BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Vad irriterad jag blir:
Jag sätter c4 på alla fiendens artellerikanoner och precis som jag trycker av så blir jag dödad och flyttad till andra laget så att saker händer i denna ordning ( av någon dum anledning) : Första kanonen sprängs | jag dör och blir flyttad | andra och tredje kanonen sprängs |

Alltså : Jag får 1 poäng för att spränga strategiska saker och 2 team damage :S Skit!

Kan inte låta bli att skratta Snacka om otur. Har det hänt flera gånger?

Permalänk
Inaktiv

och det händer sådär jätteofta? inte för att verka dryg och så, för det var säkert lite störande, men -2/-4 poäng är inget, iallafall jag, klagar över ;]] du fick dem ju iallafall sprängda

Permalänk
Medlem

F#&¤ DICE

Fan, går inte installera bf2. Installationen avbryts med
"LaunchAppWait failed with dxsetup.exe"

Har det nåt med directX att göra?

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk

Någon mer än jag som fått att CD-nyckeln inte är giltig?
Har spelat sedan det släpptes (orginal givetvis) och fick förra veckan upp det meddelandet att den inte var giltig. Snacka om att jag blev snopen och lite arg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle

Kan inte låta bli att skratta Snacka om otur. Har det hänt flera gånger?

Nja inte direkt
Men trögheten på kulor och annat känns långsam då man kan döda någon efter att man dött då skotten går så långsamt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
och det händer sådär jätteofta? inte för att verka dryg och så, för det var säkert lite störande, men -2/-4 poäng är inget, iallafall jag, klagar över ;]] du fick dem ju iallafall sprängda

Nej men jag bryr mig inte om poängen, tyckte det var lite konstigt bara (okej jag vart lite irriterad precis när det hände men...)

EDIT: "Ska" man ha patch 1.12 även fast man inte har bf2: sp ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
hmm har för mig att det står nånstans i denna tråd,.

Jag testade detta då de var på tapeten, men det var bara första gången det funkade för mig sen gick det lika segt som vanligt igen

+ att det tar massa extra hdd-utrymme så installerade jag om spelet, och fixade lite mera ram, o vips, så är man inne först (läs bland de första) på servrarna efter ett kartbyte!

Hoppas du blev lite klokare

Jo måste skaffa mer så jag har 1Gb iaf i minne. Gör nog en del då kanske för laddningen.. Annars, hur var det man gjorde för att "packa upp" eller hur det nu var? Hur mycket mer HD minne tar det då upp?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan

EDIT: "Ska" man ha patch 1.12 även fast man inte har bf2: sp ?

Det är att rekomendera. stort sett alla servrar kör väl på 1.12 nu

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk

Varför tar det så j#vla lång tid att ladda ner patchen????

Permalänk

Överskattad expansion.

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk

Tips till er utan SF-Expansion

Lämpligt när man kan logga in sitt konto på en dator som har SF installerat... spela online en match och sen har EA uppfattat att ditt konto har SF så kan man spela med upplåsta SF-vapen utan expansion på sin egen dator igen

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk

Jag gillade SF expansionen. Skönt med mörker banor, linbana mm.... rekomenderas varmt....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Någon som vet varför spelet stänger ner sig själv utan vare sig felmeddelande eller varning?
Man hinner spela en stund innan det sker och plötsligt är man ute på skrivbordet igen.

Riktigt jobbigt!!!

Nej jag har inte en susning men jag lider dessvärre av samma problem.

Sedan patchen kom har det varit ett värre helsike än nånsin för min del.
Tilläggas bör att jag även skaffade SF på relasedagen och det blir likadant när jag lirar där.
Är i stånd att sluta spela BF nu.
Jag har bara haft trubbel sedan jag skaffade vanilj i mitten av juli :-C

Just nu har jag problem med att jag oförklarligt slängs ut i windows, att jag blir utslängd pga modifierat innehåll (vilket jag inte har), att jag får ett minnesfel "BF2 memory sanity check" som gör att spelet hänger sig i mapladdning, då jag tvingas ctrl-alt-del ut i win, samt att jag har rysliga problem att connecta till kontoservern när jag ska logga in i spelet.

Detta gör på det hela taget att en spelkväll med 25-30 minuters faktiskt speltid
i själva verket tar 2-3h med en massa svärande och avbrott hela tiden.
Synd att spelet är så pass roligt, annars hade jag gett upp för länge sedan.

Jag hoppas verkligen att det kommer en patch snart som hjälper bort dessa problem.
Serverbrowsern är ju också grymt tjurig.

Jaja. Den som lever får se!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

We at DICE and EA are committed to on-going support for Battlefield 2. We're pleased to see that so many of you are still playing the game on a regular basis and continue to support it and the community with some great mods and movies (We're big fans of the machinimas, so keep them coming guys, and MINE, you guys rock!).
We wanted to let you know that we're already hard at work on a post 1.12 update. While we can't go into details about it, yet, rest assured that we're checking the forums, listening to our customer support teams and working hard on the features that YOU'VE asked for. As soon as we can give more concrete details, we will. Just know that we're all 100% into making Battlefield 2 the very best that it can be.

http://www.eagames.com/official/battlefield/battlefield2/us/e...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
We at DICE and EA are committed to on-going support for Battlefield 2. We're pleased to see that so many of you are still playing the game on a regular basis and continue to support it and the community with some great mods and movies (We're big fans of the machinimas, so keep them coming guys, and MINE, you guys rock!).
We wanted to let you know that we're already hard at work on a post 1.12 update. While we can't go into details about it, yet, rest assured that we're checking the forums, listening to our customer support teams and working hard on the features that YOU'VE asked for. As soon as we can give more concrete details, we will. Just know that we're all 100% into making Battlefield 2 the very best that it can be.

http://www.eagames.com/official/battlefield/battlefield2/us/e...

känns som att det sagt liknande saker efter varje patch
hoppas att det stämmer denna gång.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

bra då hoppas vi att de fixar bunny hoping och AA till nästa patch eftersom så många gnällt på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
bra då hoppas vi att de fixar bunny hoping och AA till nästa patch eftersom så många gnällt på det.

*** va jag hatar bunny hoping...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Server frågor.

Vad kostar det för ett företag att ha en rankad server, det kan inte vara som för en privatperson att leasa, dvs 8$ per slot? Vad är det som krävs av företaget som ska hosta? Server specs? Lina? Vad tar EA betalt och vad kräver dom?

Permalänk

Bunny hoping???

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

de kan ju börja med att fixa alla grova buggar som zarkow & co hittat (se http://www.digitalsoftware.se/bf2issues/ ). Såna som verkligen kan förstöra liret om folk använder dem.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Bunny hoping???

Om man hoppar konstant för att bli svårare att träffa.
I onlinespel brukar man låsa så att man inte kan hoppa igen direkt efter att man har landat efter första hoppet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Om man hoppar konstant för att bli svårare att träffa.
I onlinespel brukar man låsa så att man inte kan hoppa igen direkt efter att man har landat efter första hoppet.

Måste säga att jag inte har något emot bunny hopping. Skutta omkring så mycket ni vill, ni blir skjutna av mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Va faen! Vad är detta för skit patch? Den ger ingenting och skiten hackar ännu mer! Trodde inte det var möjligt.. trots att man sänker inställningarna och stänger av VOIP så hackar det mer än innan med det på! Vad menas ??

EDIT: Ja, jag menar den där 1.12 patchen... >(

Permalänk

Vart har den BF2 ranknings sidan tagit vägen??

Permalänk

Grr!! Jag fick specialstyrkautmärkelse, men den finns inte att finna i BFHQ...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
http://web.telia.com/~u12104699/easter_bunny_jumping_with_egg...

Måste säga att jag inte har något emot bunny hopping. Skutta omkring så mycket ni vill, ni blir skjutna av mig i alla fall.

Håller med... lägger sig folk ner på avstånd har jag besvär med att träffa... hellre att de hoppar omkring för då är det mycket enkelt att ta ner dem. ligga still har jag svårt för.

kanske bara jag som är konstig men så är det

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaptenKlänning
Vart har den BF2 ranknings sidan tagit vägen??

Vet nån vad addresen är till den?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte heller mycket om s.k "bunny hoppers".. Men fasar dock för att de begränsar hoppandet i en ny patch, typ COD stuk.. Det kommer göra det svårare att komma undan raketer från helikoptrar, tanks o flygplan, inklusive andra förödande vapen.. Tycker spelkänslan är bra som den är, vill inte ha det alltför "realistiskt", trots irriterande "bunny hoppers"..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Alltså, ni kan ju inte störa er på att fienden gör sig svår att träffa? Det är ju krig för fan.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

ja det är krig, inget jävla super mario-spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaptenKlänning
Vet nån vad addresen är till den?

tack på förhand

Jag brukar använda denna för att kolla BF2-stats: http://bf2s.com/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.