Bästa liret i genren på länge. Härlig känsla.

PS. Tur att man spelar keyboard annars hade jag aldrig klarat övningarna

Håller med fullständigt Kan dock inte hålla med dig om keyboardet. Körde mitt på xbox och jag tyckte det var enklare att köra med handkontroll.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

helt sjukt skönt spel dock lite för kort spelade igenom hela spelet mellan ~00:00-08:00 första gången. helt klart ett av dom bästa "thriller/äventyrs" spelen som gjorts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
helt sjukt skönt spel dock lite för kort spelade igenom hela spelet mellan ~00:00-08:00 första gången. helt klart ett av dom bästa "thriller/äventyrs" spelen som gjorts

Mm... håller med. Alldeles för kort spel....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

en fråga vilken e action knappen ? som man gör allt med ? grymt spel annars tror jag nån som kan hjälpa ?

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedway
en fråga vilken e action knappen ? som man gör allt med ? grymt spel annars tror jag nån som kan hjälpa ?

Det beror på vad det är för sak du ska göra, ibland är det upp, ibland ner eller höger/vänster

Kör tutorialen så fattar du hur det funkar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat när tjejen ska förhöra mördaren på hans kontor för första gången. Deppomätaren går ner i botten och game over. Vad jag än svarar och gör så blir han ändå så knäpp att dom låser in honom för gott.

Måste jag börja om från en tidigare save och arbetara upp deppomätaren, eller finns det något annat sätt? (Fusk?)

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Jag har fastnat när tjejen ska förhöra mördaren på hans kontor för första gången. Deppomätaren går ner i botten och game over. Vad jag än svarar och gör så blir han ändå så knäpp att dom låser in honom för gott.

Måste jag börja om från en tidigare save och arbetara upp deppomätaren, eller finns det något annat sätt? (Fusk?)

---spoiler---

svara bara på frågorna och skit i att trycka på gul/röd/blå/grön

---

Permalänk
Medlem

Aha, man ska strunta i knapptryckningarna, tänk att det var så lätt ändå

Tackar.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Var ett ruggigt coolt och spännande spel, med riktigt bra stämning. Synd att det var så kort som sagt, skulle gärna ha sätt bra mycket mer!

Tycker även The Purple Clan var lite löjlig... varför skulle de dra in nån Halvtaskig AI-skit i storyn? De har ju inget med resten av storyn att göra typ...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Var ett ruggigt coolt och spännande spel, med riktigt bra stämning. Synd att det var så kort som sagt, skulle gärna ha sätt bra mycket mer!

Tycker även The Purple Clan var lite löjlig... varför skulle de dra in nån Halvtaskig AI-skit i storyn? De har ju inget med resten av storyn att göra typ...

Nej, deras intåg i det hela var bara ologiskt och förvirrande.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"