need for speed most wanted demo ute

Permalänk
Medlem

jäklarns, detta var nog det sämsta NFS spel nånsing.
ingen känsla och kontroll alls, allt bara hoppar och vibrerar.
Underground 2 är riktigt bra i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Värdelös kontroll på bilen...

håller med, känns som om bilen flyger åt alla möjliga håll.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Imponerande optimerat men satan va dåligt spelet i sig var. Noll känsla verkligen. NFSU var ju rena drömen gämför med detta. Tråkigt då det roligaste som finns inom bilspel är att köra på landsvägar med massa mötande trafik och med polisen i häcken....

/Viktor

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

På tal om polis, här kör man nån superbil som viper eller golf i demot och ändå ligger poliserna (jäklit många också) och bara puttrar lite brevid? va har dom under huven egentligen.

har iof varit så i alla Nfs serier men endå.. NFS borde väl endå ha utvecklats.. uch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Samma effekter går att göra utan HDR. Det du ser är bara bloom effekter av ljus.
Det där med tunnel är ett gammalt trick..kör hl2 highway 17 lr vad banan heter.

Vill du se redig HDR ska du köra FarCry! Där märker man hur datorn beräknar ljuset när det sakta justeras efter omgivning.

Ah ok. Då hade jag missförstått det där, tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
På tal om polis, här kör man nån superbil som viper eller golf i demot och ändå ligger poliserna (jäklit många också) och bara puttrar lite brevid? va har dom under huven egentligen.

har iof varit så i alla Nfs serier men endå.. NFS borde väl endå ha utvecklats.. uch

Det sitter nog en V8 på en 350 rejäla hästkrafter i polisbilarna skulle jag tro.
Fast om de inte anpassade polisbilarnas prestanda efter den egna bilens vore det ju omöjligt att köra ifrån dem med en otrimmat VW Golf och jättelätt med en råtrimmad Porsche Cayman.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Rätt skoj men jag måste verkligen uppgradera datorn

Du klarar det antagligen på högsta inställningarna med 1024 annars..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
jäklarns, detta var nog det sämsta NFS spel nånsing.
ingen känsla och kontroll alls, allt bara hoppar och vibrerar.
Underground 2 är riktigt bra i jämförelse.

Exact samma sak sa jag oxå. Tyckte att Underground var mycket mer inlevelserikt.
Detta suger.
Besviken.

Permalänk
Medlem

Alltså jag förstår verkligen inte alla som klagar på "kontrollen" eller "känslan" jag som normalt bara lirar simulatorer tycker att detta spel är ett klart lyft från Underground-serien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
På tal om polis, här kör man nån superbil som viper eller golf i demot och ändå ligger poliserna (jäklit många också) och bara puttrar lite brevid? va har dom under huven egentligen.

har iof varit så i alla Nfs serier men endå.. NFS borde väl endå ha utvecklats.. uch

Det är väl samma sak som i alla NFS spelen. Gummibands-effekten

Desto längre ifrån dig dom kommer, desto mer bonushastighet får dom. Det var inte helt ovanligt i NFS:U ettan att medans du låg och puttrade i 340km/h så kom motståndarbilarna förbiflygande i nästan dubbla din hastighet, sakta in lite mystiskt eller släpas genom en kurva som på räls, krasha, sen börja om hela processen.

Jag har NOLL förväntningar om realism i spel från EA, så jag kör dom här bara för att ha lite kul i äkta arkadanda.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

Går i 2200 ifrån fragzone iaf

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

jippie, tankar i 1,8 kb/s
hoppas att det går upp snart

edit: 60 kb/s

Permalänk
Medlem

Hade mina aningar om att spelet skulle vara dåligt och så var den det också, dags att vakna och spela GT Legends

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandy_nisse
Rool, när du är på options tryck 2 så kommer det upp mer inställningar.
Provade med max men det flöt inte spec bra kan jag säga:(
Så 1024x768 med medium fick räcka:)

Tack, funkade finfint.

Permalänk

Tycker faktiskt att det var riktigt riktigt underhållande att ha polisen efter sig. Och så himla dålig känsla tycker jag inte att det är. Helt ok för att vara arkad.
Det enda som jag vill klaga på är just ifall polisen plötsligt kommer köra runt i övertrimmade Gallardos alá Hot Pursuit 2.
Vitsen med att man trimmar bilen och gör den snabbare är ju mestadels att man ska ha överläge mot de andra. Nog för att det ska vara lite svårt hela tiden, men kom igen, polisen har inga monster bilar. En gallardo på hela italiens poliskår och det är det enda jag har hört om någon polis.
Nej, sätt in helikopter och bågar istället så det blir lite som verkligheten iaf.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Alltså jag förstår verkligen inte alla som klagar på "kontrollen" eller "känslan" jag som normalt bara lirar simulatorer tycker att detta spel är ett klart lyft från Underground-serien.

Ska ge det några försök till men. Jag Tycker också väldigt mycket om känslan i tex. simulatorbilspelet Richard Burns rally. Där är känslan kanon. Men jag tycker även att känslan i NFSU är riktigt bra. Det är helt två olika stilar, "körkänslor" som funkar i sina samanhang. Och då jag kör med snabba bilar på landsvägar, med polisen bakom mig och mötande trafik framför vill jag ha mer arkadkänsla. Tycker helt enkelt att det passar sig bättre. Vill snabbt kunna vränga för föremål etc. Inte på ett direkt överdrivet sätt men inte heller helt realistiskt.

Visst är det Arkadkänsla men den sitter inte där den ska.

Nåt sånt.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Funkar kanonbra här oxå med 9800 PRO @ XT ,, testade fraps o ligger oftast 40+ i 1024x768 max på allt utom AA o skuggor .. skuggorna fula iaf hehe

Permalänk
Medlem

Hmm. har spelat lite nu och visst är det kul att bli jagad av poliserna. Men det jag inte gillar är hur bilen rör sig plus att bilen inte reagerar "direkt" på en styrning. Fult då man i slowmotion svänger. Ingen känsla alls där.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

det känns som om man hela tiden glider

Permalänk
Medlem

Min bil bromsade automatisk när jag stod still så att den "börnar" iväg..
Det är ju skitsämst,

Permalänk
Medlem

Laddade precis ner demot! Den här delen är bäst enligt mig, helt klart!

Visa signatur

CPU - INTEL | AMD |

Permalänk
Inaktiv

Detta spel gillar jag skarpt. Det är en blandning av NFS HP 2 och NFS:U och det gillar jag.

Har förbokat mitt exemplar, fast till xbox; hos discshop.

Permalänk

Gillar verkligen spelet, grafiken, polisjag och allt förutom styrningen.

Kör med en Wingman Formula ratt genom gameporten och det är alldeles för känsligt... ingen som vet om det går att ställa om det i spelet eller i windows, känsligheten alltså!?

Kommer garanterat spela fullversionen, men måste fixa så känsligheten i ratten är bättre.

BTW, ingen som tycker det är omöjligt att köra vipern och svänga samtidigt som man gasar? Man glider ju bara...

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno
Det är väl samma sak som i alla NFS spelen. Gummibands-effekten

Desto längre ifrån dig dom kommer, desto mer bonushastighet får dom. Det var inte helt ovanligt i NFS:U ettan att medans du låg och puttrade i 340km/h så kom motståndarbilarna förbiflygande i nästan dubbla din hastighet, sakta in lite mystiskt eller släpas genom en kurva som på räls, krasha, sen börja om hela processen.

Jag har NOLL förväntningar om realism i spel från EA, så jag kör dom här bara för att ha lite kul i äkta arkadanda.

Catch-up "OFF" i options.

Det var det som fick mig att ÄLSKA det här spelet.

Permalänk
Medlem

Tycker när man bromsar så är det helt konstigt.

Permalänk
Medlem

Inte alls vad man väntat sig. Hoppas det riktiga spelet har MYCKET mer att erbjuda.

Permalänk
Medlem

kan man ändra fån Mp/h till Km/h? tycker det är jobbigt med mp/h... vill ha en bra beskrivning om det går att ändra för jag hittar inte den inställningen.. piis

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssson
kan man ändra fån Mp/h till Km/h? tycker det är jobbigt med mp/h... vill ha en bra beskrivning om det går att ändra för jag hittar inte den inställningen.. piis

Ja, det finns en inställning under options om du vill ha måtten angivna som "imperial" eller "metric"...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

ok tackar

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem

Ujuj. Testade precis demot, körde runt lite med Porschen och det kändes som om man gled runt på is, men det var fortfarande lika mycket go-kart känsla som i NFSU när det gäller att man har alldeles för mycket väghållning.

Edit: För att klarlägga, om man ligger i 240km/h och kan ta sig igenom kurvor med full gas utan att tappa greppet så är det lite väl löjligt.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·