Rollspel som håller i många timmar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Neverwinter nights fick ja igång på min gamla 450mhz med 256 i ram och ett gf4MX kort...
Konstigt nog... blev glatt överaskad av de!

Rekommenderat är P 3 800 Mzh med 256 MB ram men minimum är p2 450 Mzh med 96 MB ram.
Då min burk är en Athlon 2500 barton med 1 gig minne och ett Radeon 9800 pro så flyter det på utan probs men ibland så hackar det lite grand. Så frågan är om det är spelbart att köra detta spel med hans spec? Om det är det så går det nu att köpa en version på Game där alla expansioner ingår, man får alltså Nwn, Nwn:shadows of undrentide och Hordes of the underdark för under 400 kr:) Helt klart värt pengarna med tanke på vad man får för dom

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Verkar vara en del spel ni har spelat... men det blir nog Arcanum som man unnar sg själv... Det verkar stort samt mycket att fixa å trixa med!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Phantasy Star online Episode I & II

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate som några sagt håller länge

Fast Morrowind som några sagt stämmer kanske inte riktigt, man kan klara spelet på runt 15min utan fusk...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Baldurs Gate som några sagt håller länge

Fast Morrowind som några sagt stämmer kanske inte riktigt, man kan klara spelet på runt 15min utan fusk...

Men det hör ju egentligen inte hit, och att säga "klara" kanske är lite fel det med. Sant att man kan göra main quest på 15 minuter utan fusk, men det är ju ändå ditt eget val. Finns ju en hel del side quests som kan dra ut på tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fast Morrowind som några sagt stämmer kanske inte riktigt, man kan klara spelet på runt 15min utan fusk...

Samma med Fallout2. En kille klarade det på 17 minuter.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Arx fatalis är ett kul rollspel som tar ett tag att klara. Lite annorlunda upplägg än Baldurs gate och liknande som är mer Hack n Rpg.

Morrowind gillade jag med. Mycket stort och massor att göra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

System Shock 2
Deus Ex är redan nämnd

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Samma med Fallout2. En kille klarade det på 17 minuter.

Har du nån länk där man kan få se detta?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Pokémon.. Tar en jävla tid att fånga alla

Permalänk
Medlem

Alltså varför säger 98% av alla som skriver samma spel??????

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Alltså varför säger 98% av alla som skriver samma spel??????

För att de bästa spelen redan är nämda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Fallout 2 och Deus ex, de bästa spelen som gjorts.

Amen!

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Might & Magic

Visa signatur

<--FAT MAT
|Pris:500gil|Mått/L:25cmB:25cmH:7cm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Alltså varför säger 98% av alla som skriver samma spel??????

Hade det varit jag som velat få reda på vilket rpg som är bäst så hade jag gått på det spel som mest folk nämnt. Sen så måste de som spelat spelen även ha ett intresse för just den genre som man undrar över och det verkar ju alla som svarat hitills ha. Innan Baldurs gate så var inte mitt intresse för dessa spel så stort även om det fanns där (nån som kommer ihåg Westwoods spel innan de gjorde sig kända inom rts?) men efter att ha testat detta så blev jag mer och mer intresserad. Bioware är kungar inom detta och det visade de åter igen med Kotor.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Guild Wars höll i 400h för mig

70 dagar * 24 timmar = 1680 timmar

Har spelat över 1600 timmar wow... oO

Permalänk
Medlem

Spelar du 24 timmar om dygnet? Det är mycket.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

kolla in ellderscrolls 1 å 2 de ena fins väll att tanka på deras sida....

annars är morrowind värt att uppgradera för... å har du ännu lite pengar så e VTM: bloodlines ännu mer värt att uppgradera för... .

...hmm tänker typ emulator å Zelda eller så... inget djup i det dock...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Spelar du 24 timmar om dygnet? Det är mycket.

Man kan se totala speltiden i spelet, jag antar att det är därifrån han fått 70 dagar.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Köp DeusEx (ettan!) och Fallout 2. Sen behöver du inga fler spel på ett år eller så. Bägge två är bäst och har ett enormt stort omspelningsvärde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Pokémon.. Tar en jävla tid att fånga alla

haha, solklart. Hade spelat runt 200h på min pokemon blue save. Men det var inte igår direkt

Permalänk

Som väldigt många sagt tidigare i tråden, Fallout 2.

Permalänk
Medlem

jo, fallout två är en riktig höjdare
Den tredje heter "Fallout Tactics: Brotherhood of Steel" och har mer strategielement, men fortfarande (den otroligt svarta) humorn och karaktärsuppbyggnaden

nån som kan något easter egg när man klarat Fallout 2? längesen jag spelade, men jag kommer ihåg att man fick en "liten" specialarbok av prellen i new reno när man var klar ;P

och att någon klarat Fallout 2 på 17 minuter utan att fuska har jag mycket svårt att tro. ok att man hamnar nästan i slutet om man går rakt söderut när man har börjat, men man måste ju komma dit också

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

säger bara en sak..uppgradera din burk o kör WoW (World Of Warcraft) där räknar man inte spelade timmar utan spelade dagar

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
säger bara en sak..uppgradera din burk o kör WoW (World Of Warcraft) där räknar man inte spelade timmar utan spelade dagar

Han efterfrågade väl rollspel? Inte klick'n'slash?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Han efterfrågade väl rollspel? Inte klick'n'slash?

kanske inte direkt ett 100% rent rollspel,inte direkt diablo eller baldur's gate men ändå rollspel.

WoW=MMO->RPG<-

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
och att någon klarat Fallout 2 på 17 minuter utan att fuska har jag mycket svårt att tro. ok att man hamnar nästan i slutet om man går rakt söderut när man har börjat, men man måste ju komma dit också

Det är sant, 17 minuter och 51 sekunder. Det finns en film hos http://www.nma-fallout.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Det är sant, 17 minuter och 51 sekunder. Det finns en film hos http://www.nma-fallout.com

Fiins även en som klarar ettan på 11 minuter

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Du skule inte kunna direktlänka till filmen? För jag har letat som fan men hittat inget på nma.

Vore kul att se nämligen.

Jag köpte förresten Fallout tactics på tradera häromdan. 29:-. Ett fynd. Ska bara köra klart alla andra jävla spel först innan jag kan börja köra det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.