BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
ja det är krig, inget jävla super mario-spel

så du menar du låter dig bli träffad om någon skjuter på dig?

jag försöker göra det jag kan för att inte bli träffad när jag blir beskjuten iallafall, sen hur jag gör det det är väl olika från tillfälle till tillfälle och fungerar det bra att hoppa vid ett tillfälle så gör jag det.

sen hur det går till i verkliga livet när det är krig det skiter jag fullständigt i.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Jag brukar använda denna för att kolla BF2-stats: http://bf2s.com/

Tackar!!!

Permalänk

Hur rapporterar man fuskare? Med reservation för att detta redan besvarats,tråden är lite för stor för gå igenom alla inlägg.
Efter två timmars observation av två spelare och deras oförklariga halvering av poängen (från 85 varav 80 teamwork varje runda) när jag gick över till deras sida för se vad de gjorde så verkar någon form av teamwork exploit fortfarande fungera.
Lite trist i princip köra med två personer mindre i varje runda då dessa gjorde sin "egen grejj".

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
så du menar du låter dig bli träffad om någon skjuter på dig?

jag försöker göra det jag kan för att inte bli träffad när jag blir beskjuten iallafall, sen hur jag gör det det är väl olika från tillfälle till tillfälle och fungerar det bra att hoppa vid ett tillfälle så gör jag det.

sen hur det går till i verkliga livet när det är krig det skiter jag fullständigt i.

Exakt. Dessutom tär ju hoppandet på springmätaren, så man kan inte hoppa hur länge somhelst.

Man kanske ska vänta på klartecken från fienden innan man springer å gömmer sig?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Exakt. Dessutom tär ju hoppandet på springmätaren, så man kan inte hoppa hur länge somhelst.

Hoppandet tär på springmätaren, men man kan fortfarande hoppa trots att springmätaren är tom såvida de inte fixat det i den nya patchen. (inte spelat sen 1.03)

Permalänk

Är det fler än jag som har fått problem med grafiken sedan 1.12 patchen kom?

jag har aldrig haft några problem tidigare, jag har provat att installera om spelet och grafik drivarna (81.95) utan framgång. Kan tillägga också att alla andra spel som jag spelar funkar bra(Fear, Call Of duty 2 och Quake 4)

Permalänk

Okaj, på bf2s.com kan jag se att jag har fått specialstyrkautmärkelse, men i BFHQ kan jag inte se... eller kunde inte se innan iaf... Någon som har tips?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Har spelat utan problem på Datorbutikens servrar i nån månad, men nu helt plötsligt så går det inte längre.
Allt är prima tills jag ska välja sida i laget, då bryts kontakten med servern.
När jag klickar på servern i listan så kan jag utan problem se vilka som spelar, och vad det är för ping till servern.
Såhär har det varit ett par dagar nu och det är jävligt störande

Min ISP är Telia och jag har ungefär 11ms i ping till Sunet.

Nån som vet vad detta kan bero på?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Någon annan som också får meddelandet "Your CD-KEY is not valid" när dom ska joina en server.
Det har funkat förut för mig och jag har köpt mitt spel.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är en bugg jag stött på eller om spelaren ifråga hade ett väldigt osmart fusk på gång men: En spelare i mitt lag syntes, iallafall för mig, som en fiende. Hans namn kom upp i rött övanför huvet osv. Det mest anmärkningsvärda är att även om jag flitigt skjutit ner honom vid ett par tillfällen så kom han springande med medic-väskan när jag behövde och var väldigt hjälpsam.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basep
Vet inte om det är en bugg jag stött på eller om spelaren ifråga hade ett väldigt osmart fusk på gång men: En spelare i mitt lag syntes, iallafall för mig, som en fiende. Hans namn kom upp i rött övanför huvet osv. Det mest anmärkningsvärda är att även om jag flitigt skjutit ner honom vid ett par tillfällen så kom han springande med medic-väskan när jag behövde och var väldigt hjälpsam.

Det är en välkänd gammal bugg, som egentligen redan skall vara åtgärdad.

Permalänk

Jag undrar bara hur man kör time demos i Battlefield 2. Jag har laddat hem det paketet som Guru3d.com har. Men hur funkar det sen?

Tack.

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Console_boy
Är det fler än jag som har fått problem med grafiken sedan 1.12 patchen kom?

jag har aldrig haft några problem tidigare, jag har provat att installera om spelet och grafik drivarna (81.95) utan framgång. Kan tillägga också att alla andra spel som jag spelar funkar bra(Fear, Call Of duty 2 och Quake 4)

http://img109.imageshack.us/img109/1536/bf220051205203854207k...
http://img109.imageshack.us/img109/9964/bf220051205204652463z...

Blinkar de svarta fälten till i vissa vinklar bara, ibland i takt med att någon i närheten skjuter? Isf har jag samma problem sen senaste patchen. Trodde det berodde på inställningarna för dynamic lightning som jag ändrade samtidigt, inte felsökt det mer ingående än

Permalänk

Hmm när jag kolla vad min version är efter en lyckad uppdatering står det 1.1.2, och jag får upp en ruta om uppdates. Men jag har uppdaterat och så? Kommer in på en massa servrar iaf..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Hmm när jag kolla vad min version är efter en lyckad uppdatering står det 1.1.2, och jag får upp en ruta om uppdates. Men jag har uppdaterat och så? Kommer in på en massa servrar iaf..

Har likadant som du.
tankade patchen från FZ och, hör och häpna, lyckades patcha spelet på första försöket.
När jag ska sätta ingång med skjutandet så spelar spelet en trudelutt efter man loggat in och en ruta om en uppdatering dyker upp.
Kommer in på alla servrar och så.
BF2 är en mycket underligt spel.

Permalänk
Medlem

Den där rutan är ju endast reklam väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Console_boy
Är det fler än jag som har fått problem med grafiken sedan 1.12 patchen kom?

jag har aldrig haft några problem tidigare, jag har provat att installera om spelet och grafik drivarna (81.95) utan framgång. Kan tillägga också att alla andra spel som jag spelar funkar bra(Fear, Call Of duty 2 och Quake 4)

http://img109.imageshack.us/img109/1536/bf220051205203854207k...
http://img109.imageshack.us/img109/9964/bf220051205204652463z...

Jappjapp, det problemet har jag också fått. Har bara inträffat en gång dock. sprang bara rätt igenom det svarta och fortsatte att skjuta

Visa signatur

i5-4890k

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Blinkar de svarta fälten till i vissa vinklar bara, ibland i takt med att någon i närheten skjuter? Isf har jag samma problem sen senaste patchen. Trodde det berodde på inställningarna för dynamic lightning som jag ändrade samtidigt, inte felsökt det mer ingående än

Ja så är det för mig, men jag är säker på att problemet startade efter att jag patchade spelet jag har alltid kört samma inställningar.

Använder du ditt 9800XT isf kan vi ju utesluta att det beror på ATIs eller Nvidias drivers.

Permalänk

Jag ändrar mig, nu kunde jag se min utmärkelse i BFHQ. Hur fungerar det med utmärkelserna, tex att man ska skjuta 10 motståndare för att få utmärkelsen, är det 10 st i rad (samma match) eller det läggs ihop (resultaten från flera matcher)?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Jag ändrar mig, nu kunde jag se min utmärkelse i BFHQ. Hur fungerar det med utmärkelserna, tex att man ska skjuta 10 motståndare för att få utmärkelsen, är det 10 st i rad (samma match) eller det läggs ihop (resultaten från flera matcher)?

10 kills osv för olika utmärkelser gäller för en och samma runda. Man får inrikta sig på en klass alltså och nästan bara köra den. Fast en del av de högre märkena har t.ex. 50 kills totalt också.

Permalänk

man ska ha 10 kills totalt med det vapnet när rundan är slut

Permalänk
Medlem

Hjälp!

Installerade 1.12 patchen och nu krashar spelet till desktop så fort jag startar det.

Tips?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk

kolla om svaret finns i denna tråd sture

http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=3367

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
man ska ha 10 kills totalt med det vapnet när rundan är slut

Inte vapnet, klassen.

Permalänk
Medlem

Vad är minimikraven för att kunna spela BF2 utan massa lagg och suddig grafik? Behöver inte vara absolut bästa men så det flyter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Para
Vad är minimikraven för att kunna spela BF2 utan massa lagg och suddig grafik? Behöver inte vara absolut bästa men så det flyter?

tror det är svårt att sätta en "gräns" för det.
men ta nåt emellan minimikravet > rekommendarat så får du nog det du frågar efter

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Var ligger minimikravet och rekommendationskravet på? Har testat leta utan att lyckas.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Para
Var ligger minimikravet och rekommendationskravet på? Har testat leta utan att lyckas.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=bf2+system+requirements&b...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Console_boy
Är det fler än jag som har fått problem med grafiken sedan 1.12 patchen kom?

jag har aldrig haft några problem tidigare, jag har provat att installera om spelet och grafik drivarna (81.95) utan framgång. Kan tillägga också att alla andra spel som jag spelar funkar bra(Fear, Call Of duty 2 och Quake 4)

http://img109.imageshack.us/img109/1536/bf220051205203854207k...
http://img109.imageshack.us/img109/9964/bf220051205204652463z...

Sådär såg det ut för mig på banan Operation cleansweep INNAN jag installerade patchen. Nu funkar mitt prima, förrutom den vanliga nametag buggen då
Trots 3 patchar finns det fortfarande ett ton buggar att ta itu med för EA/DICE skandal!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag får stora svarta "fläckar" när jag lirar.
Dom blinkar till då och då överallt.

Någon som har en aning om vad det kan bero på?